Μοχλοί & Σύνδεσμοι

Preview

Ο STEM Education σας προτείνει να γνωρίσετε μία νέα δραστηριότητα για τους μικρούς μαθητές με το εκπαιδευτικό πακέτο TechCard.
Τα πακέτα τάξης TechCard περιλαμβάνουν έξυπνες κατασκευές που εντυπωσιάζουν τα παιδιά. Με τη χρήση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού πακέτου και σε συνδυασμό με απλά υλικά όπως ψαλίδι και χρώματα, υλικά με τα οποία οι μαθητές του νηπιαγωγείου είναι ήδη εξοικειωμένοι, θα δημιουργήσουν ευφάνταστα μοντέλα.
Είναι ειδικά κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας διάτρητη κάρτα που διευκολύνει τη διαδικασία της δημιουργίας αφού μπορούν να τροποποιηθούν με εύκολο τρόπο. Τα παιδιά μπορούν να διπλώσουν, να κόψουν και να σχεδιάσουν τις κάρτες αναπτύσσοντας τη λεπτή τους κινητικότητα. Χρησιμοποιώντας τους πλαστικούς συνδέσμους μπορούν να τις ενώσουν και να δημιουργήσουν απεριόριστες κατασκευές.
Οι μικροί μαθητές μπορούν να περάσουν ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού και διασκέδασης αναπτύσσοντας τη φαντασία τους, καλλιεργώντας κοινωνικές δεξιότητες όπως η συνεργασία και η επικοινωνία αλλά και σωματικές όπως ο οπτικο-κινητικός συντονισμός.

Λεπτομέρειες


Γνωρίστε πως μπορείτε να δημιουργήσετε με τους μαθητές σας κατασκευές από το πακέτο τάξης TechCard Μοχλοί & Σύνδεσμοι. Το πακέτο περιέχει κατασκευές για 10 διαφορετικά μοντέλα:

  • Γάντια του μποξ:
  • Καραβάκι:
  • Φαντασματάκι:
  • Αγώνες αυτοκινήτων στην τηλεόραση:
  • Το φεγγαράκι:
  • Η φατσούλα που κρύβεται:
  • Xέρια τανάλιες:
  • Σημαίες που κυματίζουν:
  • Το φίδι:
  • Τα σαγόνια του κροκοδείλου:
  • Μόλις οι μαθητές ολοκληρώσουν την κατασκευή τους μπορούν να το πάρουν μαζί τους στο σπίτι και να συνεχίσουν το παιχνίδι.:

Σκοπός προγράμματος

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές προσχολικής ηλικίας χρησιμοποιώντας απλά υλικά να εξοικειωθούν με την έννοια των μοχλών και τον τρόπο που μπορούν να συνδεθούν προκειμένου να δημιουργήσουν διάφορες κατασκευές.

Πληροφορίες Προγράμματος
Τάξη: Νηπιαγωείο
Αριθμός μαθημάτων: 10 δραστηριότητες
Διάρκεια: 60′
Αριθμός μαθητών: 16 μαθητές

Θεματικές Ενότητες


  • Ενότητα 1η: Αντικείμενα της καθημερινής ζωής
  • Ενότητα 2η: Αγαπημένοι χαρακτήρες
  • Ενότητα 3η: Ο κόσμος γύρω μου
  • Ενότητα 4η: Ζώα
  • Ενότητα 5η: Μέσα μεταφοράς

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Γλώσσα: Ανάπτυξη προφορικού λόγου, περιγραφή κατασκευών και παρουσίασή τους
  • Μαθηματικά: Χρήση υλικών και µέσων που συνδέονται µε την καθημερινή ζωή, απαρίθμηση, αναγνώριση σχημάτων και μοτίβων
  • Ανθρωπογενές περιβάλλον: Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια συνεργατικών δεξιοτήτων, αναγνώριση της σχέσης της επιστήμης με την καθημερινή ζωή και της χρησιμότητας των απλών μηχανών στη ζωή μας, υιοθέτηση κανόνων ασφαλείας κατά τη χρήση υλικών και εργαλείων
  • Φυσικό περιβάλλον: Διερεύνηση του χώρου και προσανατολισμός σε σχέση µε σταθερά σημεία αναφοράς, απεικόνιση του χώρου και καταγραφή µμετακινήσεων και διαδρομών
  • Δημιουργία και Έκφραση: Πειραματισμός µε διάφορα υλικά και χρώματα, εφαρμογή τεχνικών για τον σχεδιασμό και τη ζωγραφική, χρήση υλικών για τη δημιουργία μικροκατασκευών

Με ποια λογική μπαίνουν παιδιά της πρώτης και της δευτέρας τάξης στο ίδιο τμήμα;

Στο πρόγραμμα «Νέοι Μηχανικοί» τα παιδιά γνωρίζουν εκπαιδευτικό υλικό που συνήθως δεν διδάσκονται στα σχολεία σε αυτή την ηλικία, υλικό που συχνά δεν είναι γνωστό ούτε στους ενήλικες. Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα παρουσιάζει σε όλους τους συμμετέχοντες θεωρητικές γνώσεις του ίδιου επιπέδου. Επιπλέον, τα μοντέλα που κατασκευάζει το κάθε παιδί αφήνουν τα περιθώρια για πειραματισμό και εφευρετικότητα, ανάλογα με τις ικανότητες του κάθε ενός.

