Κατηγορία Νηπιαγωγείου: «Can We Survive On Mars?»
Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να κατασκευάσουμε βιώσιμες δομές από υλικά που βρίσκονται στον Άρη.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάχνουμε δρόμους από υλικά του Άρη, για να κινούμαστε εύκολα.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε υπόγεια σπίτια για να είμαστε ασφαλείς από τη σκόνη και το κρύο.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ανακυκλώνουμε τα απορρίμματά μας για να διατηρήσουμε τον Άρη καθαρό.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να χρησιμοποιούμε ειδικά φίλτρα για να καθαρίζουμε τον αέρα και να αναπνέουμε.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάξουμε ρομπότ που θα ψάχνουν για νερό βαθιά μέσα στο έδαφος.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε ειδικές στολές που μας προστατεύουν από την ακτινοβολία του Άρη.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάξουμε μικρά, φορητά θερμοκήπια για να έχουμε φαγητό παντού.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να αποθηκεύουμε ηλιακή ενέργεια για να τη χρησιμοποιούμε τη νύχτα και να τη χρησιμοποιούμε για να καλύψουμε γενικότερα τις ενεργειακές μας ανάγκες στον Άρη.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να καλλιεργούμε τα δικά μας τρόφιμα σε κλειστά συστήματα καλλιέργειας.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε μικρά πάρκα με φυτά που θα μας δίνουν καθαρό αέρα και χώρο για παιχνίδι.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ζήσουμε σε θόλους με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία και ατμόσφαιρα.
ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να χρησιμοποιούμε ρομπότ για να βοηθούν στην εξερεύνηση και την επέκταση της ανθρώπινης παρουσίας.
Ο STEM education στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει το τρίτο φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το Φεστιβάλ θα οργανωθεί στις 13 περιφέρειες της χώρας μας και παράλληλα οι εργασίες των ομάδων θα ανέβουν στο κανάλι του STEM education στο YouTube. Το θέμα του διαγωνισμού είναι : «Can We Survive On Mars?».
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (4-5 ετών) προτείνουν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη, μέσα από τις κατασκευές με επιδαπέδιες πίστες και υλικά της αρεσκείας τους, δημιουργώντας ομάδες των 6-10 μαθητών. Φτιάχνουν τον πρώτο τους αλγόριθμο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Για πρώτη χρονιά φέτος τα παιδιά θα συμπεριλάβουν στο έργο τους μία τουλάχιστον κινούμενη κατασκευή η οποία θα ενσωματώνει κάποια από τις απλές μηχανές (τροχός, άξονας, γρανάζι, τροχαλία κ.λ.π). Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά θα εμπλακούν και σε βασικές δραστηριότητες μηχανικής.
Δημιουργούν μικρές μακέτες που χαρακτηρίζονται από 1-2 λέξεις και τις τοποθετούν πάνω στις πίστες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απεικονίζουν με τρισδιάστατο τρόπο:
● όποια θεωρούν ως πιο σημαντικά προβλήματα για την επιβίωση του ανθρώπου στον Άρη, όπως η έλλειψη νερού, καθαρού αέρα και η προστασία από τις σφοδρές καταιγίδες σκόνης.
● όποιες θεωρούν ότι είναι οι πιο σημαντικές λύσεις για αυτά τα προβλήματα, όπως ειδικά καταφύγια για να ζούμε με ασφάλεια, ρομπότ που μας βοηθούν στις δύσκολες εργασίες, και η χρήση ηλιακής ενέργειας για φως και θέρμανση.
Αυτές και πολλές άλλες ιδέες παρουσιάζονται στον 3ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Εκπαίδευση!
Αναλυτική Περιγραφή
Το παιχνίδι του Νηπιαγωγείου έχει στόχο να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να σκεφτούν, για πρώτη φορά, με αλγοριθμικό τρόπο. Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ηλικιακές τους ανάγκες και συγκεκριμένα να τα βοηθάει:
● Να αναπαριστούν τις ιδέες και τις γνώσεις τους μέσα από την επίλυση ενός προβλήματος (problem solving).
● Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της δημιουργίας αλγορίθμου, τον έλεγχο και την εκτέλεση αυτού, καθώς και την εκσφαλμάτωσή του.
● Να αξιοποιήσουν έννοιες κατεύθυνσης και προσανατολισμού στο χώρο (δεξιά, αριστερά…)
● Να εξασκήσουν τις κινητικές τους δεξιότητες, καθώς η συναρμολόγηση των κομματιών βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες και τον συντονισμό χεριού – ματιού.
● Να κατανοήσουν βασικές μηχανικές αρχές: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με βασικές έννοιες και υλικά μηχανικής, όπως η ισορροπία, η σύνδεση, οι μοχλοί και τα γρανάζια
● Να μάθουν κάνοντας (learning by doing) και λαμβάνοντας ανατροφοδότηση σε ζωντανό χρόνο, σχετικά με το πώς, οι εντολές που δημιουργούν, καθοδηγούν ένα ρομπότ και βοηθούν στη συνέχιση μίας ιστορίας.
● Να εμπλακούν σε μία δραστηριότητα που περιλαμβάνει όλο το σώμα.
● Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους, καθώς επίσης με ενήλικες.
Συμμετέχοντες
- Ηλικίες: Προνήπια και Νήπια (4-5 ετών)
- Άτομα ανά ομάδα: 6-10 παιδιά
Επισήμανση
Η δράση «Can We Survive On Mars?» δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.
Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.
Το Webinar για την Προσχολική Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στις 25 Νοεμβρίου!