Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2024

Κατηγορία Νηπιαγωγείου: «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού»

Πως μπορούμε να προστατεύσουμε την Μεσόγειο?

ΔΕΝ πετάμε τίποτα στην θάλασσα ούτε στην παραλία.

ΔΕΝ αφήνουμε πίσω μας σκουπίδια , όταν φεύγουμε από
την παραλία.

ΔΕΝ ψαρεύουμε μικρά ψάρια κατά την εποχή της
αναπαραγωγής τους.

ΔΕΝ μαζεύουμε κοχύλια ή άλλους ζωντανούς οργανισμούς
από τη θάλασσα ή τις ακτές.

ΔΕΝ ενοχλούμε τους θαλάσσιους οργανισμούς μέσα στη
θάλασσα ή στην ακτή.

ΔΕΝ πρέπει τα πλοία , όταν καθαρίζουν τις δεξαμενές τους
να αδείαζουν το πετρέλαιο στην θάλασσα.

Ο STEM education στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει το δεύτερο φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το Φεστιβάλ θα οργανωθεί στις 13 περιφέρειες της χώρας μας και παράλληλα οι εργασίες των ομάδων θα ανέβουν στο κανάλι του STEM education στο YouTube. Το θέμα του διαγωνισμού είναι : «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού».

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (4-5 ετών) προτείνουν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον της Μεσογείου, μέσα από τις κατασκευές με επιδαπέδιες πίστες και υλικά της αρεσκείας τους, δημιουργώντας  ομάδες των 6-10 μαθητών. Φτιάχνουν τον πρώτο τους αλγόριθμο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.

Δημιουργούν μικρές μακέτες που χαρακτηρίζονται από 1-2 λέξεις και τις τοποθετούν πάνω στις πίστες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απεικονίζουν με τρισδιάστατο τρόπο ότι θεωρούν περισσότερο απειλητικό και επικίνδυνο για τη Μεσόγειο από τις ανθρώπινες ενέργειες και ότι θεωρούν πιο σημαντικό και ευχάριστο για την σωτηρία της ζωοδότριας θάλασσάς μας.

Αυτές και πολλές άλλες ιδέες παρουσιάζονται στον 2ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Εκπαίδευση!

Διαβάστε την αναλυτική περιγραφή της πρόκλησης:

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο PDF πατώντας εδώ

Αναλυτική Περιγραφή

Το παιχνίδι του Νηπιαγωγείου έχει στόχο να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να σκεφτούν, για πρώτη φορά, με αλγοριθμικό τρόπο. Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ηλικιακές τους ανάγκες και συγκεκριμένα να τα βοηθάει:
● Να αναπαριστούν τις ιδέες και τις γνώσεις τους μέσα από την επίλυση ενός προβλήματος
● (problem solving).
● Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της δημιουργίας αλγορίθμου, τον έλεγχο και την
● εκτέλεση αυτού, καθώς και την εκσφαλμάτωσή του.
● Να αξιοποιήσουν έννοιες κατεύθυνσης και προσανατολισμού στο χώρο (δεξιά, αριστερά…)

● Να μάθουν κάνοντας (learning by doing) και λαμβάνοντας ανατροφοδότηση σε ζωντανό χρόνο, σχετικά με το πώς, οι εντολές που δημιουργούν, καθοδηγούν ένα ρομπότ και βοηθούν στη συνέχιση μίας ιστορίας.
● Να εμπλακούν σε μία δραστηριότητα που περιλαμβάνει όλο το σώμα.
● Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους, καθώς επίσης με ενήλικες.

Συμμετέχοντες

  • Ηλικίες: Προνήπια και Νήπια (4-5 ετών)
  • Άτομα ανά ομάδα: 6-10 παιδιά

Επισήμανση

Η δράση «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού» δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.

Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.

Δωρεάν webinars για προπονητές στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM 2024

Φόρμα Εγγραφής

(**Ο αριθμός συμμετοχών ισοδυναμεί με τον αριθμό των ομάδων που θέλετε να δηλώσετε. Σε δεύτερο χρόνο θα χρειαστεί να ανεβάσετε το έντυπο γονικής συγκατάθεσης και να το προσθέσετε στη φόρμα σας συμπληρωμένο, ένα για κάθε μαθητή/τρια.