STEM Roots: Υδροπονική Καλλιέργεια στην τάξη
Engineering & Coding
Το “STEM Roots” είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα STEM που γεφυρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία με τις πρακτικές εφαρμογές της καθημερινής ζωής, εστιάζοντας στις βιώσιμες γεωργικές πρακτικές. Μέσα από την κατασκευή υδροπονικών συστημάτων και βιωματικών δραστηριοτήτων αυτοματοποίησης, οι μαθητές δεν μαθαίνουν απλώς για την τεχνολογία της υδροπονίας, αλλά και για την άμεση εφαρμογή της στην εξοικονόμηση νερού και την αποτελεσματική διαχείριση πόρων.
Αναλύοντας και μετρώντας τα φυσικά μεγέθη που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών, κατανοούν τη σημασία της βέλτιστης αξιοποίησης των πόρων και την άμεση σύνδεση των περιβαλλοντικών παραμέτρων, όπως η θερμοκρασία, η υγρασία και το φως, με την καθημερινή μας διατροφή.
Το πρόγραμμα ενισχύει τις πρακτικές δεξιότητες στην κατασκευή και συντήρηση ενός υδροπονικού θερμοκηπίου, τη χρήση τεχνολογίας IoT για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και την εφαρμογή ηλεκτρονικών συστημάτων για αυτοματοποιημένη φροντίδα φυτών, δίνοντας έμφαση στην καθημερινή εφαρμογή αυτών των δεξιοτήτων για τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, οι μαθητές αποκτούν μια βαθιά κατανόηση της βιώσιμης γεωργίας, της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη γεωργία και των ευρύτερων επιπτώσεων της περιβαλλοντικής διαχείρισης στην καθημερινή μας ζωή, εστιάζοντας στην άμεση σύνδεση μεταξύ εκπαιδευτικής διαδικασίας και πρακτικών εφαρμογών για την εξοικονόμηση πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα “STEM Roots” επιδιώκει να εμβαθύνει την κατανόηση των μαθητών σχετικά με τα φυσικά μεγέθη που διδάσκονται στο σχολείο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτά επηρεάζουν τους ζωντανούς οργανισμούς.
Διαθεματικές Γνώσεις
- Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
- Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
- Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
- Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί
Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους
Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών
Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)
Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών