Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021

O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώνεται για 7η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE.

Για το σχολικό έτος 2020-2021, ο Διαγωνισμός τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η μεγάλη γιορτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι εδώ
και απευθύνεται ταυτoχρόνως σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης!

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους. Εξερευνώντας αυτές τις δεξιότητες με τρόπο πρακτικό και συμμετοχικό, τα παιδιά αναπτύσσουν εφόδια που τους είναι απαραίτητα σήμερα αλλά και για το μέλλον, όποια επιλογή σταδιοδρομίας κι αν ακολουθήσουν.

Κατά την προετοιμασία τους για τον διαγωνισμό οι μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών-προπονητών τους:

Θα σχηματίσουν ομάδες
(teamwork)

Θα μελετήσουν τη σχετική βιβλιογραφία και θα πειραματιστούν
(critical thinking)

Θα εξερευνήσουν την επιστήμη της μηχανικής
(engineer thinking)

Θα εντοπίσουν προκλήσεις και θα προτείνουν λύσεις
(problem solving)

Παράλληλα, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, θα διεξαχθούν δωρεάν σεμινάρια κατάρτισης των προπονητών των ομάδων που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.

DSC06330

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων από όλη την Ελλάδα. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ο Γαλαξίας μας  (Μη διαγωνιστική κατηγορία)

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου δημιουργούν ομάδες 3-6 παιδιών. Η κάθε ομάδα δημιουργεί μία επιδαπέδια πίστα που είναι φτιαγμένη από υλικά της αρεσκείας της και απεικονίζει, με τρισδιάστατο τρόπο, το γαλαξία μας/ το ηλιακό μας σύστημα. Με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ που κινείται ανάμεσα από πλανήτες, κομήτες, αστεροειδείς νεφελώματα  σύμφωνα με τις εντολές που του δίνουν τα παιδιά, οι ομάδες μάς δείχνουν πώς είναι το ηλιακό μας σύστημα και το διάστημα και μας κάνουν κατανοητό πως η Γη, το σπίτι μας, είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι  μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci (Ανοικτή κατηγορία)

Εξερευνήστε τις σημαντικές εφευρέσεις που επηρέασαν την ανθρωπότητα από την εποχή του Αρχιμήδη έως και την εποχή του Leonardo Da Vinci! Η κατηγορία σας προκαλεί να τις «πειράξετε» αλλάζοντας είτε την μορφή ενέργειας που χρησιμοποιούν για να λειτουργήσουν είτε τον τρόπο με τον οποίο ελέγχονται (από μηχανικούς αυτοματισμούς σε προγραμματιζόμενους) και να τις φέρετε στο παρόν για να δώσουν λύσεις σε τρέχοντα προβλήματα.

Στο φετινό διαγωνισμό προστέθηκαν και νέοι κανόνες.

Ποδόσφαιρο 2×2 (Παιχνίδι ρομποτικού ποδοσφαίρου)

Σε αυτό το παιχνίδι 2 αντίπαλες συμμαχίες που αποτελούνται από 2 τηλεχειριζόμενα ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν ένα μπαλάκι, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε συμμαχίας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Ο Θούριος του Ρήγα και τα Βαλκάνια (Κατηγορία Regular I)

Μέσα από αυτή τη δοκιμασία, οι συμμετέχοντες μπορούν να περιπλανηθούν στις χώρες των Βαλκανίων και να γνωρίσουν όλα τα στοιχεία που ενώνουν τους λαούς, την κοινή ιστορία, τη γλώσσα, την τέχνη, τη μουσική , τα κοινά ήθη κι έθιμα, κ.α.

Race of Robots (Κατηγορία Regular II)

Η πρόκληση “Race of Robots” είναι ένας αγώνας line follow.Η ιδέα βασίζεται στο “Race of Chmapions”, έναν αγώνα μηχανοκίνητων που διεξάγεται σε ένα γήπεδο που έχει σχεδιαστεί μία πίστα δύο διαδρομών διαφορετικής χάραξης η κάθε μία, όπου συνήθως ενώνονται με γέφυρα. Οι οδηγοί τρέχουν ένας εναντίον ενός.

Τα ρομπότ στην υπηρεσία του ανθρώπου: Powerbots, το μέλλον της ενέργειας (Ανοικτή κατηγορία)

Στο άμεσο μέλλον τα ρομπότ και τα μηχανήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας. Οι “ρομποτικοί υπηρέτες”, που περιγράφει η επιστημονική φαντασία ήδη από τη δεκαετία του 50, θα γίνουν πραγματικότητα το αργότερο σε μια δεκαετία.

Σε αυτή τη μαζική “εισβολή” των μηχανών στη ζωή μας, η αποστολή φέτος είναι η κάθε ομάδα να οικοδομήσει ένα ρομπότ/project που να βοηθάει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

ΛΥΚΕΙΟ

Γενικό Λύκειο

Γενικό Λύκειο

Επαγγελματικό Λύκειο

Αυτόνομη Οδήγηση (Κατηγορία Regular)

Ο διαγωνισμός αυτόνομης οδήγησης, είναι ένας διαγωνισμός ατομικής χρονομέτρησης. Κάθε αυτοκίνητο, διαγωνίζεται μόνο του, κινούμενο αυτόνομο γύρω από την πίστα, προσπαθώντας να πετύχει τον καλύτερο χρόνο.

Με αυτό το νέο διαγωνισμό, θέλουμε να μεταφέρουμε τις προκλήσεις της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας, στη μαθητική κοινότητα και να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας στη συστηματική μελέτη και επίλυση πραγματικών προβλημάτων της εποχής μας.

Τα ρομπότ στην υπηρεσία του ανθρώπου: Powerbots, το μέλλον της ενέργειας (Ανοικτή κατηγορία)

Στο άμεσο μέλλον τα ρομπότ και τα μηχανήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας. Οι “ρομποτικοί υπηρέτες”, που περιγράφει η επιστημονική φαντασία ήδη από τη δεκαετία του 50, θα γίνουν πραγματικότητα το αργότερο σε μια δεκαετία.

Σε αυτή τη μαζική “εισβολή” των μηχανών στη ζωή μας, η αποστολή φέτος είναι η κάθε ομάδα να οικοδομήσει ένα ρομπότ/project που να βοηθάει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

Γεωργική Παραγωγή και Τυποποίηση (Ανοικτή κατηγορία)

Η νέα αυτή κατηγορία καλεί για πρώτη φορά μαθητές και καθηγητές των ΕΠΑ.Λ. να εμπνευστούν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ρομπότ μηχανήματα, μηχανισμούς, εξαρτήματα, αυτοματισμούς, εργοστάσια σε μικρογραφία ή μέρη εργοστασίων σε μικρογραφία, τα οποία:

  • Θα βοηθούν στην παραγωγή, στην επεξεργασία, στην τυποποίηση γεωργικών ή κτηνοτροφικών ή αλιευτικών προϊόντων φροντίζοντας παράλληλα τη διατήρηση των φυσικών πόρων
  • Θα είναι σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές
  • Θα βελτιώνουν τις υπάρχουσες διαδικασίες

Φόρμα Εγγραφής