Automation Engineers

Engineering & Coding

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του STEM για τα παιδιά της Δ’ Δημοτικού . Έναν κόσμο γεμάτο εκπλήξεις, προβληματισμό, εξερευνήσεις και ανακαλύψεις. Τα παιδιά έχουν την ανάγκη και την τάση να πειραματίζονται και να προσπαθούν να ανακαλύψουν πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους. 

Έρχονται όμως πάντα σε επαφή με τα κατάλληλα ερεθίσματα προκειμένου να καλλιεργήσουν αυτή την έμφυτη ικανότητά τους; Παρέχοντας στα παιδιά τα κατάλληλα ερεθίσματα και τον εξοπλισμό, θα προβληματιστούμε, θα διερευνήσουμε και θα ταξιδέψουμε μαζί στον κόσμο των φυσικών επιστημών, της μηχανικής και των μαθηματικών. Θα γνωρίσουμε επιστήμονες και εφευρέτες που με το έργο τους  έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην  εξέλιξη των επιστημών. 

Πώς είναι αυτό εφικτό; Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα παιδιά θα κατασκευάσουν τους πρώτους τους Αυτοματισμούς, δηλαδή μηχανισμούς ή συστήματα μηχανισμών που με τον κατάλληλο προγραμματισμό λειτουργούν αυτόνομα. Στο πρόγραμμα θα ασχοληθούμε τόσο με τη Μηχανική όσο και με τον Προγραμματισμό αυτόματων μηχανών. Με εργαλεία το κιτ Οι Πρώτοι Μου Αυτοματισμοί, το MicroBit, τους αισθητήρες, την κάμερα και με τα περιβάλλοντα Scratch και Mind+, θα κατασκευάσουμε τους πρώτους μας Αυτοματισμούς, θα αναπτύξουμε την αλγοριθμική μας σκέψη, θα κατασκευάσουμε λειτουργικά μηχανικά μοντέλα, θα πειραματιστούμε με ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών υλικών και να έρθουμε σε επαφή με τον κόσμο των μετρήσεων, κερδίζοντας γνώση και αυτοπεποίθηση. 

Η αστείρευτη φαντασία των παιδιών, η δημιουργικότητα και η τάση τους για εξερεύνηση αποτελούν για εμάς μία ισχυρή βάση, για να προσεγγίσουμε μαζί τους νέες έννοιες και να τα ωθήσουμε να καλλιεργήσουν μία θετική αλληλεπίδραση με τον κόσμο της τεχνολογίας και των θετικών επιστημών. 

Στόχοι του προγράμματος:

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά θα έχουν:

  • ‘Ερθει σε επαφή με απλές έννοιες της φυσικής, των μαθηματικών, της μηχανικής καθώς και με τις πρώτες τους αλγοριθμικές/προγραμματιστικές έννοιες (κώδικας, μεταβλητές, τύποι δεδομένων, δομή επανάληψης, δομή επιλογής, αισθητήρες, μετρήσεις κ.ά.), 
  • Εξοικειωθεί με τη μηχανική και τον προγραμματισμό, που συνθέτουν τους Αυτοματισμούς, μέσω του κιτ Οι πρώτοι μου Αυτοματισμοί, του  MicroBit, των αισθητήρων και της κάμερας και των περιβαλλόντων Scratch και Mind+  , 
  • Ενδυναμώσει τη γεωχωρική τους αντίληψη και τον προσανατολισμό που συνδέεται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη,
  • Καλλιεργήσει δεξιότητες όπως παρατηρητικότητα, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, φαντασία, εφευρετικότητα και επιχειρηματολογία,
  • Αποκτήσει νέες εμπειρίες και γνώσεις, διατυπώνοντας νέα ερωτήματα και υποθέσεις,
  • Καλλιεργήσει την ικανότητά τους να ερμηνεύουν τα φυσικά φαινόμενα μέσα από την παρατήρηση και τον πειραματισμό.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Δ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 30 
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: Δημοτικό STEM Alive Εngineering
Back to: Engineering