STEM Education Για εκπαιδευτικούς Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική δημοτικού
Εκπαιδευτική ρομποτική με WeDo 2.0 – Scratch 2.0

Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική δημοτικού

Ο STEM Education προσφέρει ένα πρόγραμμα μύησης ενηλίκων στον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής!

Παρακολουθώντας το σεμινάριο εισαγωγής στην εκπαιδευτική ρομποτική δημοτικού, οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν τη φυσική και τα μαθηματικά που κρύβονται πίσω από την κατασκευή ενός ρομποτικού μοντέλου, τις διάφορες μεθόδους μετάδοσης κίνησης, αλλά και τις βασικές εντολές προγραμματισμού στο περιβάλλον του MIT Scratch 2.0. Με τη χρήση του LEGO Education WeDo 2.0 θα έχουν όλοι οι συμμετέχοντες την ευκαιρία να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομποτικά μοντέλα και να βιώσουν μια διαδραστική εμπειρία πάνω στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή/και σε γονείς οι οποίοι ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην εκπαιδευτική ρομποτική για να μπορέσουν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στο ίδιο εγχείρημα.

Σκοπός προγράμματος

Ο σκοπός του προγράμματος «Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική» είναι η συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (S.T.E.M.), πρακτικά χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία και  μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας, αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Ενήλικες
  • Αριθμός μαθημάτων: 4
  • Διάρκεια προγράμματος: 12 ώρες
  • Αριθμός συμμετεχόντων: 16
  • Κόστος: 90€

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα διεξάγεται στο Κέντρο STEM Education Αγίας Παρασκευής, τις ημερομηνίες 26/11, 3, 10 και 17/12 στις 18:00. Για πληροφορίες και εγγραφές στο τηλέφωνο 2106010162 και στο info@stem.edu.gr

Για εγγραφές στα Κέντρα STEM Education εκτός Αθήνας:

  • Θεσσαλονίκη | STEM Anatolia, Τζον Κένεντι 60 | Τηλ.: 2310398289 | info@stem.edu.gr
  • Πάτρα | Μαιζώνος 198 | Τηλ.: 2610 318914 | patra@stem.edu.gr
  • Ιωάννινα | Μαρίκας Κοτοπούλη 62 | Τηλ.: 26510 30884 | ioannina@stem.edu.gr
  • Άρτα | Καμηλών 4 | Τηλ.: 6972418506 |arta@stem.edu.gr

Φόρμα εγγραφής (μόνο για Αθήνα)

Άρτεμις Παντελοπούλου

Πολύ ενδιαφέρον! Πολλές πληροφορίες στην αρχή, αλλά σιγά σιγά μπήκαν όλα σε μια σειρά και απέκτησαν νόημα. Ανυπομονώ για τα επόμενα μαθήματα, για ακόμη περισσότερες κατασκευές!

Μαρίνα Λαμανδρέα

Η σημερινή πρώτη συνάντησή μας ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Μας εισήγαγε σε έναν καινούριο κόσμο, αυτόν της ρομποτικής και προσωπικά ανυπομονώ να μάθω περισσότερα!

Αγγελική Διδασκάλου

Το σημερινό μάθημα μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέρον και πρωτοποριακό. Η εκπαιδευτική ρομποτική με τα προγράμματα που συνδυάζει δίνει την ευκαιρία για πειραματισμό και πειραματιστήκαμε και εμείς. Από την αρχική κατασκευή μέχρι τον προγραμματισμό της κατασκευής αυτής.

Λεμονιά Παναγιωτοπούλου

Το μάθημα που μας παρουσίασε ο κ.Βασίλης ήταν υπέροχο και ενδιαφέρον. Οι εξηγήσεις του ήταν κατατοπιστικές και μας απάντησε σε όλες μας της απορίες. Πάρα πολύ κατανοητά όλα. Ευχαριστούμε πολύ.

Κωνσταντίνα Πατατάκη

Ήταν η πρώτη μου επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική. Η διδασκαλία του μαθήματος ήταν πολύ οργανωμένη και ο εκπαιδευτής μας καθοδηγούσε με πολύ συγκεκριμένες οδηγίες, έτσι ώστε να μην υπάρξει δυσκολία στην παρακολούθηση του μαθήματος.

