STEAM Δημοτικού: Μάθηση μέσω Κατασκευών

STEAM Δημοτικού: Μάθηση μέσω Κατασκευών

Το πρόγραμμα STEAM αποτελείται από 9 συναρπαστικές δραστηριότητες, οι οποίες έχουν ως στόχο να εξοικειώσουν τους μαθητές με βασικές έννοιες των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών (STEAM) με έναν διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο. Το πρόγραμμα βασίζεται στην κατασκευή με τεχνικές κάρτες (techcards), όπου τα παιδιά μαθαίνουν βασικές έννοιες μαθηματικών, γεωμετρίας και φυσικής με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή με απλά κυκλώματα, κατασκευάζοντας λειτουργικές κατασκευές με κινητήρες, διακόπτες και άλλα εξαρτήματα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Γ’ και Δ΄ Δημοτικού, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο και το επίπεδο δυσκολίας στις ανάγκες και τις δυνατότητες της κάθε ηλικιακής ομάδας.

Ελεύθερη Δραστηριότητα:

Στο τέλος του προγράμματος, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να υλοποιήσουν μια δική τους δημιουργική κατασκευή, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το πρόγραμμα STEAM προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν βασικές έννοιες και δεξιότητες με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο, θέτοντας τα θεμέλια για μελλοντική επιτυχία στα πεδία του STEAM.

Στόχοι του Προγράμματος

Ανάπτυξη δεξιοτήτων: 

  • Κινητική δεξιοτεχνία και λεπτή ακινησία
  • Συνεργασία και ομαδικό πνεύμα
  • Επίλυση προβλημάτων και κριτική σκέψη
  • Δημιουργικότητα και φαντασία
  • Επικοινωνία και αυτοέκφραση

Εκμάθηση εννοιών: 

  • Βασικές έννοιες μαθηματικών και γεωμετρίας
  • Φυσικές αρχές (π.χ., βαρύτητα, τριβή)
  • Αρχές ηλεκτρονικής και λειτουργία απλών κυκλωμάτων

Ενίσχυση: 

  • Ενδιαφέροντος για την επιστήμη, την τεχνολογία, τα μαθηματικά και τις τέχνες
  • Αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης
  • Αίσθησης περιέργειας και εξερεύνησης

Ενότητες Προγράμματος:

  1. Γέφυρα 
  2. Κουδούνι
  3. Φορτηγό
  4. Αυτοκίνητο
  5. Εκσκαφέας
  6. Ελικοφόρο Αυτοκίνητο
  7. Φωτιστικό
  8. Φόρμουλα
  9. Ελεύθερη δραστηριότητα
Lesson tags: Engineering-Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Εργαστήρια