Μαθαίνω Μαθηματικά μέσα από την υλοποίηση των κατασκευών

Math

«Ταξίδι μέσα από τις κατασκευές στον κόσμο της Τεχνολογίας, της Επιστήμης, των Μαθηματικών και της Τέχνης.»

Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αξιοποιεί τις τεχνολογικές κατασκευές, ώστε να διευκολύνει τα παιδιά να γνωρίσουν την αναγκαιότητα των Μαθηματικών εννοιών και να ανακαλύψουν ότι τα μαθηματικά είναι η ακριβής γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τους νόμους της Φυσικής. Οι γραμμές, τα σχήματα, οι αριθμοί και οι σχέσεις μεταξύ τους, δεν έχουν νόημα στο μυαλό ενός μικρού παιδιού, αν δεν φανεί από πού  προέκυψαν και για πιο λόγο δημιουργήθηκαν.
Έτσι, κάθε δραστηριότητα είναι σχεδιασμένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να συνδυάζει την χειραπτική δεξιότητα με:
1. Λογικο-μαθηματικές έννοιες όπως η ταξινόμηση, η αντιστοίχιση, η διάταξη
2. Μαθηματικές γνώσεις όπως η χάραξη ευθειών γραμμών, παραλλήλων γραμμών, καθέτων γραμμών, η αναγκαιότητα της χρήσης των γεωμετρικών οργάνων, η αναγνώριση, μελέτη και κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων, η μελέτη συμμετριών, η μέτρηση αποστάσεων, ο υπολογισμός εμβαδών επιφανειών και όγκων γεωμετρικών στερεών, ο προσδιορισμός της θέσης σημείων στο επίπεδο, οι έννοιες των αριθμητικών πράξεων κ. ά.
3. Έννοιες από τη Φυσική όπως η έννοια της δύναμης, της ισορροπίας δυνάμεων, της ταχύτητας, της τριβής, της ροπής, της πίεσης, του ηλεκτρικού κυκλώματος κ.ά.

Όλες οι κατασκευές του προγράμματος, προσομοιώνουν πραγματικές και φανταστικές τεχνολογικές κατασκευές όπως για παράδειγμα: μετακινούμενους γερανούς, γέφυρες που ανοίγουν μηχανικά, αγωνιστικά αυτοκίνητα, μηχανικούς δεινόσαυρους, διασκεδαστικά Carousel, αυτοκίνητα με γρανάζια και τροχαλίες, μηχανικούς βραχίονες, μηχανικά περιστρεφόμενους ακροβάτες, παράξενα μηχανικά ζώα κ. ά. και γι’ αυτό το λόγο δημιουργούν στα παιδιά οικειότητα και μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον.

Το πρόγραμμα απευθύνεται:
1. Στα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν τα Μαθηματικά και τις θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής σαν Παιχνίδι.
2. Στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να δώσουν μια σύγχρονη διαθεματική διάσταση στην εκπαιδευτική τους πρακτική, παρουσιάζοντας τα Μαθηματικά και τη Φυσική σαν ένα Παιχνίδι έρευνας και ανακάλυψης.

Το Μαθαίνω Μαθηματικά μέσα από την υλοποίηση των κατασκευών είναι ένα δοκιμασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο στο ωρολόγιο πρόγραμμα όσο και στα πλαίσια εκπαιδευτικών ομίλων από αρκετά δημοτικά σχολεία.

Εκπαιδευτικό περιεχόμενο ανά ηλικιακή ομάδα

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: 3 Ηλικιακές ομάδες (Α’, Β’ Δημοτικού | Γ’, Δ’ Δημοτικού | Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού)
  • Αριθμός μαθημάτων: 30 μαθήματα
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 16 μαθητές

Στόχος προγράμματος

Στόχος του προγράμματος είναι να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν τα Μαθηματικά. Να ανακαλύψουν τον τρόπο που αυτά συνδέονται με τον κόσμο των τεχνολογικών κατασκευών και να γνωρίσουν τη σύνδεσή τους  με τους φυσικούς νόμους που ερμηνεύουν τη λειτουργία αυτών των κατασκευών. Ακόμα, να κατανοήσουν ότι όλη η πορεία για την υλοποίηση της κάθε κατασκευής, δεν είναι τίποτα περισσότερο, από μια σειρά συλλογισμών παρόμοιων με αυτούς που κάνουμε καθημερινά, για να επιλύσουμε ένα οποιοδήποτε καθημερινό μας πρόβλημα.

Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος:

Άρης Μαυρομμάτης, (μαθηματικός, ερευνητής της διδακτικής των Μαθηματικών)

Lesson tags: 2. Α Δημοτικού, 3. Β Δημοτικού, 4. Γ Δημοτικού, 5. Δ Δημοτικού, 6. Ε Δημοτικού, 7. ΣΤ Δημοτικού, Μαθηματικά
Back to: Μαθηματικά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *