SmartBots: AI Adventures

Engineering & Coding

Το πρόγραμμα SmartBots: AI Adventures συνδυάζει την εξερεύνηση του φυσικού κόσμου με την εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας μια προηγμένη εμπειρία εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές σχεδιάζουν και διαμορφώνουν πλήρως αυτόνομα ρομποτικά συστήματα, αξιοποιώντας συνδυασμούς αισθητήρων και κινητήρων, καθώς και εξειδικευμένους αισθητήρες όπως αναγνώρισης χρώματος και μοτίβων κίνησης.

Η χρήση κάμερας με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την αυτόματη αναγνώριση αντικειμένων, πορειών και χρωμάτων, φέρνοντας τους μαθητές σε επαφή με την τεχνολογία μηχανικής όρασης και μηχανικής μάθησης.

Το πρόγραμμα ενσωματώνει παιχνίδια και διαγωνιστικές δραστηριότητες, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, ενώ παράλληλα διδάσκει απλοποιημένες έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης και προετοιμάζει τα παιδιά για την τεχνολογική επανάσταση.

Οι μαθητές καλούνται να επιλύσουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνικές προγραμματισμού όπως λίστες και πίνακες, και να υλοποιήσουν σύνθετους ρομποτικούς μηχανισμούς, εστιάζοντας στην πρακτική εφαρμογή της γνώσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα είναι πολύτιμες στο μέλλον.

Στόχοι του προγράμματος

Το Πρόγραμμα στοχεύει να εμπνεύσει τους μαθητές να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν πλήρως αυτόνομα ρομποτικά συστήματα ικανά να λύσουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Επιδιώκει την επαφή των παιδιών με προηγμένες προγραμματιστικές έννοιες όπως η μηχανική μάθηση και η μηχανική όραση.

Διδάσκει απλοποιημένα στα παιδιά τις βασικές αρχές της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, τις δυνατότητες, τα πλεονεκτήματα και τα σημεία προσοχής προετοιμάζοντας τελικά τους μαθητές για την τεχνολογική επανάσταση που βιώνουμε σε όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητάς μας.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: 

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα είναι σε θέση να:

  • Αποκτήσουν θεμελιώδη κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης: Τα παιδιά θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις για τις αρχές, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και θα έχουν εξοικειωθεί με βασικούς όρους και έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης, όπως η μηχανική μάθηση και η μηχανική όραση.
  • Εφαρμόζουν την τεχνητή νοημοσύνη για την επίλυση προβλημάτων: Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν προβλήματα που μπορούν να επιλυθούν με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και θα μπορούν να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των λύσεων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
  • Ενσωματώνουν την τεχνολογία μηχανικής όρασης και τεχνητής νοημοσύνης σε ρομποτικά συστήματα: Τα παιδιά θα μπορούν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ρομποτικά συστήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία μηχανικής όρασης και τεχνητή νοημοσύνη, οργανώνοντας ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες που θα επιλύουν σύνθετες προκλήσεις.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: E’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 24
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: Δημοτικό STEM Alive Εngineering
Back to: Engineering