Επιστημονική Ομάδα

Άρης Μαυρομάτης

Ο Άρης Μαυρομμάτης έχει σπουδάσει Μαθηματικά. Είναι επιστη­μο­νικός σύμβουλος στο Μουσείο Ηρακλειδών, διδάσκων στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο δια βίου τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και σύμβουλος παιδαγωγικού έργου σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία.</p> <p>Κύριο αντικείμενο του είναι η έρευνα, η οποία εστιάζεται στην προσέγγιση των Μαθηματικών εννοιών μέσα από αλληλεπιδρα­στικά αντικείμενα και κυρίως των έργων Τέχνης. Έχει δημοσιεύσει σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε συνέδρια με κριτική επιτροπή με περισσότερες από 30 εργασίες. Έχει δώσει πολλές διαλέξεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό με κύριο αντικείμενο τα Μαθηματικά, τη Φιλοσοφία και την Τέχνη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες με θέματα εκπαιδευτικά και σχετικά με τον συμπληρωματικό ρόλο της εκφραστικότητας της Τέχνης και της λογικής των Μαθηματικών. Είναι συγγραφέας μαθηματικών βιβλίων και επιτομών για την διδασκαλία των Μαθηματικών μέσα από το περιβάλλον της Τέχνης.

Τάσος Λαδιάς

Ο Τάσος Λαδιάς έχει πτυχίο Φυσικής, διδακτορικό (Σχεδίαση interfaces για εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερμέσων και πολυμέσων) και περισσότερες από 3000 ώρες επιμόρφωσης. Από το 1986 είναι εκπαιδευτικός πληροφορικής σε όλους τους τύπους σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση και από το 2007 έως το 2018 υπήρξε Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής. Έχει διδάξει προγραμματισμό, πολυμέσα και γραφιστική σε ΙΕΚ, ΤΕΙ, μεταπτυχιακά ΑΕΙ και ΠΑΚΕ. Έχει διοργανώσει 120 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Διαθέτει Πιστοποιητικό Καθοδηγητικής Επάρκειας Εκπαιδευτικού (ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ), πιστοποίηση ως Eκπαιδευτής Eνηλίκων στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΕΠΙΣ) και πιστοποίηση (Β΄ Επιπέδου) στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία (Υπ. Παιδείας). Συμμετείχε σε επιστημονικές επιτροπές διοργάνωσης 50 συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει στις ομάδες συγγραφής δέκα Προγραμμάτων Σπουδών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο / Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στον ΟΕΕΚ. Έχει δημοσιεύσει δέκα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και 60 άρθρα σε συνέδρια με κριτές. Έχει συγγράψει μόνος του ή με άλλους βιβλία όπως τα «Pascal, μια μεθοδική προσέγγιση» `{`1991, Kλειδάριθμος`}`, «H logo στην εκπαιδευτική διαδικασία» `{`1997, Παν. Iωαννίνων`}`, «Πολυμέσα – Δίκτυα» `{`1999, ΟΕΔΒ`}`, «Μεθοδολογία και προγραμματισμός πολυμέσων με το Director» `{`2003, Kλειδάριθμος`}`. Έχει παράγει εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με το Scratch όπως το «25 Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» `{`2014, Open Discovery Space / Ελληνογερμανική Αγωγή`}`, το «Ειδικά θέματα προγραμματισμού σε Scratch» `{`2015, Inspiring Science Education Academy / Ελληνογερμανική Αγωγή`}`, το MOOC «Διδακτικές προσεγγίσεις στον Προγραμματισμό με το Scratch» `{`2018, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παν. Ιωαννίνων`}` και το «Αρχές Προγραμματισμού με το Scratch. Πρόγραμμα Σπουδών και εκπαιδευτικά σενάρια» `{`2018, STEM Education`}`. Από το 2015 είναι Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά δημοτικού του WRO-Hellas. Είναι βασικός συντελεστής του event “CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι… και παίξτε!”. Έχει επινοήσει το “ΚωδικΌραμα” ως εργαλείο αναπαράστασης του κώδικα οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια και εργάζεται σε ομάδες για την ανάπτυξη εργαλείου αξιολόγησης των προγραμμάτων Scratch.

