Σήμερα φυσάει πολύ!

Στη φύση γύρω μας επικρατούν πολλές και διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Ένα από τα καιρικά φαινόμενα που απασχολούν τους μετεωρολόγους στις καθημερινές τους προγνώσεις είναι ο άνεμος. Τι είναι ο άνεμος; Πώς μπορεί να μετρηθεί η ένταση του ανέμου; Εκτός από την ένταση, μήπως μας ενδιαφέρει και η κατεύθυνσή του;

Στη συγκεκριμένη εκδρομή, ασχολούμαστε με την έννοια του ανέμου. Πως δημιουργείται, τι εννοούμε με τον όρο «ένταση», πως υπολογίζεται η ταχύτητά του και με ποια όργανα μέτρησης μπορεί να μετρηθεί. Οι μαθητές κατασκευάζουν ένα ανεμόμετρο και φτιάχνουν το κατάλληλο πρόγραμμα ώστε να παίρνουν τις μετρήσεις. Τελικά, είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι αυτό που μέτρησαν και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους ως σωστοί μετεωρολόγοι για την ένταση και την κατεύθυνση του ανέμου.

  • Φυσική: όργανο μέτρησης, επεξεργασία πειραματικών τιμών, ενέργεια, ταχύτητα περιστροφής, φορά περιστροφής, 
  • Μαθηματικά: αναλογία, διαίρεση, σύγκριση μεγεθών. 
  • Τεχνολογία: ρομποτικές μονάδες, ηλεκτρονικοί αισθητήρες, η έννοια του αυτοματισμού. 
  • Πληροφορική: εντολές προγραμματισμού σε περιβάλλον WeDo 2.0.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Τάξη: Γ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 1 μάθημα
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός μαθητών: ολόκληρη η τάξη
Lesson tags: Δημοτικό Εκδρομές Σχολείων, Εκδρομές Σχολείων
Back to: Engineering