Μαθαίνω Μαθηματικά… κατασκευάζοντας
Math
“Ταξίδι μέσα από τις κατασκευές στον κόσμο της Τεχνολογίας, της Επιστήμης, των Μαθηματικών και της Τέχνης.”
Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αξιοποιεί τις τεχνολογικές κατασκευές, ώστε να διευκολύνει τα παιδιά να γνωρίσουν την αναγκαιότητα των Μαθηματικών εννοιών και να ανακαλύψουν ότι τα μαθηματικά είναι η ακριβής γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τους νόμους της Φυσικής. Οι γραμμές, τα σχήματα, οι αριθμοί και οι σχέσεις μεταξύ τους, δεν έχουν νόημα στο μυαλό ενός μικρού παιδιού, αν δεν φανεί από πού προέκυψαν και για πιο λόγο δημιουργήθηκαν.
Έτσι, κάθε δραστηριότητα είναι σχεδιασμένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να συνδυάζει την χειραπτική δεξιότητα με:
1. Λογικο-μαθηματικές έννοιες όπως η ταξινόμηση, η αντιστοίχιση, η διάταξη
2. Μαθηματικές γνώσεις όπως η χάραξη ευθειών γραμμών, παραλλήλων γραμμών, καθέτων γραμμών, η αναγκαιότητα της χρήσης των γεωμετρικών οργάνων, η αναγνώριση, μελέτη και κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων, η μελέτη συμμετριών, η μέτρηση αποστάσεων, ο υπολογισμός εμβαδών επιφανειών και όγκων γεωμετρικών στερεών, ο προσδιορισμός της θέσης σημείων στο επίπεδο, οι έννοιες των αριθμητικών πράξεων κ. ά.
3. Έννοιες από τη Φυσική όπως η έννοια της δύναμης, της ισορροπίας δυνάμεων, της ταχύτητας, της τριβής, της ροπής, της πίεσης, του ηλεκτρικού κυκλώματος κ.ά.
Όλες οι κατασκευές του προγράμματος, προσομοιώνουν πραγματικές και φανταστικές τεχνολογικές κατασκευές όπως για παράδειγμα: μετακινούμενους γερανούς, γέφυρες που ανοίγουν μηχανικά, αγωνιστικά αυτοκίνητα, μηχανικούς δεινόσαυρους, διασκεδαστικά Carousel, αυτοκίνητα με γρανάζια και τροχαλίες, μηχανικούς βραχίονες, μηχανικά περιστρεφόμενους ακροβάτες, παράξενα μηχανικά ζώα κ. ά. και γι’ αυτό το λόγο δημιουργούν στα παιδιά οικειότητα και μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον.
Το πρόγραμμα απευθύνεται στα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν τα Μαθηματικά και τις θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής σαν Παιχνίδι.
Το Μαθαίνω Μαθηματικά… κατασκευάζοντας είναι ένα δοκιμασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο στο ωρολόγιο πρόγραμμα όσο και στα πλαίσια εκπαιδευτικών ομίλων από αρκετά δημοτικά σχολεία.