Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική (WeDo)
Engineering
Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για την εισαγωγή των μαθητών του δημοτικού στους αυτοματισμούς και την εκπαιδευτική ρομποτική. Mέσω της ομαδικής δραστηριότητας γύρω από την κατασκευή ενός ρομποτικού μοντέλου που αλληλεπιδρά με τον αληθινό κόσμο σε πραγματικό χρόνο, τα παιδιά ζουν μια συναρπαστική και ψυχαγωγική εμπειρία που δεν θέλουν να τελειώσει!
Οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τους μαθητές να συνεργαστούν, να οικοδομήσουν, να λύσουν προβλήματα και να εξερευνήσουν, ενώ ταυτόχρονα εμβαθύνουν στη μάθηση STEAM και αναπτύσσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Κάθε κατασκευή διαθέτει «τεχνητή νοημοσύνη» που είναι προϊόν της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών και πραγματώνεται μέσω ενός ψηφιακού προγράμματος που συντάσσουν εύκολα οι ίδιοι πάνω στην οθόνη ενός tablet.
Η διαδραστική, δημιουργική μάθηση είναι ευκολότερη από ποτέ – οι μαθητές μπορούν να δουν τις κατασκευές τους σε δράση, να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην επίλυση προβλημάτων!
Διαθεματικές Γνώσεις
- Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
- Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
- Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
- Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί
Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους
Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών
Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)
Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών