Μεγάλος Κόσμος για Μικρούς Ανθρώπους

science-lab-2

Οι Φυσικές Επιστήμες στην Πρώτη Σχολική Εκπαίδευση έχουν ως στόχο οι μαθητές να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με το φυσικό κόσμο που μας περιβάλλει. Σε αυτό ακριβώς στοχεύει το παρόν πρόγραμμα, που είναι μια πρώτη γνωριμία των παιδιών με τους νόμους της Φυσικής. Έτσι, οι νεαροί μαθητές του Δημοτικού, θα συμμετέχουν ενεργά στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, κάνοντας πρωτότυπες κατασκευές με τα TechCards, τις οποίες στο τέλος θα πάρουν μαζί τους στο σπίτι. 

Μεταξύ άλλων, θα κατανοήσουν τις διαφορετικές ιδιότητες των υλικών, θα μελετήσουν έννοιες της μηχανικής, όπως το βάρος, η τριβή, η ταχύτητα και το μήκος, θα πειραματιστούν με τις μαγνητικές δυνάμεις, το φως και τον ήχο και θα κατασκευάσουν τα πρώτα τους ηλεκτρικά κυκλώματα. 

Όλες οι δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες για την ηλικία των παιδιών, και είναι διερευνητικής φύσης, δηλαδή οι μαθητές ακολουθούν οδηγίες και προσπαθούν να βρουν απαντήσεις στο πρόβλημα που τους έχει δοθεί. Όσο τα παιδιά γίνονται πιο έμπειρα, οι οδηγίες περιορίζονται και οι μαθητές σχεδιάζουν οι ίδιοι την έρευνά τους, δουλεύοντας όπως οι επιστήμονες. 

Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο κατά τη δομή των σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών Φυσικών Επιστημών, όπου πέρα από το σώμα γνώσεων, θεωρείται χρήσιμο οι μαθητές να κάνουν πρακτική εξάσκηση και να γνωρίζουν πώς λειτουργεί η επιστήμη. Παράλληλα, καλλιεργούνται οι ήπιες δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτω

Στόχοι του προγράμματος

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα είναι ικανοί να:

  1. περιγράφουν βιωματικά έννοιες των Φυσικών Επιστημών, όπως το βάρος, η τριβή, η ταχύτητα, το μήκος
  2. αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα ηλεκτρικό κύκλωμα και να αναφέρουν τα αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος
  3. χρησιμοποιούν μαθηματικές έννοιες για να δημιουργήσουν μοτίβα, να κάνουν μετρήσεις για τη δημιουργία των κατασκευών τους, 
  4. να σχεδιάζουν τη λύση ενός προβλήματος, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη
  5. να πειραματίζονται με τα δοθέντα υλικά και να εφευρίσκουν λύσεις
  6. να παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στους συμμαθητές τους

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Α’-Γ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 24
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: fysikes-epistimes-alfa-gama
Back to: Engineering