Από τον ατμό στα φωτοβολταϊκά

Engineering

apo-ton-atmo-sta-fvtovoltaika

Από την αρχαιότητα η προσπάθεια του ανθρώπου ήταν η αναζήτηση της ενέργειας που θα αντικαθιστούσε τον άνθρωπο στην προσπάθεια του να περάσει από τη χειρωνακτική εργασία στις μηχανές.

Τί είναι ο ατμός; Πώς δημιουργεί κίνηση σε μια μηχανή;

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, 1750-1830 Η προσπάθεια δημιουργίας βιομηχανιών. Υφαντουργία. Η ατμοκίνηση. Λέβητες. Ατμοκίνητες μεταφορές. Σιδηρόδρομος. Ποταμόπλοια. Πλοία. Ψυκτικές μηχανές. Θεμελίωση της επιστήμης των μηχανισμών. Ανάπτυξη μηχανών. Εφευρέσεις. Όργανα μετρήσεως, Εργαλειομηχανές, Μεταλλουργία. Τα κοινωνικά αποτελέσματα της βιομηχανικής επανάστασης.

Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΑΤΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΛΥΒΑ, 1830-1900. Οι εφευρέσεις. Υλικά. Μηχανουργική Τεχνολογία. Μηχανές και Μηχανισμοί. Υδραυλικές μηχανές. Θερμικές μηχανές. Μεταλλευτική και μεταλλουργία. Κατασκευές, Αγροτική τεχνολογία. Ηλεκτρισμός. Άλλες τεχνολογίες.

Τα παιδιά θα δημιουργήσουν ομάδες και θα παρακολουθήσουν βίντεο 5 λεπτών με τη χρήση του ατμού στη κίνηση των μηχανών. Στη συνέχεια θα θέσουν σε λειτουργία ατμοκίνητη μηχανή που θα ετοιμάσει η κάθε ομάδα.  Μετά θα περάσουμε με άλλο βίντεο στην εποχή του ηλεκτρισμού και παράλληλα θα δημιουργήσει η κάθε ομάδα μια ηλεκτροκίνητη μηχανή. Τέλος, θα ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα  με το τι είναι φωτοβολταϊκά, πως μετατρέπεται η ηλιακή σε ηλεκτρική ενέργεια. Οι μαθητές θα αντικαταστήσουν την ηλεκτροκίνητη μηχανή με φωτοβολταϊκά και θα κάνουν παρατηρήσεις για την παραγόμενη ενέργεια, την απαιτούμενη ένταση του φωτός κ.α.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Μαθητές Γυμνασίου
  • Διάρκεια: 90
Lesson tags: Γυμνάσιο Επισκέψεις, ιστορία τεχνολογίας@σχολεία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *