Elementary Robotics

Engineering & Coding

elementary-robotics-26-07-02

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  Elementary Robotics οι μαθητές ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από μια επιστημονική και τεχνολογική προσέγγιση, σχεδιάζοντας και διαμορφώνοντας τις πρώτες τους πλήρως αυτόνομες ρομποτικές κατασκευές στον φυσικό κόσμο για να εκπληρώσουν συναρπαστικές αποστολές. Προγραμματίζουν τις συνθέσεις των ρομπότ, αξιοποιούν συνδυασμούς αισθητήρων και κινητήρων και προσθέτουν ευφυΐα στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων!

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τους μαθησιακούς στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.

Σκοπός προγράμματος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν:

  1. Έρθει σε επαφή με απλές έννοιες της φυσικής, των μαθηματικών, της μηχανικής καθώς και με τις πρώτες τους αλγοριθμικές/προγραμματιστικές έννοιες (κώδικας, μεταβλητές, δομή επανάληψης, αισθητήρες κ.ά.), 
  2. Εξοικειωθεί με τη μηχανική και τον προγραμματισμό μέσω του Nezha και του μικροελεγκτή MicroBit , 
  3. Ενδυναμώσει τη γεωχωρική τους αντίληψη και τον προσανατολισμό που συνδέεται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη,
  4. Καλλιεργήσει δεξιότητες όπως παρατηρητικότητα, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, φαντασία, εφευρετικότητα και επιχειρηματολογία,
  5. Αποκτήσει νέες εμπειρίες και γνώσεις, διατυπώνοντας νέα ερωτήματα και υποθέσεις,
  6. Καλλιεργήσει την ικανότητά τους να ερμηνεύουν τα φυσικά φαινόμενα μέσα από την παρατήρηση και τον πειραματισμό.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: E’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 30
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: Education Robotics
Back to: Engineering