Young Creators

Engineering & Coding

Με το πρόγραμμα “Young Creators”, η φαντασία παίρνει τρισδιάστατη μορφή και οι ιδέες γίνονται χειροπιαστές δημιουργίες.

Εδώ, τα παιδιά ξεκινούν ένα συναρπαστικό ταξίδι από τη σχεδίαση στο χαρτί στην υλική κατασκευή και τον έξυπνο αυτοματισμό.

Γίνεται εισαγωγή στην τέχνη της σχεδίασης με όργανα, μαθαίνοντας πώς από μια απλή ιδέα μπορούν να δημιουργήσουν ακριβή σχέδια χρησιμοποιώντας χάρακα, διαβήτη και γνώμονα. Κατανοούν τις μεταμορφώσεις από το επίπεδο στον όγκο, αναπτύσσοντας παράλληλα την γεωμετρική τους αντίληψη και τις μαθηματικές τους δεξιότητες με έναν τρόπο άκρως διασκεδαστικό και πρακτικό.

Στη συνέχεια, τα χέρια των μικρών δημιουργών αναλαμβάνουν δράση! Με τη χρήση απόλυτα ασφαλών εργαλείων χειρός, όπως τριβείο και τόρνο, κόβουν, μορφοποιούν και συναρμολογούν ξύλινα κομμάτια, δίνοντας ζωή στα σχέδια που δημιούργησαν στο χαρτί. Βιώνουν τη χαρά της δημιουργίας με τα ίδια τους τα χέρια, μετατρέποντας την ύλη σε κάτι μοναδικό.

Και η μαγεία δεν σταματά εδώ! Στις χειροποίητες κατασκευές τους, προσθέτουν αισθητήρες και ενεργοποιητές, μαθαίνοντας πώς να ενσωματώνουν την έννοια του αυτοματισμού στις δημιουργίες τους μέσω των πρώτων ηλεκτρονικών κυκλωμάτων. Από την αρχική ιδέα και το σχέδιο στο χαρτί μέχρι τον τελικό αυτοματισμό, τα παιδιά ζουν την ολοκληρωμένη εμπειρία του makerspace, συνδυάζοντας άψογα τη σχεδίαση, την κατασκευή και τον προγραμματισμό.

Στόχοι του προγράμματος:

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τις βασικές αρχές της σχεδίασης με όργανα και δημιουργούν ακριβή δισδιάστατα σχέδια που οδηγούν σε τρισδιάστατα μοντέλα.
  • Αντιλαμβάνονται τη μετάβαση από το δισδιάστατο στο τρισδιάστατο και εφαρμόζουν γεωμετρικές και μαθηματικές έννοιες στην πράξη.
  • Χειρίζονται με ασφάλεια βασικά εργαλεία χειρός (π.χ. τριβείο, τόρνο) για την κοπή, μορφοποίηση και συναρμολόγηση ξύλινων κατασκευών.
  • Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν χειροποίητα αντικείμενα από ξύλο, αναπτύσσοντας λεπτές κινητικές δεξιότητες και χωρική αντίληψη.
  • Κατανοούν τη λειτουργία βασικών αισθητήρων και ενεργοποιητών και τον τρόπο ενσωμάτωσής τους σε κατασκευές μέσω πρώτων ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
  • Σχεδιάζουν και υλοποιούν απλούς αυτοματισμούς, συνδυάζοντας την χειροποίητη κατασκευή με την ηλεκτρονική λειτουργικότητα.
  • Αναπτύσσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη δημιουργική σκέψη μέσα από τον συνδυασμό χειρόγραφου σχεδιασμού, χειροτεχνίας και αυτοματισμού.
  • Ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους ως δημιουργοί, βλέποντας τις ιδέες τους να παίρνουν μορφή από το αρχικό σχέδιο μέχρι την αυτόνομη λειτουργία.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Δ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 30
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: Δημοτικό STEM Alive Εngineering
Back to: Engineering