Βόλτα με Αλγόριθμους

coding

O STEM Education προσφέρει σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την ευκαιρία να δημιουργήσουν τους πρώτους τους αλγόριθμους!

Με το νέο αυτό πρόγραμμα θέλουμε να θέσουμε γερές βάσεις από πολύ μικρή ηλικία στην κατανόηση εννοιών προγραμματισμού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που θα δώσουν στα παιδιά κίνητρα για να θέλουν να μάθουν όλο και περισσότερα.
Κάθε μάθημα είναι μια διαφορετική ιστορία – πρόκληση που δίνει το κίνητρο στα παιδιά να λύσουν ένα πρόβλημα μέσα από το προγραμματισμό του ρομπότ. Η ομάδα των μαθητών δημιουργεί τη δική της μοναδική ιστορία, την οποία στη συνέχεια εικονοποιεί με τη μορφή πίστας.

  • Θα μπορέσει το πυροσβεστικό όχημα – robot να σβήσει τη φωτιά και να σώσει τα ζώα;
  • Ποια διαδρομή πρέπει να ακολουθήσει για να φτάσει εγκαίρως στο προορισμό του;
  • Θα μπορέσει να λύσει μαθηματικούς γρίφους;
  • Θα μπορέσει να συλλέξει ίδιο χρώμα κύβων, να βρει το σωστό αριθμό και να φτάσει στο αποτέλεσμα που αναζητούμε;

Τα παραπάνω αποτελούν ζητήματα προς επίλυση μέσα από το προγραμματισμό. Τα παιδιά μέσα από την εμπλοκή τους σε αυτά τα σενάρια και πολλά ακόμα θα αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, λογική σκέψη, βασικές γνώσεις προγραμματισμού, καινοτόμο τρόπο σκέψης, συνεργατικό πνεύμα και εσωτερικά κίνητρα μάθησης.

Ας προγραμματίσουμε λοιπόν!


Αυτό το χαριτωμένο ρομπότ με μορφή σάντουιτς διδάσκει τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και αναπτύσσει δεξιότητες STEM σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Δεν απαιτεί χρήση tablet, ή υπολογιστή για τον προγραμματισμό του. Τα προγράμματα δημιουργούνται απλά, με  μια σειρά από κάρτες εντολών που δημιουργούν το αλγοριθμικό «μονοπάτι». Πάνω στην πίστα, το ρομπότ κινείται προς διαφορετικές κατευθύνσεις, ενεργοποιεί μηχανισμούς, ανάβει τα φώτα LED, αναπαράγει ήχους και ανταποκρίνεται σε διαφορετικές κάρτες ενεργειών.

Το Kids First Coding & Robotics διδάσκει επίσης φυσική, μηχανική και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων μέσω μιας σειράς μαθημάτων κατασκευής και προγραμματισμού.  Για το λόγο αυτό, το Kids First Coding & Robotics επιλέχθηκε από τον WRO Hellas, ως προτεινόμενος εξοπλισμός για την πρώτη πιλοτική Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου: «Μια βόλτα στην πόλη μου», όπου τα παιδιά του Νηπίου θα φτιάξουν τον πρώτο τους αλγόριθμο και θα παρουσιάσουν την πόλη τους με έναν απλό τρόπο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.

Σκοπός προγράμματος

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες αποκτούν υπολογιστική σκέψη.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Νηπιαγωγείο
  • Αριθμός μαθημάτων: 30 δραστηριότητες
  • Διάρκεια: 60′
  • Αριθμός μαθητών: 16 μαθητές

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Ρομπότ

Ενότητα 2η: Γλώσσα προγραμματισμού

Ενότητα 3η: Κατευθύνσεις

Ενότητα 4η: Λειτουργία

Ενότητα 5η: Επανάληψη

Ενότητα 6η: Αποσφαλμάτωση

Ενότητα 7η: Αισθητήρες

Ενότητα 8η: Υπολογιστική σκέψη

Ενότητα 9η: Ταξινόμηση

Ενότητα 10η: Ακολουθία

Ενότητα 11η: Διαλογή

Δια θεματικές Ενότητες


Γλώσσα: Ανάπτυξη προφορικού λόγου, επεξήγηση προγράμματος, εμπλουτισμός λεξιλογίου, επικοινωνιακές δεξιότητεςη: Ρομπότ
Μαθηματικά: Δημιουργία μοντέλων και μοτίβων, γνωριμία με την απαρίθμηση, επίλυση προβλημάτων, ανάλυση προβλημάτων
Ανθρωπογενές περιβάλλον: Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, εξοικείωση με σχεδιαγράμματα, ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
Φυσικό περιβάλλον: Εξοικείωση με μηχανισμούς όπως άξονας, γρανάζι, τροχοί και τροχαλίες

Με ποια λογική μπαίνουν παιδιά της πρώτης και της δευτέρας τάξης στο ίδιο τμήμα;

Στο πρόγραμμα «Νέοι Μηχανικοί» τα παιδιά γνωρίζουν εκπαιδευτικό υλικό που συνήθως δεν διδάσκονται στα σχολεία σε αυτή την ηλικία, υλικό που συχνά δεν είναι γνωστό ούτε στους ενήλικες. Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα παρουσιάζει σε όλους τους συμμετέχοντες θεωρητικές γνώσεις του ίδιου επιπέδου. Επιπλέον, τα μοντέλα που κατασκευάζει το κάθε παιδί αφήνουν τα περιθώρια για πειραματισμό και εφευρετικότητα, ανάλογα με τις ικανότητες του κάθε ενός.

