Τέχνη, Μαθηματικά, Επιστήμη και Τεχνολογία
Μαθηματικά
Τα Μαθηματικά είναι Τέχνη!
Ένα πρόγραμμα κατάλληλο για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης!
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τέχνη, Μαθηματικά, Επιστήμη και Τεχνολογία πραγματοποιείται μια διαδρομή στα θεμέλια της επιστημονικής σκέψης, μια πορεία αναζήτησης της διασύνδεσης Επιστήμης, Τέχνης και Μαθηματικών, μέσα από δραστηριότητες που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση με διαδραστικά και παραστατικά εκθέματα εκλαΐκευσης και κατανόησης της επιστημονικής σκέψης, καθώς και επιλεγμένα έργα Τέχνης από τα σημαντικότερα εικαστικά ρεύματα.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος Τέχνη, Μαθηματικά, Επιστήμη και Τεχνολογία είναι να αναπτύξει τη διερευνητική σκέψη των μαθητών, σε ένα περιβάλλον ελεύθερης αναζήτησης και άτυπης μάθησης. Το πρόγραμμα λειτουργεί παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, στην κατεύθυνση της κοινά επιθυμητής από όλους τους ερευνητές της Διδακτικής, «διαθεματικότητας», διασυνδέοντας τα Μαθηματικά με την Επιστήμη, τις Τέχνες και τη Φιλοσοφία.
Διαθέσιμες Δραστηριότητες
Μπορείτε να επιλέξετε τη δραστηριότητα που θα παρακολουθήσει το σχολείο σας, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα των επισκεπτών. Για κάθε τάξη υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες όπου εφαρμόζουμε ή συμπληρώνουμε τις γνώσεις που παίρνουν οι μαθητές στο σχολείο.
Μπορείτε να επιλέξετε μια από τις παρακάτω δραστηριότητες:
Συχνές ερωτήσεις:
Ποιο είναι το όφελος για ένα παιδί αν συμμετάσχει σε μία ή περισσότερες δραστηριότητες από το πρόγραμμα «Τέχνη και Μαθηματικά - Επιστήμη και Τεχνολογία» ;
Το βασικό του όφελος είναι ότι θα διαπιστώσει βιωματικά και μέσα σε ένα ευχάριστο και παιγνιώδες περιβάλλον ότι τα Μαθηματικά που κάνει στο σχολείο του, δεν είναι «στεγνοί» τύποι και εξισώσεις χωρίς αντίκρισμα στην καθημερινή του ζωή, αλλά εργαλείο ερμηνείας και πρόβλεψης των όσων συμβαίνουν γύρω του.
Πρέπει να είναι καλός μαθητής (να έχει μεγάλους βαθμούς) στα Μαθηματικά ή θα έχει πρόβλημα στη συνεργασία με την ομάδα του;
Καμία σχέση δεν έχει ο βαθμός στο σχολείο. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν και να ωφεληθούν όλα τα παιδιά.
Το πρόγραμμα είναι στα πλαίσια του διεθνούς πλαισίου STEM;
Η εκπαιδευτική μας αντίληψη για το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων έχει λάβει πολύ σοβαρά τη σχετικά νέα διεθνή διδακτική πρακτική του STEΑM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics). Κάθε παιδί έρχεται αντιμέτωπο με ένα φυσικό πρόβλημα που προκύπτει από την αλληλεπίδραση με ένα πραγματικό φυσικό αντικείμενο, κατασκευή ή παιχνίδι. Από την επαφή αυτή προκύπτει ως φυσική του ανάγκη η ανακάλυψη και κατανόηση μιας ή περισσοτέρων μαθηματικών εννοιών (Μαθηματική Μοντελοποίηση). Δεν διδάσκεται στεγανά και «στυγνά» Μαθηματικά, αλλά σε ένα πλαίσιο διασύνδεσης με τη Φυσική αλλά και τις άλλες Επιστήμες, καθώς επίσης και με τη Τέχνη.
Πως μπορεί ένα παιδί να παρακολουθήσει ολόκληρο ή μέρος του προγράμματος;
Οι δραστηριότητες του προγράμματος για το σχολικό έτος 2019 – 20 γίνονται:
α) Στο Μουσείο Ηρακλειδών, ώρες σχολείου και στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης με όλο το τμήμα του σχολείου του. Εκεί θα συμμετάσχει σε μία δραστηριότητα που θα επιλέξει ο καθηγητής του. (Συμπεριλαμβάνεται και ξενάγηση στην έκθεση του Μουσείου).
β) Στο Ίδρυμα Λασκαρίδη, ώρες σχολείου και σε αποκλειστικότητα τη δραστηριότητα «Ηλιακό αυτοκίνητο” επίσης στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης με όλο το τμήμα του σχολείου του.
γ) Στις εγκαταστάσεις του STEM EDUCATION (Αγία Παρασκευή και Κηφισιά).
δ) Στο σχολείο του εφόσον υπάρξει συνεννόηση και ανάληψη του
κόστους από το Σύλλογο Γονέων Κηδεμόνων μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου.
Ποιοι σχεδίασαν το πρόγραμμα;
Επιστημονικός και εκπαιδευτικός σχεδιασμός: Άρης Μαυρομμάτης – Αποστόλης Παπανικολάου.
Δείτε αναλυτικά εδώ το επιστημονικό προφίλ των σχεδιαστών του προγράμματος.
Ποιοι παρουσιάζουν το πρόγραμμα;
Το πρόγραμμα παρουσιάζουν ειδικά επιμορφωμένοι και καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον μεταπτυχιακό δίπλωμα.
Έχει παρουσιασθεί στο παρελθόν το πρόγραμμα;
Το πρόγραμμα ή μέρος του προγράμματος έχουν παρακολουθήσει:
α) 150.000 μαθητές και μαθήτριες από το 2004 έως και το 2019 στο Μουσείο Ηρακλειδών με πρωτοβουλία των διδασκόντων τους
β) Όλοι οι μαθητές των νησιών Ίος, (2014-5) Μήλος, (2015-16) Πάτμος (2017-17), Σάμος(2017-18)
γ) 4000 μαθητές της Θεσσαλονίκης και 1000 μαθητές της Ελευσίνας
δ) Εκατοντάδες μαθητές σε όλα σχεδόν τα σχολεία της Ζώνης Εκπαιδευτικής προτεραιότητας (ΖΕΠ) Αττικής
Έχει αξιολογηθεί το πρόγραμμα;
Όλη η Φιλοσοφία – Παιδευτικοί στόχοι του προγράμματος και οι περισσότερες δραστηριότητες έχουν παρουσιασθεί και τεθεί στην επιστημονική βάσανο και κριτική σε επιστημονικά συνέδρια και άρθρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το κυριότερο όμως είναι ότι οι ανώνυμες αξιολογήσεις από τους μαθητές και καθηγητές σε όλες τις παραπάνω παρουσιάσεις είναι ενθουσιώδεις.