Παναγιώτα Πολυδωροπούλου

Το μάθημα ήταν ενδιαφέρον και παραστατικό!

Μαλαματένια Σίσκου

Το μάθημα ήταν πολύ ωραίο και ενδιαφέρον!

Πάνος Κάπελλας

Η παρουσίαση ήταν χρήσιμη και ενδιαφέρουσα.

Ιωάννα Ιωαννίδου

Η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη με πολλά χρήσιμα στοιχεία.

Τι είναι το Scratch

Το Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού που σχεδιάστηκε από το MIT Media Lab, και διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές.

Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν προγράμματα με βάση το υπόδειγμα της θεατρικής σκηνής. Ο προγραμματιστής έχει στη διάθεση του μια σκηνή (κεντρική οθόνη της εφαρμογής) στην οποία δημιουργούν αντικείμενα (ηθοποιοί και σκηνικά) επιλέγοντας από μια συλλογή ή ζωγραφίζοντας τα δικά τους. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το χρήστη με βάση προκαθορισμένη συμπεριφορά που ορίζει ο χρήστης-προγραμματιστής. Η συμπεριφορά των αντικειμένων ορίζεται με το σύρσιμο δομικών στοιχείων τα οποία αναπαριστούν ενέργειες-εντολές, οι οποίες αναφέρονται σε ένα αντικείμενο. Τα δομικά στοιχεία αυτά αποτελούν τη γλώσσα προγραμματισμού του scratch. Ο σχεδιασμός με δομικά στοιχεία επιτρέπει τον εύκολο προγραμματισμό με εξάλειψη των λαθών στη σύνταξη, επιτρέποντας ανάδραση από τον χώρο που είναι στοιβαγμένα τα δομικά στοιχεία και δίνοντας δυνατότητες άμεσης εκτέλεσης για πειραματισμό
Τα έργα που αναπτύσσει κανείς με το Scratch μπορούν να είναι πλούσια σε μέσα και να χρησιμοποιούν γραφικά, κινούμενα σχέδια, μουσική και ήχους. Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α. Επιτρέπει στον χρήστη να μοιραστεί τις δημιουργίες του στο διαδίκτυο όπου υπάρχει ζωηρή κοινότητα χρηστών από όλο τον κόσμο.
Η κοινότητα δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης. Κάθε μέλος της κοινότητας διαθέτει δικό του χώρο για την έκθεση των έργων του, μπορεί να σχολιάζει τα έργα άλλων, να μεταφορτώνει τις εφαρμογές που του αρέσουν στο δίσκο του και να έχει πλήρη πρόσβαση στον τρόπο που έχουν φτιαχτεί ώστε να τις επαναχρησιμοποιεί. Η επαναχρησιμοποίηση των προγραμμάτων είναι ακόμα ένα στοιχείο που συνεισφέρει στη γρήγορη εκμάθηση και την παραγωγικότητα με το scratch.
Ο σχεδιασμός του Scratch ευνοεί σκόπιμα τους αρχάριους προγραμματιστές. Εκτός από την παραγωγή εφαρμογών ως εκπαιδευτικό περιβάλλον, στοχεύει στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων, όπως είναι: η δημιουργική σκέψη, η σαφής επικοινωνία, η συστηματική ανάλυση, η αποδοτική συνεργασία, ο επαναληπτικό-προοδευτικός σχεδιασμός, και οι δεξιότητες της δια βίου μάθησης. Για τους εκπαιδευτικούς το Scratch είναι επίσης ένα βολικό εργαλείο παραγωγής ψηφιακού μαθησιακού υλικού.

Χρησιμοποιώντας το Scratch, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τις σημαντικές βασικές έννοιες για τον σχεδιασμό ενός προγράμματος. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Scratch για να δημιουργήσουν ψηφιακά αριστουργήματα όπως ιστορίες, κινούμενα σχέδια, παιχνίδια ή μουσική. Παρέχει μια γραφική διεπαφή που επιτρέπει στο πρόγραμμα να γράφεται με drag and drop μπλοκ για τη δημιουργία κινούμενων τεμαχίων.

Θεματικές Ενότητες


Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, μηχανές και μηχανισμοί

Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 2.0, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις)

Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

0 Comments

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *