SmartBots: AI Adventures
Engineering & Coding
Το πρόγραμμα SmartBots: AI Adventures συνδυάζει την εξερεύνηση του φυσικού κόσμου με την εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας μια προηγμένη εμπειρία εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές σχεδιάζουν και διαμορφώνουν πλήρως αυτόνομα ρομποτικά συστήματα, αξιοποιώντας συνδυασμούς αισθητήρων και κινητήρων, καθώς και εξειδικευμένους αισθητήρες όπως αναγνώρισης χρώματος και μοτίβων κίνησης.
Η χρήση κάμερας με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την αυτόματη αναγνώριση αντικειμένων, πορειών και χρωμάτων, φέρνοντας τους μαθητές σε επαφή με την τεχνολογία μηχανικής όρασης και μηχανικής μάθησης.
Το πρόγραμμα ενσωματώνει παιχνίδια και διαγωνιστικές δραστηριότητες, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, ενώ παράλληλα διδάσκει απλοποιημένες έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης και προετοιμάζει τα παιδιά για την τεχνολογική επανάσταση.
Οι μαθητές καλούνται να επιλύσουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνικές προγραμματισμού όπως λίστες και πίνακες, και να υλοποιήσουν σύνθετους ρομποτικούς μηχανισμούς, εστιάζοντας στην πρακτική εφαρμογή της γνώσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα είναι πολύτιμες στο μέλλον.
Διαθεματικές Γνώσεις
- Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
- Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
- Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
- Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί
Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους
Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών
Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)
Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών