Μεγάλος Κόσμος για Μικρούς Ανθρώπους

Το πρόγραμμα ” Μεγάλος Κόσμος για Μικρούς Ανθρώπους” είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο πειράματα, ανακαλύψεις και διασκέδαση! Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά θα γίνουν μικροί ερευνητές και θα έρθουν σε επαφή με θεμελιώδεις έννοιες της φυσικής, όπως:

  • Το μυστήριο του φωτός: Πώς λυγίζει το φως; Πώς δημιουργούνται τα ουράνια τόξα; Τα παιδιά θα λύσουν αυτά τα μυστήρια και πολλά άλλα, κατασκευάζοντας τα δικά τους πρίσματα και πειραματιζόμενα με την οπτική.
  • Η δύναμη του ηλεκτρισμού: Τι είναι ο στατικός ηλεκτρισμός; Πώς λειτουργούν οι μπαταρίες; Τα παιδιά θα φέρουν το ηλεκτρικό ρεύμα στη ζωή, κατασκευάζοντας απλά κυκλώματα και φέρνοντας αντικείμενα σε κίνηση!
  • Ο μαγικός κόσμος του μαγνητισμού: Πώς αλληλεπιδρούν οι μαγνήτες; Πώς κατασκευάζονται οι πυξίδες; Τα παιδιά θα γίνουν μάγοι του μαγνητισμού, εξερευνώντας τις αόρατες δυνάμεις που τους περιβάλλουν.
  • Απλές μηχανές: Πώς λειτουργούν οι μοχλοί, οι τροχαλίες και οι τροχοί; Τα παιδιά θα κατασκευάσουν τα δικά τους παιχνίδια και μηχανισμούς, κατανοώντας τις βασικές αρχές της μηχανικής.
  • Η μαγική πνευματική υδραυλική: Πώς λειτουργεί η πίεση των υγρών; Πως μπορούμε να μεταφέρουμε δύναμη με το νερό; Τα παιδιά θα πειραματιστούν με σύριγγες, σωλήνες και νερό κατασκευάζοντας μικρά υδραυλικά συστήματα.

Το πρόγραμμα ” Μεγάλος Κόσμος για Μικρούς Ανθρώπους ” είναι ιδανικό για παιδιά Α’, Β και Γ’ Δημοτικού και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε ομάδας, διασφαλίζοντας μια συναρπαστική και ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία.

Στόχοι του προγράμματος

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα είναι ικανοί να:

  1. περιγράφουν βιωματικά έννοιες των Φυσικών Επιστημών, όπως το βάρος, η τριβή, η ταχύτητα, το μήκος
  2. αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα ηλεκτρικό κύκλωμα και να αναφέρουν τα αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος
  3. χρησιμοποιούν μαθηματικές έννοιες για να δημιουργήσουν μοτίβα, να κάνουν μετρήσεις για τη δημιουργία των κατασκευών τους, 
  4. να σχεδιάζουν τη λύση ενός προβλήματος, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη
  5. να πειραματίζονται με τα δοθέντα υλικά και να εφευρίσκουν λύσεις
  6. να παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στους συμμαθητές τους

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Α’-Γ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 24
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: fysikes-epistimes-alfa-gama
Back to: Engineering