CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε σε Scratch!

CodeAthon 2021: Βελτιώστε το παιχνίδι… και παίξτε σε Scratch!

Πρωτοβουλία προγραμματισμού κώδικα για μαθητές 8-16 ετών, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής :”Η Ώρα του Κώδικα” 2021


Το CodeAthon επιστρέφει στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής : “Η Ώρα του Κώδικα” 2021!

Το CodeAthon διοργανώνεται εξ αποστάσεως το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021 από το STEM Education στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής : “Η Ώρα του Κώδικα” 2021, σε συνεργασία με τον WRO Hellas και με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE. Ένας από τους μακροχρόνιους στόχους του CodeAthon είναι να αφήσει το αποτύπωμά του στους εξ απαλών ονύχων συμμετέχοντες ως προγραμματιστές, ώστε αυτοί να έχουν προσλαμβάνουσες όταν αργότερα στον ενήλικο βίο τους κληθούν να αντιμετωπίσουν ανάλογα προβλήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Βραχυπρόθεσμα κάθε χρόνο το CodeAthon στοχεύει να βοηθήσει την προετοιμασία των μαθητών που θα πάρουν μέρος στην Ανοικτή Κατηγορία του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για το Δημοτικό Σχολείο του WRO-Hellas. Έτσι επειδή στον τρέχοντα Διαγωνισμό (που θα διεξαχθεί την Άνοιξη του 2022) υπάρχει η απαίτηση για χρήση μιας web camera ως αισθητήρα σε έναν τουλάχιστον από τους αυτοματισμούς, επιλέχθηκε ως θέμα του φετινού CodeAthon “η αναγνώριση εικόνας”.

Στο πλαίσιο του CodeAthon θα προσφερθούν δωρεάν εντατικά σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών στον προγραμματισμό με Scratch. Πληροφορίες για τα προηγούμενα CodeAthon μπορούν να βρεθούν εδώ.

Τι είναι το CodeAthon

Το CodeAthon είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δράση μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και απευθύνεται σε ομάδες 2-3 παιδιών ηλικίας 8-16 ετών, με τη συνοδεία και καθοδήγηση ενός ενήλικα (εκπαιδευτικού, γονέα κ.ο.κ.). Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο CodeAthon καλούνται:

  • Να μελετήσουν ένα προγραμματιστικό πρόβλημα σε Scratch (προγραμματιστικό περιβάλλον σε ανάπτυξη του Πανεπιστημίου MIT)
  • Να αναζητήσουν τρόπους και λύσεις για να βελτιώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και
  • Να παρουσιάσουν τις λύσεις τους (εφόσον το επιθυμούν)

Τα έργα -όσων ομάδων το επιθυμούν- θα δημοσιοποιηθούν στον ιστότοπο του STEM Education.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο CodeAthon, οι ενήλικες καθοδηγητές των ομάδων (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ο.κ.) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν εντατικά σεμινάρια επάνω στον προγραμματισμό με Scratch.

Βοηθητικό Εκπαιδευτικό Υλικό που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές

  • Ενδεικτικό εκπαιδευτικό υλικό μπορείτε να βρείτε εδώ)

Η διεξαγωγή

Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, οι ομάδες θα εργαστούν εξ αποστάσεως με τους φορητούς υπολογιστές τους ως ομάδες. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες για να τροποποιήσουν/εμπλουτίσουν το πρόγραμμα, που αναγνωρίζει κάποιο σύνολο σχημάτων. Για να το κάνουν αυτό, οι ομάδες μπορούν είτε να εφαρμόσουν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά το χρόνο της προετοιμασίας, είτε να αυτοσχεδιάσουν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education που θα τους δίνουν συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση.

Θα αναδειχθούν νικητές;
Ναι, το παιχνίδι και η μάθηση!

Το CodeAthon δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Ο σκοπός του είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός. Κατά τη διάρκεια του CodeAthon θα παρουσιαστούν ζωντανά τα προγράμματα ορισμένων από τις ομάδες, εφόσον το επιθυμούν. Αντίστοιχα, μετά από την ολοκλήρωση του CodeAthon, τα έργα όλων των ομάδων θα αναρτηθούν δημόσια (μαζί με την περιγραφή και τον κώδικά τους, καθώς επίσης με τα στοιχεία των μελών της ομάδας, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν) και θα αποτελέσουν τμήματα ενός αποθετηρίου με ανοικτή πρόσβαση για όλους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η συμμετοχή είναι δωρεάν με απαραίτητη την κράτηση θέσεων με τη συμπλήρωση της παρακάτω φόρμας.

ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – CodeAthon 2021