Helicar

Στη Γαλλία της δεκαετίας του 1930, το πιο σύγχρονο και συναρπαστικό θέμα ήταν η εφεύρεση το αεροπλάνου και η επιθυμία να τοποθετηθεί η νέα τεχνολογία παντού, όπως και στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν έντονη. Αποδείχθηκε τελικά ότι οι έλικες είναι ένας αρκετά ακατάλληλος τρόπος για να κινείται ένα αυτοκίνητο.

«Δεν νομίζω ότι το συνειδητοποίησα πλήρως αυτό μέχρι που οδήγησα αυτό το Helicron του 1932 και βίωσα πραγματικά την ωμή, ενστικτώδη αίσθηση ενός αυτοκινήτου που μερικές φορές μπορεί να κινηθεί ελάχιστα…» σχολιάζει ο Jason Torchinsky που αποπειράθηκε να οδηγήσει ένα τέτοιο όχημα. 

Μια προπέλα είναι φανταστική όταν δεν έρχεσαι πραγματικά σε επαφή με κάτι στερεό, όπως το έδαφος, αλλά αν μου δοθεί η επιλογή ανάμεσα στο να σπρώχνω το μεγάλο, σκληρό έδαφος και να σπρώχνω το μείγμα αζώτου και οξυγόνου που ονομάζουμε αέρα, θα προτιμούσα το έδαφος κάθε φορά. Έχοντας αυτό ως εφαλτήριο για την έρευνα τους, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν βιωματικά τις έννοιες των ζευγών δυνάμεων καθώς θα καλεστούν να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο αυτό ωθείται καθώς και να περιγράψουν ένα από τα πιο βασικά μεγέθη της κινηματικής, τη στιγμιαία ταχύτητα, χρησιμοποιώντας την ακρίβεια των αισθητήρων της πλατφόρμας BBC micro:bit. Ύστερα θα ασχοληθούν με την έννοια της ισορροπίας μέσω ζευγών δυνάμεων, τη σύνθεση και την ανάλυση τους αναπαράγοντας τα ευρήματα του Newton για την κίνηση.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το πέρας των δραστηριοτήτων οι μαθητές θα είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν τη στιγμιαία ταχύτητα ενός σώματος και να μπορούν να την ορίσουν και να τη διακρίνουν ως το διάστημα που διανύει ένα σώμα συναρτήσει του αντίστοιχου χρόνου.
  • Ορίζουν και να υπολογίζουν τη συνισταμένη δύο ή περισσότερων δυνάμεων στην ίδια διεύθυνση
  • Περιγράφουν τον τρόπο που υπολογίζεται η συνισταμένη δύναμη εάν πρόκειται για δυνάμεις σε διαφορετικές διευθύνσεις
  • Περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ανάλυση δύναμης σε άξονες
  • Ορίζουν την ισορροπία ενός σώματος διατυπώνοντας τον 1ο νόμο του Newton και να το συνδέουν με τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω του
  • Αναγνωρίζουν περιπτώσεις δράσης-αντίδρασης μέσω ζευγών δυνάμεων που ασκούνται στο ίδιο ή  διαφορετικά σώματα.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Τάξη:  Β’ Γυμνασίου
  • Αριθμός μαθημάτων: 1 μάθημα
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός μαθητών: ολόκληρη η τάξη
Lesson tags: 8. Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Εκδρομές Σχολείων, Εκδρομές Σχολείων
Back to: Engineering