Δημοτικό – Γυμνάσιo Regular

Η φετινή δοκιμασία έχει ως βασικό στόχο τη σύνδεση της αφηρημένης επιστημονικής γνώσης  με την καθημερινότητα των μαθητών/τριών και την επισήμανση της σπουδαιότητας του ρόλου των αρχών της μηχανικής στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Σημαντική είναι επίσης η κατανόηση της ιστορικής πορείας διαμόρφωσης αυτού του τρόπου ζωής και της σημαντικής θέσης που κατέχει σε αυτή τη διαδικασία η εφεύρεση των απλών μηχανών. Τα παραπάνω επιδιώκεται να επιτευχθούν μέσω της ανάδειξης των σχέσεων αφηρημένων επιστημονικών εννοιών όπως «δύναμη», «κίνηση», «τριβή», «πίεση» με τις αρχές λειτουργίας των απλών μηχανών και την ανάγκη των ανθρώπων να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη.

Και οι έξι απλές μηχανές που περιλαμβάνονται στη δοκιμασία  (σφήνα, κεκλιμένο επίπεδο, μοχλός, τροχός και τροχαλία) έχουν χρησιμοποιηθεί για χιλιάδες χρόνια, και η φυσική πίσω από αρκετές από αυτές ποσοτικοποιήθηκε από τον Έλληνα φιλόσοφο Αρχιμήδη (περίπου 287–212 π.Χ.). Όταν χρησιμοποιούνται μαζί και συνδυάζονται, αυτές οι μηχανές μπορούν να δημιουργήσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο μηχανικό πλεονέκτημα για τον άνθρωπο, όπως στην περίπτωση ενός ποδηλάτου ή ενός αυτοκινήτου.

Kατηγορία Regular Αρχάριοι & Προχωρημένοι “Οι Φάροι της Μεσογείου”

Η Μεσόγειος θάλασσα, θα μπορούσε ιστορικά να χαρακτηριστεί ως «η μητέρα των Φάρων», καθώς στα νερά της εμφανίζονται τα πρώτα «φανάρια» παγκοσμίως. Από την αρχαιότητα, στα νυχτερινά ταξίδια των ναυτικών, συνοδοιπόροι ήταν οι πυρσοί, που Λίβυοι, Φοίνικες και Έλληνες μηχανικοί κατασκεύαζαν στις κορυφές των λόφων ή στις εισόδους των παραθαλάσσιων πόλεων.

Ο αρχαιότερος φάρος λέγεται ότι χτίστηκε στην Τροία, στο ακρωτήριο Σίγειο (σημερινό Kumkale). Ακολούθησε εκείνος στον ύφαλο Μύρμηξ (μεταξύ Σκιάθου και Μαγνησίας), όπου σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ο Ξέρξης το 480 π.χ. για να περάσει με ασφάλεια το στόλο του, έκτισε αλεώριο (ψηλό πύργο). Στη Μεσόγειο βρίσκεται και ο πιο φημισμένος φάρος της αρχαιότητας. Αυτός της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, με ύψος 130-160 μέτρα και φωτοβολία περίπου 60 μιλίων. Η φήμη του ήταν τόση, ώστε το νησάκι «Φάρος» όπου χτίστηκε, «βάφτισε» τις μελλοντικές κατασκευές του είδους.

Στην εποχή μας, παρά την τεχνολογική πρόοδο και την εξέλιξη των συστημάτων προήγησης, οι εθνικές υπηρεσίες φάρων των χωρών της Μεσογείου εξακολουθούν να συντηρούν ετησίως χιλιάδες φάρους παρέχοντας στη ναυσιπλοΐα ένα επιπρόσθετο επίπεδο ασφαλείας. Η πρακτική τους όμως αξία συνεχώς φθίνει καθώς η τεχνολογική έκρηξη στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης καθιστά τους σύγχρονους ηλεκτρονικούς χάρτες πλοήγησης ολοένα και εξυπνότερους.

Αποστολή των ομάδων είναι να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν αυτόνομα ρομπότ που θα μπορούν να πλοηγηθούν με ασφάλεια στη θάλασσα της Μεσογείου και να εκτελέσουν λειτουργίες συντήρησης και επισκευής πάνω στους Φάρους.

