Wellness Innovators

Engineering & Coding

Το Wellness Innovators είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα STEM για μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού. Με αναφορά στην ευζωία και την ευεξία ασχολούμαστε με θέματα ψυχαγωγίας, βιώσιμης διαβίωσης και περιβαλλοντικά υπεύθυνων συνηθειών χρησιμοποιώντας πραγματικά παραδείγματα. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε τρία αλληλένδετα μέρη:

  1. Οι μαθητές διασκεδάζουν σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μουσικά όργανα με απλά υλικά, επεξεργαστές και αισθητήρες. Οι δραστηριότητες προάγουν την ευτυχία και το ομαδικό πνεύμα ενώ διδάσκουν στους μαθητές την ιστορία των μουσικών οργάνων, τις ιδιότητες του ήχου και τη σχέση μεταξύ ήχων και συναισθημάτων.
  2. Οι μαθητές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ένα μοντέλο, αυτοματοποιημένης βιοκλιματικής κατοικίας που σέβεται το περιβάλλον και τους κατοίκους του. Δημιουργούν οικιακούς αυτοματισμούς στον φωτισμό, στην ρύθμιση θερμοκρασίας και στην χρήση ενέργειας, ασχολούνται με θέματα ενεργειακής απόδοσης για να κατανοήσουν πώς η έξυπνη χρήση τεχνολογίας μπορεί να συμβάλλει στη βιωσιμότητα.
  3. Οι μαθητές δημιουργούν ένα υδροπονικό θερμοκήπιο μικρής κλίμακας, παρακολουθώντας και ελέγχοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες για τη βελτιστοποίηση της ανάπτυξης των φυτών. Οι δραστηριότητες τονίζουν την ανάγκη για επαφή και φροντίδα της φύσης και υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα της υδροπονίας, όπως η εξοικονόμηση νερού και η αποτελεσματική παραγωγή τροφίμων

Στόχοι του προγράμματος

Το πρόγραμμα Wellness Innovations στοχεύει να διδάξει τα παιδιά ότι η ευζωία είναι συνυφασμένη με την υπεύθυνη τεχνολογική εξέλιξη και τη διασφάλιση της της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Η σωστή χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βελτιώσει τη ζωή, την ευημερία και την υγεία μας.

Επιδιώκει να εκπαιδεύσει τους μαθητές σε βιώσιμες πρακτικές και τεχνολογίες μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση, τις τεχνικές δεξιότητες και την καινοτόμο σκέψη για την αντιμετώπιση παγκόσμιων προκλήσεων όπως η κλιματική αλλαγή, η ενεργειακή απόδοση και η αειφόρος γεωργία.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: 

  • Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ήχου της σχέσης με την ακοή, τον τρόπο παραγωγής και μετάδοσης και την επίδραση στα συναισθήματά μας.
  • Μαθαίνουν μεθόδους βέλτιστης διαχείρισης πόρων σε μια βιοκλιματική αυτοματοποιημένη κατοικία, μπορούν να προτείνουν και να υλοποιήσουν σχετικούς αυτοματισμούς και να αναγνωρίσουν το όφελος διαβίωσης σε αυτήν.
  • Αναγνωρίζουν την ανάγκη και τα πλεονεκτήματα της βιώσιμης παραγωγής τροφίμων και της ορθής χρήσης του νερού.
  • Γνωρίζουν τις αρχές λειτουργίας και τα οφέλη χρήσης ενός υδροπονικού θερμοκηπίου. Μπορούν να δημιουργήσουν ένα πλήρες λειτουργικό μοντέλο.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: E’-ΣΤ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 30 
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Lesson tags: Δημοτικό STEM Alive Εngineering
Back to: Engineering