Εκπαιδευτική Ρομποτική (WeDo – Scratch)

Preview

Ο STEM Education προσφέρει ένα πρόγραμμα μύησης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας στον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής!

Παρακολουθώντας το σεμινάριο εκπαιδευτική ρομποτική δημοτικού, οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν τη φυσική και τα μαθηματικά που κρύβονται πίσω από την κατασκευή ενός ρομποτικού μοντέλου, τις διάφορες μεθόδους μετάδοσης κίνησης, αλλά και τις βασικές εντολές προγραμματισμού στο περιβάλλον του MIT Scratch 2.0. Με τη χρήση του LEGO Education WeDo 2.0 θα έχουν όλοι οι συμμετέχοντες την ευκαιρία να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομποτικά μοντέλα και να βιώσουν μια διαδραστική εμπειρία πάνω στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το συμβολικό κόστος των προγραμμάτων κατάρτισης των εκπαιδευτικών καλύπτει τον εξοπλισμό, τα φύλλα εργασίας που θα χρησιμοποιήσουν οι καταρτιζόμενοι και την αμοιβή του εκπαιδευτή. 
Σκοπός διεξαγωγής των σεμιναρίων αυτών δεν είναι το εμπορικό κέρδος. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα εκπαιδευτικό περιεχόμενο και νέα εργαλεία εκπαίδευσης. Επιθυμία μας είναι όσοι παρακολουθήσουν τα σεμινάρια STEM να γίνουν οι πρεσβευτές του STEM Education στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Βεβαίωση παρακολούθησης θα δίδεται σε όλους όσους παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου της επιλογής τους.

Σκοπός προγράμματος

Ο σκοπός του προγράμματος είναι η συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (S.T.E.M.), πρακτικά χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία και  μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας, αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Ενήλικες
  • Αριθμός μαθημάτων: 5
  • Διάρκεια προγράμματος: 15 ώρες
  • Κόστος: 250€ (Έκπτωση 50% σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε σχολείο.)
  • Ημερομηνία έναρξης: Οκτώβριος 2020

Για πληροφορίες και εγγραφές στο τηλέφωνο 2106010162 και στο [email protected]

κρατήστε θέση τώρα!

Διδάσκουν διακριθέντες προπονητές στους διαγωνισμούς WRO Hellas

Αθήνα

Βασίλης Στέργιος εκπαιδευτικός Β’Βάθμιας εκπαίδευσης

Γ΄ Θέση Κατηγορίας Δημοτικού Πανελλήνιος Διαγωνισμός 2018

Γ’ Θέση Κατηγορίας Γυμνασίου Πανελλήνιος Διαγωνισμός 2016

Πάτρα

Ελάτε να γνωρίσετε την εκπαιδευτική ρομποτική στο Κέντρο STEM Education Πάτρας!

Πάνος Βέρρας | Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στην Πάτρα

Χάλκινο Μετάλλιο στην World Robot Olympiad 2017

Β’ θέση Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018 Κατηγορία Open Δημοτικού

Ιωάννινα

Δρ. Δημήτριος Κράββαρης | Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στα Ιωάννινα

Γ΄ Θέση Κατηγορίας Open ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018

Άρτα

Μάρκος Χαττάρι | Επιστημονικός Υπεύθυνος του STEM Education στην Άρτα 

[wp_table id=14771/]

Τι είναι το Scratch

Το Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού που σχεδιάστηκε από το MIT Media Lab, και διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές.

Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν προγράμματα με βάση το υπόδειγμα της θεατρικής σκηνής. Ο προγραμματιστής έχει στη διάθεση του μια σκηνή (κεντρική οθόνη της εφαρμογής) στην οποία δημιουργούν αντικείμενα (ηθοποιοί και σκηνικά) επιλέγοντας από μια συλλογή ή ζωγραφίζοντας τα δικά τους. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους και με το χρήστη με βάση προκαθορισμένη συμπεριφορά που ορίζει ο χρήστης-προγραμματιστής. Η συμπεριφορά των αντικειμένων ορίζεται με το σύρσιμο δομικών στοιχείων τα οποία αναπαριστούν ενέργειες-εντολές, οι οποίες αναφέρονται σε ένα αντικείμενο. Τα δομικά στοιχεία αυτά αποτελούν τη γλώσσα προγραμματισμού του scratch. Ο σχεδιασμός με δομικά στοιχεία επιτρέπει τον εύκολο προγραμματισμό με εξάλειψη των λαθών στη σύνταξη, επιτρέποντας ανάδραση από τον χώρο που είναι στοιβαγμένα τα δομικά στοιχεία και δίνοντας δυνατότητες άμεσης εκτέλεσης για πειραματισμό
Τα έργα που αναπτύσσει κανείς με το Scratch μπορούν να είναι πλούσια σε μέσα και να χρησιμοποιούν γραφικά, κινούμενα σχέδια, μουσική και ήχους. Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α. Επιτρέπει στον χρήστη να μοιραστεί τις δημιουργίες του στο διαδίκτυο όπου υπάρχει ζωηρή κοινότητα χρηστών από όλο τον κόσμο.
Η κοινότητα δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης. Κάθε μέλος της κοινότητας διαθέτει δικό του χώρο για την έκθεση των έργων του, μπορεί να σχολιάζει τα έργα άλλων, να μεταφορτώνει τις εφαρμογές που του αρέσουν στο δίσκο του και να έχει πλήρη πρόσβαση στον τρόπο που έχουν φτιαχτεί ώστε να τις επαναχρησιμοποιεί. Η επαναχρησιμοποίηση των προγραμμάτων είναι ακόμα ένα στοιχείο που συνεισφέρει στη γρήγορη εκμάθηση και την παραγωγικότητα με το scratch.
Ο σχεδιασμός του Scratch ευνοεί σκόπιμα τους αρχάριους προγραμματιστές. Εκτός από την παραγωγή εφαρμογών ως εκπαιδευτικό περιβάλλον, στοχεύει στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων, όπως είναι: η δημιουργική σκέψη, η σαφής επικοινωνία, η συστηματική ανάλυση, η αποδοτική συνεργασία, ο επαναληπτικό-προοδευτικός σχεδιασμός, και οι δεξιότητες της δια βίου μάθησης. Για τους εκπαιδευτικούς το Scratch είναι επίσης ένα βολικό εργαλείο παραγωγής ψηφιακού μαθησιακού υλικού.

Χρησιμοποιώντας το Scratch, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τις σημαντικές βασικές έννοιες για τον σχεδιασμό ενός προγράμματος. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Scratch για να δημιουργήσουν ψηφιακά αριστουργήματα όπως ιστορίες, κινούμενα σχέδια, παιχνίδια ή μουσική. Παρέχει μια γραφική διεπαφή που επιτρέπει στο πρόγραμμα να γράφεται με drag and drop μπλοκ για τη δημιουργία κινούμενων τεμαχίων.

Θεματικές Ενότητες

Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, μηχανές και μηχανισμοί

Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 2.0, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις)

Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: πληροφορικοί, Προτοβάθμια δια ζώσης
Back to: Engineering