Το παιχνίδι θα διεξαχθεί με 2 παραλλαγές:
● Μία απλούστερη, που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού και σε αρχάριους μαθητές Γυμνασίου.
● και μια πιο δύσκολη, που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και σε προχωρημένους μαθητές Δημοτικού.

Οι ομάδες θα λάβουν μέρος πρωτίστως στους περιφερειακούς και έπειτα στον τελικό.

Διαβάστε την αναλυτική περιγραφή της πρόκλησης, των κανόνων και της βαθμολογίας.

Κατέβασε το σχετικό αρχείο PDF πατώντας εδώ

Δείτε τα μέρη της κατασκευής 

Κατέβασε το σχετικό αρχείο PDF πατώντας εδώ

Δωρεάν webinars για προπονητές στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2024

Κατηγορία Regular Αρχάριοι & Προχωρημένοι “Οι Φάροι της Μεσογείου

 

 

H Regular κατηγορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού είναι ένας αγώνας που σχεδιάστηκε να εισάγει τους διαγωνιζόμενους στην λογική των προκλήσεων που θα αντιμετωπίσουν αν και εφόσον θελήσουν να διαγωνιστούν στην πιο απαιτητική κατηγορία RoboMission της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO. Οχι όμως μόνο αυτό. Ειδικά φέτος αλλά και την προηγούμενη χρονιά, ο βασικός στόχος είναι να εμπλέξει τους διαγωνιζόμενους να πειραματιστούν στην κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός αυτόνομου οχήματος με οποιαδήποτε πλατφόρμα και οποιαδήποτε υλικά. Είδαμε φέτος στους περιφερειακούς διαγωνισμούς, διάφορες πλατφόρμες αλλα και μηχανισμούς τυπωμένους σε 3d εκτυπωτές, μακάρι του χρόνου να υπάρχουν περισσότεροι. Έτσι αξιοποιείται περισσότερο η τεχνολογία, αποκτάται περισσότερη γνώση και οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να εξελίξουν διαφορετικές ικανότητες.

Για την κατάταξη των ομάδων, από την αρχή του Πανελλήνιου Διαγωνισμού, προκρίνεται η αξιοπιστία της κατασκευής και όχι η ταχύτητα στην επίλυση της πρόκλησης ακόμα και όταν οι κανόνες επέτρεπαν μόνο τη χρήση μιας πλατφόρμας και μόνο συγκεκριμένων υλικών. Πολύ περισσότερο σήμερα που ο διαγωνισμός είναι εντελώς ανοιχτός σε οποιαδήποτε πλατφόρμα και υλικό. Δεν είναι διαγωνισμός πλατφορμών είναι διαγωνισμός μαθητών και καλούνται με οποιοδήποτε υλικό διαθέτουν στο σπίτι τους ή στο σχολείο τους να συμμετέχουν και να έχουν όσο το δυνατόν γίνεται ίσες πιθανότητες για τη διάκριση.
Παρόλα αυτά και για τελευταία χρονιά η κατάταξη θα διαμορφωθεί με βάση την καλύτερη βαθμολογία σε ένα αγωνιστικό γύρο. Σε περίπτωση ισοβαθμίας θα μετρήσει η καλύτερη βαθμολογία σε δεύτερο αγωνιστικό γύρο. Σε περίπτωση και δεύτερης ισοβαθμίας θα μετρήσει ο καλύτερος χρόνος στην καλύτερη βαθμολογία. Αν και εκεί υπάρχουν ομάδες που ισοβαθμούν καταλαμβάνουν την ίδια θέση.
Ο κανόνας έκπληξη για αρχάριους και προχωρημένους θα ανακοινωθεί στις ομάδες πριν την έναρξη του αγώνα και οι προπονητές θα έχουν 5 λεπτά να συζητήσουν με την ομάδα τους.

Φόρμα Εγγραφής

(***Ο αριθμός συμμετοχών ισοδυναμεί με τον αριθμό των ομάδων που θέλετε να δηλώσετε. Σε δεύτερο χρόνο θα χρειαστεί να ανεβάσετε το έντυπο γονικής συγκατάθεσης και να το προσθέσετε στη φόρμα σας συμπληρωμένο, ένα για κάθε μαθητή/τρια..)