Κατασκευάζω τον Κόσμο μου

Engineering

Καλωσορίσατε στο συναρπαστικό πρόγραμμα «Κατασκευάζω τον Κόσμο μου», όπου τα παιδιά εξερευνούν τον θαυμαστό κόσμο της Μηχανικής. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία μπορούν να δημιουργήσουν μοναδικούς κόσμους και να ζωντανέψουν τις ιδέες τους με πανέμορφες και διασκεδαστικές κατασκευές. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, κάθε ιδέα εξελίσσεται σε έναν υπέροχο κόσμο μάθησης, διασκέδασης και δημιουργικότητας!

Οι σύγχρονες γνωστικές θεωρίες εξετάζουν τη μάθηση ως την ενεργό προσπάθεια ερμηνείας των εμπειριών μας. Αυτές οι εμπειρίες αποκτούν νόημα όταν οι μαθητές κατασκευάζουν τη γνώση συνεργατικά και πάνω σε θέματα που τους αφορούν και τα αισθάνονται οικεία. Έτσι δομούμε το πρόγραμμα, ώστε οι μαθητές της προσχολικής ηλικίας να έρθουν σε επαφή και να εννοιολογήσουν φαινόμενα και μεγέθη που έρχονται σε επαφή στην καθημερινότητα τους με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο.

To πρόγραμμα «Κατασκευάζω το Κόσμο μου» είναι ένας απτός και τρισδιάστατος τρόπος για να εισαχθούν τα παιδιά από το προνήπιο στην εκπαιδευτική μεθοδολογία STEAM. Μέσω του προγράμματος αυτού, τα παιδιά θα αναπτύξουν δεξιότητες της μηχανικής. Επίσης, θα μπορούν να παίξουν και να φτιάξουν πολλές φανταστικές, διασκεδαστικές και συναρπαστικές κατασκευές που θα είναι βασισμένες σε ιστορίες, όπως οχήματα, φυτά και  θαλάσσια πλάσματα υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού.

Παρέχοντας λοιπόν, στα παιδιά τα κατάλληλα ερεθίσματα και τον εξοπλισμό θα προβληματιστούμε, θα διερευνήσουμε και θα ταξιδέψουμε μαζί στον κόσμο των  φυσικών επιστημών, της μηχανικής, των μαθηματικών και της τέχνης. Η αστείρευτη φαντασία των παιδιών, η δημιουργικότητα και η τάση τους για εξερεύνηση αποτελούν για εμάς μία ισχυρή βάση, για να προσεγγίσουμε μαζί τους νέες έννοιες και να τα ωθήσουμε να καλλιεργήσουν μία θετική αλληλεπίδραση με τον κόσμο της τεχνολογίας και των  θετικών επιστημών από την προσχολική ηλικία.

Όλο αυτό το φανταστικό ταξίδι στη Μηχανική και στις Φυσικές Επιστήμες θα το ζήσουν οι Λιλιπούτειοι Επιστήμονες μας, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες όπως:

►Ομαδικότητα (Teamwork)

►Επιστημονικό λεξιλόγιο

►Λεπτή Κινητικότητα

►Αυτοπεποίθηση

►Ενσυναίσθηση για το περιβάλλον

►Μαθηματική σκέψη

Λιλιπούτειοι Επιστήμονες τώρα, πραγματικοί στο μέλλον!

Στόχοι του προγράμματος:

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά θα μπορούν:

  • Να προσεγγίζουν δυσνόητες έννοιες του πραγματικού κόσμου μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργία και τη συνεργασία.
  • Να κινητοποιήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.
  • Να διακρίνουν βασικά μορφολογικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών και να εντοπίζουν κοινά στοιχεία.
  • Να διερευνούν, να πειραματίζονται, να μοντελοποιούν και να ανακαλύπτουν τη γνώση
  • Να χρησιμοποιούν τη γεωχωρική τους αντίληψη και τον προσανατολισμό που συνδέεται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη,
  • Να αξιοποιήσουν δεξιότητες όπως παρατηρητικότητα, κριτικής σκέψη, δημιουργικότητα, φαντασία, εφευρετικότητα και επιχειρηματολογίας, που καλλιεργήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος
  • Να συμμετέχουν σε παιχνίδια τοποθέτησης σε βιωματικά, εμπράγματα και αναπαραστατικά περιβάλλοντα.
  • Να προτείνουν σε άλλα παιδιά την αναπαραγωγή των κατασκευών τους.
  • Να αξιοποιήσουν καλύτερα την λεπτή κινητικότητά τους

Διαθεματικές Γνώσεις του προγράμματος :

Γλώσσα: Ανάπτυξη προφορικού λόγου, περιγραφή κατασκευών

Μαθηματικά: συμβολική αναπαράσταση, γνωριμία με την απαρίθμηση, αντιστοιχίσεις

Ανθρωπογενές περιβάλλον: ανάπτυξη συνεργασίας, εξοικείωση με σχεδιαγράμματα, ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας, Problem Solving

Φυσικό περιβάλλον: γνωριμία με τις έννοιες κίνηση, περιστροφή, δύναμη και τριβή

Δημιουργία και Έκφραση: από κοινού δημιουργία, ανάπτυξη θετικών στάσεων για συνεργασία, αλληλοαποδοχή και υποστήριξη

Πληροφορίες Προγράμματος:

  • Ηλικία: Προνήπιο
  • Αριθμός μαθημάτων: 24 Ενότητες
  • Διάρκεια μαθήματος: 60′
  • Αριθμός μαθητών: 12

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Ενέργεια
  • Τεχνολογία: Απλές Μηχανές, Μετάδοση Κίνησης
  • Μηχανική: Δόμηση, Επίλυση προβλήματος, Σχεδιασμός κατασκευαστικών λύσεων
  • Μαθηματικά: Αρίθμηση, Μοτίβα, Μετρήσεις

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Κτίσματα

Ενότητα 2η: Φύση

Ενότητα 3η: Αέρας

Ενότητα 4η: Παιγνίδια

Ενότητα 5η: Γρανάζια

Ενότητα 6η: Απόσταση

Ενότητα 7η: Τροχοί και άξονες

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΝΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ : «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΜΕΡΑ»

  • ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΕΣ
  • ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κατασκευάζω τον Κόσμο μου», τα παιδιά θα κληθούν να φτιάξουν τη δικιά τους φωτογραφική κάμερα. Τα παιδιά θα ακολουθήσουν τα βήματα της κατασκευής με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού. Η φωτογραφική αυτή κάμερα θα έχει τη μορφή ενός βασικού γεωμετρικού σχήματος του ορθογωνίου. Με αφορμή αυτό το σχήμα θα ασχοληθούν και με τα υπόλοιπα σχήματα που εντοπίζουν οι μαθητές πάνω στην κατασκευή τους. Επίσης, τα παιδιά θα παρατηρήσουν, θα εντοπίσουν τα μέρη της φωτογραφικής κάμερας, αλλά και θα πειραματιστούν στις βασικές λειτουργίες της.

Lesson tags: προσχολική STEM Alive Εngineering