Μήπως τα μαθήματα διαρκούν πάρα πολύ; Μήπως τα παιδιά χάνουν το ενδιαφέρον τους;

Δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία. Στην εισαγωγή της κάθε δραστηριότητας παρουσιάζεται το θέμα που θα εξετάσουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε τα παιδιά να ανυπομονούν να ξεκινήσουν την κατασκευή και να την ολοκληρώσουν γρήγορα ώστε να προλάβουν να την επεξεργαστούν και να την ανακαλύψουν. Στην πραγματικότητα, όταν έρχεται το τέλος του μαθήματος τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει πότε πέρασε η ώρα και ζητάνε κι άλλο χρόνο.

Μπορεί ένα παιδί της πρώτης δημοτικού να αντιληφθεί τις έννοιες που διδάσκονται;

Τα μαθήματά μας έχουν σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά αυτής της ηλικίας και τρέχει για πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Η κάθε δραστηριότητα έχει βασιστεί σε οικεία περιστατικά από το περιβάλλον τους αλλά και σε πειράματα που πραγματοποιούνται επί τόπου, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα κατανοήσουν καλύτερα. Σας προκαλούμε να ρωτήσετε τα παιδιά στο τέλος του μαθήματος τι έμαθαν και θα εκπλαγείτε με τον όγκο των πληροφοριών που μπορούν να επεξεργαστούν σε αυτή την ηλικία.

Το παιδί μου είναι 5,5 ετών και πάει στο νήπιο, αλλά είναι πολύ χαρισματικό. Γιατί δεν μπορεί να συμμετάσχει σε αυτό το πρόγραμμα;

Παρά το ότι το παιδί σας έχει χαρίσματα, θα πρέπει να ξέρει να γράφει και να διαβάζει, και θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει λίγο πιο περίπλοκα μαθηματικά από την απλή πρόσθεση και αφαίρεση. Γι’ αυτό προτείνουμε να περιμένετε ακόμα ένα χρόνο ή να παρακολουθήσετε τα άλλα προγράμματα μας που είναι σχεδιασμένα για την ηλικία αυτή. Άλλωστε, δε θα θέλαμε το παιδί να δυσκολευτεί και να απογοητευτεί.

Τα παιδιά μπορούν να πάρουν τα μοντέλα στο σπίτι;

Τα παιδιά παίρνουν στο σπίτι τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει, οι οποίες περιλαμβάνουν έννοιες της φυσικής, των μαθηματικών και της μηχανικής. Επιπλέον, δεν μπορούν να πάρουν τα μοντέλα στο σπίτι γιατί τα κομμάτια αυτά θα χρησιμοποιηθούν και για τα επόμενα μαθήματα αλλά και σε άλλες τάξεις.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα;

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα και το κάθε μάθημα έχει διάρκεια 90’ χωρίς διάλειμμα.

Υπάρχει δοκιμαστικό μάθημα;

Δοκιμαστικό πρόγραμμα δεν υπάρχει. Ένα παιδί μπορεί να παρακολουθήσει ένα μάθημα στο τρέχον πρόγραμμα και αν του αρέσει να ενταχθεί στη συνέχεια σε αυτό. Το μάθημα αυτό φυσικά χρεώνεται.

Τι συμβαίνει αν ένα μάθημα ακυρωθεί λόγω εθνικής εορτής ή απεργίας;

Σε τέτοιες  περιπτώσεις, το μάθημα μεταφέρεται σε άλλη ημερομηνία. Αν όμως κάποιο παιδί χάσει κάποιο μάθημα για προσωπικούς λόγους, δυστυχώς το μάθημα αυτό δε μπορεί να το αναπληρώσει.

Μπορώ να κάθομαι στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος;

Ο στόχος μας είναι το παιδί να καταφέρει από μόνο του να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του μαθήματος, γι’ αυτό και η παρουσία των γονέων στην αίθουσα δε συνιστάται. Ένα επιπλέον θέμα που μπορεί να προκύψει σε μια τέτοια περίπτωση, είναι ότι και τα υπόλοιπα παιδιά θα απαιτούν την παρουσία των γονέων τους και αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα στον εκπαιδευτή.

Πόσο μεγάλα είναι τα γκρουπ σε κάθε αίθουσα;

Μέχρι 20 παιδιά σε κάθε τάξη.

Έχει κάθε παιδί το δικό του κιτ ρομποτικής;

Ένα κιτ ρομποτικής δίνεται ανά δυο παιδιά. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται και αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας.

Ποιοι είναι οι εκπαιδευτές;

Οι εκπαιδευτές είναι συνεργάτες του Οργανισμού μας. Έχουν εμπειρία σε εργασίες με παιδιά και έχουν εκπαιδευτεί πάνω στη διδασκαλία του συγκεκριμένου προγράμματος από εμάς.

Είναι οι περισσότεροι εκπαιδευτές σας μηχανικοί;

Όχι, οι εκπαιδευτές  μας μπορεί να είναι μηχανικοί, ή απόφοιτοι φυσικών και τεχνολογικών σπουδών (Α.Ε.Ι.).  Σε κάθε περίπτωση, είναι άνθρωποι ευφυείς και έχουν όλα τα προσόντα για να διδάξουν τα προγράμματά μας.

Χρειάζεται το παιδί μου να φέρνει κάτι μαζί του στο μάθημα;

Μόνο την καλή του διάθεση! Όλον τον εξοπλισμό και τη γραφική ύλη τα παρέχουμε εμείς.

Είναι δυνατό να αγοράσουμε τον εξοπλισμό με τον οποίο γίνεται το μάθημα;

Όχι από εμάς. Τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούμε τον έχουμε συλλέξει εμείς ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του προγράμματος. Ωστόσο, μπορούμε να σας συστήσουμε τον προμηθευτή μας.

Lesson tags: προσχολική
Back to: Engineering