Γιώργος Σουβατζόγλου

O Γιώργος Σουβατζόγλου έχει Διδακτορικό δίπλωμα Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής, Αθήνα (Ελλάδα)2001. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης Ηλεκτρονικής και Ραδιοηλεκτρολογίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό μεταπτυχιακό των τμημάτων Φυσικής και Πληροφορικής, Αθήνα (Ελλάδα) 1998 Πτυχίο Φυσικής Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής, Θεσσαλονίκη (Ελλάδα). Είναι κάτοχος της Άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Α’. Έχει συμμετάσχει σε 10 ερευνητικά προγράμματα. 14 Δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά. 21 Δημοσιεύσεις σε συνέδρια. Εργάζεται από το 2001 με συμμετοχή σε Ερευνητικά Προγράμματα ως Φυσικός Ηλεκτρονικός Ραδιοηλεκτρολόγος. Ως επιτηρητής Εργαστηρίων Ηλεκτρονικής Μεταπτυχιακό Ηλεκτρονικής και Ραδιοηλεκτρολογίας. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τμήμα Φυσικής. Ως Φυσικός Αναλυτής Μηχανικός. Ανάλυση και σχεδίαση στρατιωτικών τηλεπικοινωνιακών συστημάτων Intracom S.A. Defense Systems Department, R&D Division. Σαν Ιδρυτικό μέλος της εταιρείας ISNet Επιχειρηματική δραστηριότητα: Έρευνα, ανάπτυξη, εμπόριο και εγκατάσταση ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων. Σαν Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου Ειδικότητας ΠΕ12.06 (ΠΕ12.10) Ηλεκτρονικών Μηχανικών. Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας Ελευσίνας. Επίσης ως Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου Ειδικότητας ΠΕ12.10 (ΠΕ84) Φυσικών Ηλεκτρονικών Ραδιοηλεκτρολόγων. Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ά Αθήνας. Από το 2019 μέχρι και σήμερα στην προώθηση Εργαστηριακού Εξοπλισμού και υλικού STEM. Ανάπτυξη προγραμμάτων STEM Διερευνητική Μάθηση Α.Ε.

Παναγιώτης Βέρρας

Ο Παναγιώτης Βέρρας είναι πτυχιούχος Μηχανικός Η/Υ με παιδαγωγική επάρκεια και μεταπτυχιακό στα Πολυμέσα (ΜΑ). Εξειδικεύεται στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής, εστιάζοντας στις μικρότερες ηλικίες και ειδικότερα στην αλληλεπίδραση των παιδιών με προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Έχει πολυετή εμπειρία σε προγραμματισμό συστημάτων ενώ συμμετέχει στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων. Επί σειρά ετών διδάσκει μικρούς μαθητές Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσω της μεθοδολογίας STEM, ενώ τα τελευταία έτη προπονεί μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου για τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Έχει σειρά σημαντικών διακρίσεων, ενώ το 2017 κατέλαβε με την ομάδα του την τρίτη θέση στην κατηγορία Open, στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WRO) που πραγματοποιήθηκε στην Κόστα Ρίκα, καθιστώντας τους Ολυμπιονίκες. Αποτελεί τον επιστημονικό υπεύθυνο του STEM Education Πάτρας ενώ παράλληλα διεξάγει webinars και workshops για την εκπαίδευση προπονητών και εκπαιδευτικών, μεταφέροντας τεχνογνωσία και γενικότερα βέλτιστων πρακτικών υλοποίησης έργων, σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές των διαγωνισμών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Μιχάλης Μπακάλογλου

Ο Μιχάλης Μπακάλογλου σπούδασε Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ήταν μέλος της φοιτητικής εθελοντικής ομάδας ``Physics Partizani`` για 9 χρόνια, μια από τις πρώτες ομάδες επικοινωνίας των Φυσικών Επιστημών του ΑΠΘ, που έχει ως στόχο να εξοικειώσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης με τα επιστημονικά θέματα. Με τον ίδιο στη θέση του συντονιστή, ομάδα εθελοντών κατασκεύασε ένα σύστημα για το Εργαστήριο Πυρηνικής Φυσικής του ΑΠΘ, το οποίο χρησιμοποιείται στην κατασκευή των νέων ανιχνευτών για το πείραμα ATLAS του CERN. Η αγάπη του για τις εφαρμοσμένες επιστήμες και την εκπαίδευση τον οδήγησαν στην ενασχόληση με αρκετές πλατφόρμες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και ανάπτυξης εφαρμογών (LEGO Education, VeX, Arduino, Raspberry Pi, App Inventor, Scratch κλπ). Από το 2017 είναι εξωτερικός συνεργάτης του κέντρου εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια όπου συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση δραστηριοτήτων STEM, καθώς και προπονητής των ομάδων του Δημοτικού Σχολείου του Κολλεγίου που συμμετείχαν στην ανοικτή κατηγορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO Hellas. Από το 2018 είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής που διοργανώνει τους περιφερειακούς διαγωνισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας για τους διαγωνισμούς του WRO Hellas. Από το 2019 είναι ο επιστημονικά υπεύθυνος του STEM Education στη Θεσσαλονίκη.

Άννα Κουμαρά

Η Άννα Κουμαρά έχει πτυχίο Φυσικής από το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μεταπτυχιακό στις Νανοεπιστήμες και Νανοτεχνολογίες από το ίδιο τμήμα. Αναγορεύτηκε διδάκτορας του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με διατριβή πάνω στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Από το 2021 είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο<br /> Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου μελετά πώς είναι δυνατή η διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών μέσα από την εκπαίδευση STEM. Έχει διδάξει Φυσική και Χημεία για περισσότερα από 15 χρόνια σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Στον STEM Education εργάζεται από το 2019, ως εκπαιδευτικός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, στην οργάνωση του κέντρου της Θεσσαλονίκης και στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων. Είναι μέλος διεθνών ενώσεων για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών, όπως η ESERA, συμμετέχει σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια με κριτές, και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε γνωστά επιστημονικά περιοδικά του κλάδου, όπως το Science & Education (Springer), το Physics Education (IOP) και το The Science Teacher (NSTA). Μαζί με το Μιχάλη Μπακάλογλου είναι υπεύθυνη για την οργάνωση της Ανοικτής Κατηγορίας του μικρού Δημοτικού του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO Hellas.

Ηλίας Καλαμπόκης

Έχει πτυχίο Χημείας και διδακτορικό στη Χημεία από το ΑΠΘ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι στη Φωτοχημεία, στην Πράσινη Χημεία και τα τελευταία χρόνια στο σχεδιασμό και την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών στους τομείς του STEM. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, συμμετείχε σε πολλά συνέδρια σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς του. Από το 1993 εργάζεται ως καθηγητής Χημείας στο Κολλέγιο Ανατόλια και από το 2012 διευθύνει το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου, το οποίο διατρέχει όλες τις εκπαιδευτικές του βαθμίδες, από τα προνήπια έως το μεταδευτεροβάθμιο ACT (American College of Thessaloniki). Είναι δε αρμόδιος για όλα τα εκτός curricular προγράμματα στους τομείς του STEM. Έχει οργανώσει το Κέντρο Πράσινης Εκπαίδευσης του Κολλεγίου, το πρώτο του είδους του σε σχολείο παγκοσμίως, το οποίο με ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εισάγει τους μαθητές στην Πράσινη προσέγγιση.</p> <p>Το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια έχει οργανώσει τα τελευταία χρόνια πολλά προγράμματα Σαββατοκύριακου αλλά και μεγάλης διάρκειας σε τομείς όπως Engineering, Biotechnology, Nanotechnology, Ανανεώσιμες Μορφές Ενέργειας, Φαρμακολογία και Αναγεννητική Ιατρική, τα οποία παρακολουθούν πολλοί μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου τόσο του Κολλεγίου Ανατόλια όσο και εξωτερικοί. Πολλά από τα προγράμματα αυτά βραβεύτηκαν στις ΗΠΑ για την πρωτοτυπία και τη διδακτική τους προσέγγιση. Έχει διδάξει σε όλα τα προαναφερθέντα προγράμματα. Επίσης έχει οργανώσει προγράμματα Ρομποτικής και STEM για παιδιά Δημοτικού σχολείου, ενώ προετοίμασε πολλές ομάδες οι οποίες συμμετείχαν στον μεγαλύτερο παγκόσμιο διαγωνισμό Τεχνολογίας, την F1 in Schools. Ακόμα καθοδήγησε τη συμμετοχή πολλών μαθητών σε διεθνείς διαγωνισμούς και διοργανώσεις. Οι συμμετοχές αυτές συνοδεύονται με πολλές διακρίσεις και βραβεία.

Αποστόλης Παπανικολάου

Ο Αποστόλης Παπανικολάου είναι ερευνητής της διδακτικής των Μαθηματικών με μεταπτυχιακό δίπλωμα του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθήνας, στη Διδακτική Μαθηματικών. Καθηγητής Μαθηματικών από το 1985 με πολλές διδακτικές προτάσεις, δημοσιεύσεις και συγγραφή βιβλίων για την ολιστική διδασκαλία των Μαθηματικών και τη διασύνδεσή τους με την Φυσική και την Τεχνολογία, τη Φιλοσοφία και την Τέχνη. Έχει διδάξει Απειροστικό Λογισμό στο Μαθηματικό Αθήνας και Γεωμετρία στην Τέχνη στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο δια βίου τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Μέλος της επιστημονικής ομάδας ανάπτυξης πιλοτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Εθνική Εστία Επιστημών, στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας και στην Εστία Γνώσης Πάτρας από το 2000 έως το 2013. Επιστημονικός σύμβουλος και σχεδιαστής εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Ηρακλειδών. To κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στην διασύνδεση των Μαθηματικών με τη Φιλοσοφία και την Τέχνη και την εφαρμογή στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε σειρά σχετικών επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς στην αλληλεπιδραστική διδασκαλία των Μαθηματικών, είναι επιμορφωτής Α επιπέδου ΤΠΕ, ενώ έχει δώσει σειρά διαλέξεων με κύριο θέμα τη βιωματική, διαθεματική και αλληλεπιδραστική διδασκαλία.

Φώτιος Φωτεινάκης

Ο Φώτιος Φωτεινάκης είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ20 (Πληροφορικής), με σπουδές στη Μικροηλεκτρονική και την Επεξεργασία Πληροφοριών από το Πανεπιστήμιο του Brighton Αγγλίας, (Batchelor Honours of Sciences). Η πτυχιακή του εργασία είχε τίτλο “Building a Natural Language Programming environment, using “C” language”, δηλαδή περιελάμβανε τον έλεγχο εξωτερικών συσκευών μέτρησης μέσω γραφικού περιβάλλοντος τύπου ‘Windows’.
Το 2005 διορίστηκε στο Δημόσιο, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (με τελευταία οργανική θέση στο Λύκειο Φιλοθέης) και εργάστηκε σε Γυμνάσια & Λύκεια ως Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20, στη διδασκαλία σε τμήματα τάξεων στο περιβάλλον των εργαστηρίων πληροφορικής.
Το Σχ. Έτος 2013-14 πήρε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διορίστηκε στο Δημοτικό Σχολείο Φιλοθέης όπου και διδάσκει μέχρι σήμερα το μάθημα των Τ.Π.Ε. και στις έξι τάξεις του Δημοτικού.
Τα τελευταία οκτώ (8) χρόνια ασχολείται με την Εκπαιδευτική Ρομποτική διατελώντας προπονητής σε ομάδες μαθητών λυκείου και δημοτικού. Οι ομάδες του έχουν λάβει μέρος και συνεχίζουν να συμμετέχουν στους ετήσιους Πανελλήνιους αγώνες της WRO Hellas.

Υπεύθυνοι Κέντρων STEM Education

Δημήτριος Κράββαρης

Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στα Ιωάννινα

Ο Δρ. Δημήτριος Κράββαρης είναι Μηχανικός Πληροφορικής με Παιδαγωγική Κατάρτιση, Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στην Πληροφορική και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Διδακτορικό στο πεδίο της Μηχανικής Μάθησης. Έχει πιστοποιηθεί ως εκπαιδευτικός στο Β’ Επίπεδο της Αξιοποίησης και Εφαρμογής των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη από το Υπουργείο Παιδείας και ανήκει ως εκπαιδευτής στο μητρώο εκπαιδευτών Β’ επιπέδου του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, καθώς και στο αντίστοιχο μητρώο του Εθνικού Κέντρου Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης. Έχει εκπαιδευτική εμπειρία πέρα των 15 ετών στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση συμμετέχοντας αλλά και συνδιοργανώνοντας δράσεις που προωθούν την πληροφορική και την τεχνολογία στο εκπαιδευτικό σύστημα (CodeWeekEU, Hour Of Code, Scratch Day, European Robotics Week). Έχει πραγματοποιήσει επιμορφωτικά Workshops Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε συνεργασία με σχολικούς συμβούλους της Ηπείρου, ενώ συνεχίζει και ο ίδιος να επιμορφώνεται παρακολουθώντας σχετικά θερινά σχολεία και συνέδρια. Από το 2014 συνδιοργανώνει τους διαγωνισμούς του WRO Hellas στην Περιφέρεια της Ηπείρου, ενώ παράλληλα συμμετέχει ενεργά ως προπονητής έχοντας στο ενεργητικό του 15 ομάδες και κατακτώντας μία πρώτη θέση και δύο δεύτερες θέσεις στους Περιφερειακούς Διαγωνισμούς για το Δημοτικό και την τρίτη θέση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – Food Matters 2018 στην κατηγορία OPEN Γυμνασίου που διεξήχθη στην Αθήνα. Από τον Μάρτιο του 2018 είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος του Stem Education στα Ιωάννινα.

Παναγιώτης Βέρρας

Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στην Πάτρα

Ο Βέρρας Παναγιώτης είναι πτυχιούχος Μηχανικός Η/Υ με παιδαγωγική επάρκεια και μεταπτυχιακό στα Πολυμέσα (ΜΑ). Εξειδικεύεται στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής, εστιάζοντας στις μικρότερες ηλικίες και ειδικότερα στην αλληλεπίδραση των παιδιών με προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Έχει πολυετή εμπειρία σε προγραμματισμό συστημάτων ενώ συμμετέχει στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων. Επί σειρά ετών διδάσκει μικρούς μαθητές Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσω της μεθοδολογίας STEM, ενώ τα τελευταία έτη προπονεί μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου για τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Έχει σειρά σημαντικών διακρίσεων, ενώ το 2017 κατέλαβε με την ομάδα του την τρίτη θέση στην κατηγορία Open, στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WRO) που πραγματοποιήθηκε στην Κόστα Ρίκα, καθιστώντας τους Ολυμπιονίκες. Αποτελεί τον επιστημονικό υπεύθυνο του STEM Education Πάτρας ενώ παράλληλα διεξάγει webinars και workshops για την εκπαίδευση προπονητών και εκπαιδευτικών, μεταφέροντας τεχνογνωσία και γενικότερα βέλτιστων πρακτικών υλοποίησης έργων, σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές των διαγωνισμών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Αθανάσιος Μπαλαφούτης

Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στην Ξάνθη

Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχ. Η/Υ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού Διπλώματος στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Επίσης είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας του εργαστηρίου Διαστημικής στο Δ.Π.Θ, της ομάδας ρομποτικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της Ελληνικής Εταιρείας Τεχνητής Νοημοσύνης και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Έχει περισσότερες από 20 ερευνητικές δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, ενώ ήταν μέλος της οργανωτικής επιτροπής και κριτής σε αρκετά από αυτά. Με την εκπαιδευτική ρομποτική ξεκίνησε να ασχολείται το 2012, συμμετέχοντας από τότε κάθε χρόνο στους Πανελλήνιους διαγωνισμούς του WRO Hellas. Υπήρξε ο προπονητής της μαθητικής ομάδας εκπαιδευτικής ρομποτικής του 1ο ΓΕΛ Ξάνθης, όταν αυτοί κατέκτησαν το ασημένιο μετάλλιο στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Κατάρ το 2015 και την 4η θέση στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στην Ινδία το 2016. Είναι υπεύθυνος του WRO Hellas στην κατηγορία του Ρομποτικού ποδοσφαίρου και μέλος της επιστημονικής ομάδας που σχεδιάζει τις προκλήσεις του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από το 2019 είναι επιστημονικός υπεύθυνος του STEM Education στην Ξάνθη.

Μιχάλης Μπακάλογλου

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ STEM EDUCATION ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο Μιχάλης Μπακάλογλου σπούδασε Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ήταν μέλος της φοιτητικής εθελοντικής ομάδας ``Physics Partizani`` για 9 χρόνια, μια από τις πρώτες ομάδες επικοινωνίας των Φυσικών Επιστημών του ΑΠΘ, που έχει ως στόχο να εξοικειώσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης με τα επιστημονικά θέματα. Με τον ίδιο στη θέση του συντονιστή, ομάδα εθελοντών κατασκεύασε ένα σύστημα για το Εργαστήριο Πυρηνικής Φυσικής του ΑΠΘ, το οποίο χρησιμοποιείται στην κατασκευή των νέων ανιχνευτών για το πείραμα ATLAS του CERN. Η αγάπη του για τις εφαρμοσμένες επιστήμες και την εκπαίδευση τον οδήγησαν στην ενασχόληση με αρκετές πλατφόρμες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και ανάπτυξης εφαρμογών (LEGO Education, VeX, Arduino, Raspberry Pi, App Inventor, Scratch κλπ). Από το 2017 είναι εξωτερικός συνεργάτης του κέντρου εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια όπου συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση δραστηριοτήτων STEM, καθώς και προπονητής των ομάδων του Δημοτικού Σχολείου του Κολλεγίου που συμμετείχαν στην ανοικτή κατηγορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO Hellas. Από το 2018 είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής που διοργανώνει τους περιφερειακούς διαγωνισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας για τους διαγωνισμούς του WRO Hellas. Από το 2019 είναι ο επιστημονικά υπεύθυνος του STEM Education στη Θεσσαλονίκη.

Μάρκος Χαττάρι

Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στην Άρτα

Ο Μάρκος Χαττάρι είναι απόφοιτος του τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και σπουδάζει Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα. Έχει ασχοληθεί με το σχεδιασμό και την υλοποίηση συστημάτων διαχείρισης μάθησης και μαζικές ανοιχτές ηλεκτρονικές σειρές μαθημάτων (MOOCS). Από το 2015 ασχολείται επαγγελματικά με τις εκπαιδευτικές λύσεις της LEGO Education και την ενσωμάτωσή τους στα ελληνικά δεδομένα της εκπαίδευσης. Από το 2018 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος του STEM Education στην Άρτα.