CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε!

CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε!

CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι και παίξτε!

Το CodeAthon είναι ένα μαθητικό hackathon μη διαγωνιστικού χαρακτήρα που βασίζεται στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch του Πανεπιστημίου MIT. Το CodeAthon διοργανώνεται στο πλαίσιο του Europe Code Week 2018 από τους οργανισμούς STEM Education και WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE και θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα σε τέσσερις πόλεις της Ελλάδας στις 18, 19 & 20 Οκτωβρίου 2018. Συνδιοργανωτές του CodeAthon είναι ο Δήμος Τρικκαίων, το ACT – American College of Thessaloniki και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Στο CodeAthon μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές 8-16 ετών, σχηματίζοντας ομάδες 2-3 ατόμων. Οι ομάδες μπορούν να προέρχονται από όλη την Ελλάδα αλλά για τη συμμετοχή τους, θα πρέπει να μπορούν να ταξιδέψουν σε μία από τις εξής πόλεις: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Τρίκαλα – Πάτρα. Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά.

Το θέμα;
Ένα…ημιτελές παιχνίδι που ζητά να τελειοποιηθεί!

Τον Σεπτέμβριο 2018, δηλαδή ένα μήνα πριν από το CodeAthon, στις συμμετέχουσες ομάδες θα αποσταλούν ο κώδικας Scratch και το ΚωδικΌραμα ενός παιχνδιού με τηλεχειριζόμενα εικονικά ρομποτικά οχήματα. Το παιχνίδι όμως θα είναι ημιτελές! Οι ομάδες καλούνται να σκεφτούν τρόπους για να το ολοκληρώσουν και να το μετατρέψουν σε μία διασκεδαστική παιγνιώδη εμπειρία.

Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, τον Οκτώβριο 2018, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 4 ώρες για να εμπλουτίσουν το παιχνίδι. Για να το κάνουν αυτό, οι ομάδες μπορούν είτε να εφαρμόσουν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά τον μήνα της προετοιμασίας, είτε να αυτοσχεδιάσουν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education που θα τους δίνουν συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση (πχ. πρόσθετες συμπεριφορές που θα βασίζονται σε συμβάντα, ανάπτυξη «οδικών βοηθημάτων», χειρισμός των εικονικών οχημάτων με εξωτερικά χειριστήρια, κατασκευή εικονικών οργάνων μέτρησης, δημιουργία ηχητικού interface, παραγωγή cel animation κ.ά.).

Θα αναδειχθούν νικητές;
Ναι, το παιχνίδι και η μάθηση!

Το CodeAthon δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Ο σκοπός του είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός. Κατά τη διάρκεια του CodeAthon θα παρουσιαστούν ζωντανά τα παιχνίδια ορισμένων από τις ομάδες, κατόπιν σχετικής κλήρωσης. Αντίστοιχα, μετά από την ολοκλήρωση του CodeAthon, τα έργα όλων των ομάδων θα αναρτηθούν δημόσια (μαζί με την περιγραφή και τον κώδικά τους, καθώς επίσης με τα στοιχεία των μελών της ομάδας, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν) και θα αποτελέσουν τμήματα ενός αποθετηρίου με ανοικτή πρόσβαση για όλους.

Πληροφορίες

  • Ηλικίες: Δύο ηλικιακά groups (8-12 και 13-16 ετών)
  • Σύνθεση ομάδας: 2-3 μαθητές και ένας ενήλικας (εκπαιδευτικός ή γονέας)
  • Πλήθος επιτρεπόμενων ομάδων: 160 ομάδες συνολικά (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων συμμετοχής)
  • Οι ομάδες μπορούν να προέρχονται από όλη την Ελλάδα αλλά για τη συμμετοχή τους, θα πρέπει να
    μπορούν να ταξιδέψουν σε μία από τις εξής πόλεις: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Τρίκαλα – Πάτρα
  • Κεντρικές ημερομηνίες:

    • 17 Σεπτεμβρίου: Ανακοίνωση & έναρξη εγγραφών
    • 17 Σεπτεμβρίου – 17 Οκτωβρίου: Προετοιμασία ομάδων και κατάρτιση εκπαιδευτικών
    • 18, 19 & 20 Οκτωβρίου: Διενέργεια CodeAthon (18/10 στα Τρίκαλα, 19/10 στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα, 20/10 στην Αθήνα)

    Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα:

    17 Σεπτεμβρίου – 17 Οκτωβρίου: Εγγραφές, προετοιμασία και κατάρτιση εκπαιδευτικών

    • Δηλώστε τη συμμετοχή σας στο CodeAthon συμπληρώνοντας μία φόρμα ανά ομάδα
    • Σε διάστημα 6-12 ωρών από την ολοκλήρωση της εγγραφής σας, θα λάβετε στο email που δηλώσατε τον κώδικα του CodeAthon. Ξεκινήστε να πειραματίζεστε με τον κώδικα, με σκοπό να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι!
    • Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθούν δωρεάν συναντήσεις κατάρτισης για τους εκπαιδευτικούς των συμμετέχουσων ομάδων. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα Τρίκαλα και στην Πάτρα, συνολικής διάρκειας 8 ωρών στην κάθε πόλη. Οι συμμετέχοντες ενημερωθούν για τις συναντήσεις μέσω email.

    18 , 19 & 20 Οκτωβρίου 2018: Διεξαγωγή CodeAthon

    Η κάθε μία από τις συμμετέχουσες πόλεις θα υλοποιήσει το CodeAthon event σε συγκεκριμένη ημερομηνία της επιλογής της. Σε όλες τις περιπτώσεις, η συνολική διάρκεια του event θα είναι 1 ημέρα.

    • Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018: Τρίκαλα
    • Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018: Θεσσαλονίκη, Πάτρα
    • Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018: Αθήνα

Στο πλαίσιο του CodeAthon, κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου 2018 θα πραγματοποιηθούν δωρεάν συναντήσεις κατάρτισης για τους εκπαιδευτικούς των συμμετέχουσων ομάδων. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα Τρίκαλα και στην Πάτρα, συνολικής διάρκειας 8 ωρών στην κάθε πόλη.

Θα ανακοινωθούν σύντομα!

Οι συμμετέχοντες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τον δικό τους εξοπλισμό (Η/Υ), τόσο κατά τον μήνα προετοιμασίας όσο και κατά την ημέρα του CodeAthon.

Φόρμα εγγραφής