Μήπως τα μαθήματα διαρκούν πάρα πολύ; Μήπως τα παιδιά χάνουν το ενδιαφέρον τους;

Δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία. Στην εισαγωγή της κάθε δραστηριότητας παρουσιάζεται το θέμα που θα εξετάσουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε τα παιδιά να ανυπομονούν να ξεκινήσουν την κατασκευή και να την ολοκληρώσουν γρήγορα ώστε να προλάβουν να την επεξεργαστούν και να την ανακαλύψουν. Στην πραγματικότητα, όταν έρχεται το τέλος του μαθήματος τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει πότε πέρασε η ώρα και ζητάνε κι άλλο χρόνο.

Μπορεί ένα παιδί της πρώτης δημοτικού να αντιληφθεί τις έννοιες που διδάσκονται;

Τα μαθήματά μας έχουν σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά αυτής της ηλικίας και τρέχει για πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Η κάθε δραστηριότητα έχει βασιστεί σε οικεία περιστατικά από το περιβάλλον τους αλλά και σε πειράματα που πραγματοποιούνται επί τόπου, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα κατανοήσουν καλύτερα. Σας προκαλούμε να ρωτήσετε τα παιδιά στο τέλος του μαθήματος τι έμαθαν και θα εκπλαγείτε με τον όγκο των πληροφοριών που μπορούν να επεξεργαστούν σε αυτή την ηλικία.

Το παιδί μου είναι 5,5 ετών και πάει στο νήπιο, αλλά είναι πολύ χαρισματικό. Γιατί δεν μπορεί να συμμετάσχει σε αυτό το πρόγραμμα;

Παρά το ότι το παιδί σας έχει χαρίσματα, θα πρέπει να ξέρει να γράφει και να διαβάζει, και θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει λίγο πιο περίπλοκα μαθηματικά από την απλή πρόσθεση και αφαίρεση. Γι’ αυτό προτείνουμε να περιμένετε ακόμα ένα χρόνο ή να παρακολουθήσετε τα άλλα προγράμματα μας που είναι σχεδιασμένα για την ηλικία αυτή. Άλλωστε, δε θα θέλαμε το παιδί να δυσκολευτεί και να απογοητευτεί.

Τα παιδιά μπορούν να πάρουν τα μοντέλα στο σπίτι;

Τα παιδιά παίρνουν στο σπίτι τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει, οι οποίες περιλαμβάνουν έννοιες της φυσικής, των μαθηματικών και της μηχανικής. Επιπλέον, δεν μπορούν να πάρουν τα μοντέλα στο σπίτι γιατί τα κομμάτια αυτά θα χρησιμοποιηθούν και για τα επόμενα μαθήματα αλλά και σε άλλες τάξεις.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα;

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα και το κάθε μάθημα έχει διάρκεια 90’ χωρίς διάλειμμα.

Υπάρχει δοκιμαστικό μάθημα;

Δοκιμαστικό πρόγραμμα δεν υπάρχει. Ένα παιδί μπορεί να παρακολουθήσει ένα μάθημα στο τρέχον πρόγραμμα και αν του αρέσει να ενταχθεί στη συνέχεια σε αυτό. Το μάθημα αυτό φυσικά χρεώνεται.

Τι συμβαίνει αν ένα μάθημα ακυρωθεί λόγω εθνικής εορτής ή απεργίας;

Σε τέτοιες  περιπτώσεις, το μάθημα μεταφέρεται σε άλλη ημερομηνία. Αν όμως κάποιο παιδί χάσει κάποιο μάθημα για προσωπικούς λόγους, δυστυχώς το μάθημα αυτό δε μπορεί να το αναπληρώσει.

Μπορώ να κάθομαι στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος;

Ο στόχος μας είναι το παιδί να καταφέρει από μόνο του να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του μαθήματος, γι’ αυτό και η παρουσία των γονέων στην αίθουσα δε συνιστάται. Ένα επιπλέον θέμα που μπορεί να προκύψει σε μια τέτοια περίπτωση, είναι ότι και τα υπόλοιπα παιδιά θα απαιτούν την παρουσία των γονέων τους και αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα στον εκπαιδευτή.

Πόσο μεγάλα είναι τα γκρουπ σε κάθε αίθουσα;

Μέχρι 20 παιδιά σε κάθε τάξη.

Έχει κάθε παιδί το δικό του κιτ ρομποτικής;

Ένα κιτ ρομποτικής δίνεται ανά δυο παιδιά. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται και αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας.

Ποιοι είναι οι εκπαιδευτές;

Οι εκπαιδευτές είναι συνεργάτες του Οργανισμού μας. Έχουν εμπειρία σε εργασίες με παιδιά και έχουν εκπαιδευτεί πάνω στη διδασκαλία του συγκεκριμένου προγράμματος από εμάς.

Είναι οι περισσότεροι εκπαιδευτές σας μηχανικοί;

Όχι, οι εκπαιδευτές  μας μπορεί να είναι μηχανικοί, ή απόφοιτοι φυσικών και τεχνολογικών σπουδών (Α.Ε.Ι.).  Σε κάθε περίπτωση, είναι άνθρωποι ευφυείς και έχουν όλα τα προσόντα για να διδάξουν τα προγράμματά μας.

Χρειάζεται το παιδί μου να φέρνει κάτι μαζί του στο μάθημα;

Μόνο την καλή του διάθεση! Όλον τον εξοπλισμό και τη γραφική ύλη τα παρέχουμε εμείς.

Είναι δυνατό να αγοράσουμε τον εξοπλισμό με τον οποίο γίνεται το μάθημα;

Όχι από εμάς. Τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούμε τον έχουμε συλλέξει εμείς ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του προγράμματος. Ωστόσο, μπορούμε να σας συστήσουμε τον προμηθευτή μας.

Lesson tags: προσχολική

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *