Προηγούμενοι διαγωνισμοί

Προηγούμενοι Διαγωνισμοί

O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώθηκε για 9η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE, για το σχολικό έτος 2022-2023.

Οι Περιφερειακοί Διαγωνισμοί αν;a την Ελλάδα διοργανώθηκαν από 26 Φεβρουαρίου έως 19 Μαρτίου και ο Περιφερειακός Αττικής πραγματοποιήθηκε στο χώρο της OTE Academy στο Μαρούσι στις 18 και 19 Μαρτίου.

Ο Τελικός πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου του Κολλεγίου Αθηνών στο Ψυχικό. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γεώργιος Πατούλης καθώς και ο Ακαδημαϊκός, President του Κολλεγίου Αθηνών, κ. Κωνσταντίνος Συνολάκης, οι οποίοι και βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων ομάδων έφτασε τις 995, με το πλήθος των μαθητών και προπονητών να ξεπερνά τις 6.000.

Ο φετινός Πανελλήνιος Διαγωνισμός, με τη συμμετοχή περισσότερων από 1200 (!) μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας, έδωσε για ακόμη μία φορά την ευκαιρία στη νέα γενιά να μοιραστεί και να αναδείξει τις ιδέες της και να προσφέρει ελπίδα για το μέλλον.

O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώθηκε για 8η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE, για το σχολικό έτος 2021-2022 υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι Περιφερειακοί Διαγωνισμοί ανα την Ελλάδα διοργανώθηκαν τα 3 πρώτα Σαββατοκύριακα του Μαΐου και ο Περιφερειακός Αττικής πραγματοποιήθηκε στο χώρο της OTE Academy στο Μαρούσι 21-22/ Μαΐου.

Ο Τελικός πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Αθλητικό Προπονητικό Κέντρο του Ολυμπιακού Χωριού στους Θρακομακεδόνες. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Βουλής κύριος Νικήτας Κακλαμάνης και ο Ακαδημαϊκός Δρ. Σταμάτης Κριμιζής, οι οποίοι και βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα.

Χάρη στον διαγωνισμό, που φέτος διοργανώθηκε με τη συμμετοχή 1.200 μαθητών απ’ όλη την Ελλάδα, η εκπαιδευτική ρομποτική έχει φτάσει στα πέρατα της Ελλάδας. Με «όχημα» την τεχνολογία, μέσα από τον διαγωνισμό, δημιουργούνται προσδοκίες για ένα μέλλον που αξίζει στους πρεσβευτές του αύριο, τη νέα γενιά.

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το κομμάτι του Πανελλήνιου Διαγωνισμού που αφορά στις μαθητικές ομάδες από Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια της χώρας υβριδικά στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του OTE Academy. Οι ομάδες που συμμετείχαν στον Τελικό έδειξαν πολύ μεγάλο ταλέντο και επίσης δίδαξαν, παρόλο ότι είμασταν στην κορύφωση της πανδημίας, καθόλη τη σχολική χρονιά που πέρασε, πως μπόρεσαν και συνεργάστηκαν από απόσταση!

Οι μαθητές της χώρας κέρδισαν γνωρίζοντας μαζί με τα ρομποτάκια τους από τον Γαλαξία, τον Αρχιμήδη και τον Da Vinci, ως το Θούριο του Ρήγα και τα Βαλκάνια. Ανακάλυψαν επίσης, πώς τα ρομπότ τρέχουν σε αγώνα αυτοκινήτων.

Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στις μαθητικές ομάδες, τους προπονητές τους και φυσικά τους γονείς των παιδιών, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια έχουν αγκαλιάσει τους διαγωνισμούς μας. Και φέτος, σε πρωτόγνωρες συνθήκες, συνεχίσαμε μαζί με τον στρατηγικό μας συνεργάτη Cosmote, τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ, να συνδημιουργούμε το μέλλον και να ετοιμάζουμε τους επιστήμονες του 21ου αιώνα!

Με ρεκόρ συμμετοχών από όλη την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019.

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε στις 16 & 17 Μαρτίου 2019 από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τέλεσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του διαγωνισμού.

Στη διοργάνωση πήραν μέρος σχεδόν 2.000 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, με τη συμμετοχή των παιδιών να αυξάνεται πάνω από 60% μέσα σε έναν χρόνο.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Γήπεδο Γαλατσίου, με την ευγενική παραχώρηση του Δήμου Γαλατσίου. Το παρών στον διαγωνισμό έδωσαν ο κ. Νίκος Παππάς, Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και ο κ. Γιώργος Μαρκόπουλος, Δήμαρχος Γαλατσίου.

«Οι διαγωνισμοί που διοργανώνει ο WRO Hellas με τη στρατηγική συνεργασία της COSMOTE, είναι ένας μοναδικός τρόπος για να κατανοήσουν τα παιδιά τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους – προσόντα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή πορεία τους στον 21ο αιώνα. Χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης, η οποία τελικά στοχεύει στην ανάδειξη της επιστήμης της μηχανικής σε εθνικό στόχο. Μαζί με την εκπαιδευτική ρομποτική αναπτύσσονται και οι δράσεις υποστήριξης που σχεδιάζουμε όπως η δωρεάν κατάρτιση των προπονητών και η δωρεάν διάθεση βιβλίων κατάρτισης με πρώτο το «Πώς να διδάξω με το Scratch», δήλωσε σχετικά ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas.

«Το μέλλον της κοινωνίας μας συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογία και την καινοτομία. Επενδύοντας στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών, επενδύουμε στην πρόοδο, αλλά και τη μελλοντική τους εργασία. Ο Όμιλος ΟΤΕ ήταν από τους πρώτους που στήριξαν την εκπαιδευτική ρομποτική στην Ελλάδα και προώθησαν τη διάδοσή της στις νέες γενιές. Σήμερα, χιλιάδες μαθητές παίρνουν μέρος στους πανελλήνιους διαγωνισμούς και εκπροσωπούν τη χώρα μας στις διεθνείς διοργανώσεις. Με τις ιδέες των νέων ανθρώπων και τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους», δήλωσε σχετικά ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ.

Στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019, συναγωνίστηκαν 1.976 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε 431 ομάδες από όλη την Ελλάδα.

Από τις ομάδες Δημοτικού οι ομάδες που νίκησαν:

  • Στην κατηγορία με θέμα «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των νησιών», οι: «4 στοιχεία», «Energy Kids», «Minders Mini 3».
  • Στο «Ποδόσφαιρο 2×2», οι: «Sakkas Academy 1» & «Robotakia Πρωταθλητές», «SakkasRobotBoys & «Robospecialists1», «Robotakia-Barcelona» & «Robot FC».
  • Στην παράλληλη κατηγορία «Εποικισμός του Άρη», οι: «Robo 8o», «Βoom Kaboom Junior», «Εξωγήινο Έπος».
  • Και στην παράλληλη κατηγορία “STORIES OF TOMORROW” οι: «MarsAgrotica», «Vytina Robotics», «Robotakia Martians».

Στη βαθμίδα του Γυμνασίου νικήτριες ομάδες ήταν:

  • Στην κατηγορία «Οι δρόμοι του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα», οι: «Robomasters», «Αλγόριθμος», «Teamwork Dream».
  • Στην παράλληλη κατηγορία «Πρωτέας» οι: «ROBOT3», «Εv3 Builders», «RoboEagles».
  • Στην κατηγορία του Λυκείου με θέμα “Smart Cities”, πρώτες ομάδες αναδείχθηκαν οι «European Citizens», «ΙΟΤΟCITY», «Creative Destruction», ενώ στην πιλοτική κατηγορία «Δίαθλο+1», για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου νικητές αναδείχτηκαν οι: «Salamina Racers», «PMGLP2», «SmartRobotsΠεύκης».

Μάλιστα ο φετινός διαγωνισμός φιλοξένησε και παιδιά Νηπιαγωγείου, που μέσα από τη μη διαγωνιστική κατηγορία με θέμα «Μια βόλτα στην πόλη μου» δημιούργησαν τον πρώτο τους αλγόριθμο, παρουσιάζοντας παράλληλα τα αξιοθέατα του τόπου τους.

Με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, ο WRO Hellas με την υποστήριξη της COSMOTE, αναλαμβάνει επίσης την ψηφιοποίηση των έργων των παιδιών, τα οποία μετατρέπονται από την επιστημονική επιτροπή του διαγωνισμού σε ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια, για την εκπαίδευση των επόμενων ομάδων.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 

Αποτελέσματα κατηγοριών Σαββάτου 16.03.19

Αποτελέσματα κατηγοριών Κυριακής 17.03.19

Κατηγορίες Regular Γυμνασίου

Κατηγορία Λυκείου

Παράλληλες κατηγορίες


ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ

Εξερευνήστε τις φωτογραφίες από τον μεγάλο Τελικό πατώντας εδώ!

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 3.500 μαθητών και πάνω από 800 ομάδων και εκπαιδευτικών-προπονητών από όλη την Ελλάδα, την υψηλότερη από ποτέ, ολοκληρώθηκε ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τέλεσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.

«Για άλλη μια χρονιά οι συμμετοχές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Αυτό δείχνει ότι ευοδώνονται οι προσπάθειές μας ώστε να αποκτήσει η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας πρόσβαση στην εκπαιδευτική ρομποτική. Με την εθελοντική συνδρομή ανθρώπων που έχουν διεθνή εμπειρία στην εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM, ο WRO Hellas εργάζεται σκληρά για την ανάπτυξη ποιοτικών διαγωνισμών που λειτουργούν ως πλατφόρμα για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και  την υποστήριξη των σχολείων με εκπαιδευτικό υλικό. Στόχος μας είναι όλοι οι μαθητές της Ελλάδας να κατανοήσουν σε βάθος την φιλοσοφία του STEM», δήλωσε σχετικά ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas.

Στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής των τελευταίων χρόνων, οι συμμετοχές των μαθητών από όλες τις σχολικές βαθμίδες έχουν ξεπεράσει τις 11.000 και των προπονητών- εκπαιδευτικών τις 2.500.

Στον φετινό τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, συμμετείχαν 1.230 μαθητές σε 265 ομάδες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, για τη νίκη.


Στην κατηγορία Δημοτικού, με θέμα «Εποικισμός στον Άρη», νικητές αναδείχτηκαν:

  • Οι Space Team από το Δημοτικό Θυμιανών Χίου, με μία ειδική διαστημική πλατφόρμα που βοηθά τους ανθρώπους να μεταφερθούν από το διαστημόπλοιο στην αποικία τους, η οποία προστατεύεται από μία ασπίδα που δημιουργεί για τους αποίκους συνθήκες διαβίωσης παρόμοιες με αυτές της Γης.
  • Οι Crazy Builders από το 3ο Δημοτικό Hρακλείου Αττικής, με ένα ρομπότ που εξειδικεύεται στην παραγωγή δομικών υλικών και κυρίως στην παραγωγή τούβλων από συμπιεσμένο ρεγκόλιθο, με σκοπό την κατασκευή κατοικιών για τους αποίκους του Άρη.
  • Οι OXYGENATORS από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, με τον ρομποτικό μηχανισμό ονόματι MOXIE, ο οποίος παράγει οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη.

Στην κατηγορία του Δημοτικού «WeDo 2.0 Ποδόσφαιρο», τις πρώτες θέσεις κατέκτησαν:

  • Οι Iron Maiden από τα Robotakia
  • Οι Cristiano Ronaldo από το Γ΄Αρσάκειο Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης
  • Οι LEGO F.C. από το 10ο Δημοτικό Καλλιθέας

Στο Γυμνάσιο, με θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)», οι τρεις πρώτες ομάδες ήταν:

  • Οι Smart Moves
  • Οι ΤΑΛΩΣ από το 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
  • Οι Robots FC από το 13ο Γυμνάσιο Λάρισας

Στο Λύκειο, για την θεματική «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα», νικητές αναδείχθηκαν:

  • Οι Ρομποτικές Αλχημείες από το12ο ΓΕΛ Πατρών, με ένα project που προσομοιώνει με επιτυχία τη λειτουργία μίας αυτοκινητοβιομηχανίας που κατασκευάζει οχήματα για ΑΜΕΑ και συγκεκριμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζονται με συνεχές ρεύμα που παράγεται αξιοποιώντας τα θαλάσσια ρεύματα.
  • Οι ΘΕΤΙΚΟ από το Φροντιστήριο Θετικό στην Ερμιόνη, με ένα αυτόματο θερμοκήπιο που συλλέγει ηλιακή ενέργεια και βρόχινο νερό για τις ανάγκες της καλλιέργειας, καθώς επίσης αξιολογεί και επεμβαίνει στις συνθήκες αερισμού, ψύξης και θέρμανσης του χώρου με αυτοματοποιημένο τρόπο.
  • Οι RoboΤree από το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Σίφνου, με ένα αυτόνομο τεχνητό φυτό που κατασκευάστηκε με ξύλα, ξεραμένες φλοίδες αλλά και φύλλα εκτυπωμένα σε τρισδιάστατο εκτυπωτή και εξοπλίστηκε με αισθητήρες και συσκευές επεξεργασίας και μετάδοσης δεδομένων, με σκοπό να παρέχει σε πραγματικό χρόνο, πολύτιμη πληροφόρηση σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στις περιοχές NATURA όπου τοποθετείται.

Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής φιλοξενήθηκε στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018, με την ευγενική παραχώρηση του Δήμου Γαλατσίου και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε (ΕΤΑΔ).

Τελικά αποτελέσματα

Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη

Δείτε την κατάταξη με τα πλήρη στοιχεία των μελών των ομάδων πατώντας εδώ

ΘέσηΚωδικός ΟμάδαςΌνομα ομάδαςΣχολείο που εκπροσωπεί
1Δ37Space teamΔημοτικό Θυμιανών Χίου
2Δ16Crazy Builders3o Δημοτικό Ηρακλείου Αττικής
3Δ26OXYGENATORSΕκπαιδευτήρια Γείτονα
4Δ29OxygenbombsΕκπαιδευτήρια Γείτονα
4Δ28SpacebuildersΑνεξάρτητη ομάδα
6Δ32IT-Robotics 1IT-Experts
7Δ35VISITORS1o Δημοτικό Θρακομακεδόνων
8Δ19Μπλέ ΠρογραμματιστέςΑνεξάρτητη Ομάδα
9Δ47Μικροί Επιστήμονες1ο Δημοτικό Ηγουμενίτσας
10-20Δ54Extra – TerrestrialSTEM Robotics Academy
10-20Δ25Geitonas Robotic teamΕκπαιδευτήρια Γείτονα
10-20Δ14M.A.R.S.Ανεξάρτητη Ομάδα
10-20Δ01RoboGalaxy11ο Δημοτικό Κομοτηνής
10-20Δ77Space OxygenΕκπαιδευτήρια Μπουγά
10-20Δ43Top SixΠειραματικό Δημοτικό Φλώρινας
10-20Δ78Vytina RoboticsΔημοτικό Βυτίνας
10-20Δ50Αρσάκειο του ΔιαστήματοςΑρσάκειο Δημοτικό Ιωαννίνων
10-20Δ40Ελληνική MensaΑνεξάρτητη Ομάδα
10-20Δ81Οι ΑστροπολίτεςΔημοτικό Βαθέος Αυλίδας
10-20Δ58Ρομποτίστας1ο Δημοτικό Κιλκίς
21-40Δ113D-Robo-Ice Builders11ο Δημοτικό Αργυρούπολης
21-40Δ24Advanced Ideas Robotics18o Δημοτικό Κερατσινίου
21-40Δ22BOOM KABOOMΕράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή
21-40Δ10C.A.P.E.Ανεξάρτητη Ομάδα
21-40Δ65EarthToMarsAirlines1ο Δημοτικό Πολυγύρου
21-40Δ13FlowNeue Schule Athen
21-40Δ18Gemma Robot Neas Ionias3ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας Αττικής
21-40Δ82Labstem – LegoDrillersLabstem – 1ο Δημοτικό Λαμίας
21-40Δ84MarsΜέλλονΕκπαιδευτική Αναγέννηση
21-40Δ69Plakias roboticsΔημοτικό Πλακιά Ρεθύμνου
21-40Δ83ROBOKIDSROBOSPECIALISTS
21-40Δ73Six young scientistsΔημοτικό Ποσειδωνίας Σύρου
21-40Δ17SMARtiesΑνεξάρτητη Ομάδα
21-40Δ79SpaceX3ο Δημοτικό Θήβας
21-40Δ45TopMarsΠειραματικό Δημοτικό Φλώρινας
21-40Δ12Water Explorers3o Δημοτικό Καισαριανής
21-40Δ71Αποστολή Ευγένιος Αντωνιάδης31ο Δημοτικό Ηρακλείου
21-40Δ70ΔωδεκAριανοί12o Δημοτικό Ηρακλείου Κρήτης
21-40Δ06Πεντανοί ΑρειανοίΑνεξάρτητη Ομάδα
21-40Δ36ΤαξιδευτέςΔημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου
41-84Δ21#FlamethrowersInternational School of Piraeus
41-84Δ673ο Δημοτιικό Σερρών3ο Δημοτιικό Σερρών
41-84Δ317-10 IT-Robotics7o-10o Δημοτικό Χαλανδρίου
41-84Δ51AstroBots1818ο Δημοτικό Λάρισας
41-84Δ27CLIMA-LOGICΕκπαιδευτήρια Γείτονα
41-84Δ23Electro Fun4ο Δημοτικό Ζωγράφου
41-84Δ48Fantastic Four4ο Δημοτικό Ιωαννίνων
41-84Δ30H2OΔημοτικό Κολλέγιο Αθηνών Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα
41-84Δ44IQ RobotsΠειραματικό Δημοτικό Φλώρινας
41-84Δ76kalamata22robotics22ο Δημοτικό Καλαμάτας
41-84Δ34Lego Mars Builders5o Δημοτικό Άνω Λιοσίων
41-84Δ41LegoDiamonds3ο Δημοτικό Γρεβενών
41-84Δ60Mars Base Infrastructure TeamAnatolia Elementary School (AES)
41-84Δ61Mars Base Resources TeamAnatolia Elementary School (AES)
41-84Δ38Master Builders7o Δημοτικό Αγρινίου
41-84Δ02MikroRobotsΔημοτικό Μικρόπολης
41-84Δ80PathfindersΑνεξάρτητη Ομάδα
41-84Δ59Robotic Maniacs18ο Δημοτικό Καλαμαριάς
41-84Δ04Robot-TechΑνεξάρτητη Ομάδα – @robot’s- Δράμα
41-84Δ62rοbmars5 Δημοτικό Βέροιας
41-84Δ63School4Robots4o Δημοτικό Θέρμης Θεσαλονίκης
41-84Δ07Smart Robots ΠεύκηςΑνεξάρτητη Ομάδα
41-84Δ08Spacebase MARS1010 Δημοτικό Αγίου Δημητρίου
41-84Δ52STORM DETECTORSΕλληνικά Εκπαιδευτήρια Δράκου
41-84Δ57Team ETech able
41-84Δ64technofive20ό Δημοτικό Καλαμαριάς
41-84Δ09the generation of the future54o Δημοτικό Πειραιά
41-84Δ42The Inventors 27ο Δημοτικό Καστοριάς
41-84Δ66Toymakers1ο Δημοτικό Πυλαίας
41-84Δ55Zante RoboticsΦροντιστήριο Κυβετός
41-84Δ53Διαγαλαξιακοί Αργοναύτες5ο Δημοτικό Βόλου
41-84Δ05Εμπρός Mars1ο Δημοτικό Γαλατσίου
41-84Δ33Εμπρός Mars!Ανεξάρτητη Ομάδα
41-84Δ39Θερμοκήπιο στον Άρη1ο Δημοτικό Αγίου Κων/νου
41-84Δ74Κόκκινοι Εισβολείς11ο Δημοτικό Ρόδου
41-84Δ20ΛάτσειοΚολλέγιο Ψυχικού- Λάτσειο
41-84Δ15Οι ΕφευρέτεςCGS – COSTEAS-GEITONAS SCHOOL
41-84Δ72Οι μικροί ταξιδιώτες4ο Δημοτικό – Δημοτικό Άνω Σύρου, 6ο Δημοτικό Σύρου
41-84Δ46Οι πρώτοι άνθρωποι που πάτησαν στον ΆρηΠειραματικό Δημοτικό Φλώρινας
41-84Δ75Οι Υπερ6πνοι3ο Δημοτικό Ναυπλίου
41-84Δ56Παιδιά του Σχολείου Της ΆφραςΔημοτικό Άφρας
41-84Δ03ΡομποαριανοίComputer Action
41-84Δ49Τα Πράσινα Ανθρωπάκια … από έναν γαλαξία πολύ πολύ μακρινό…18ο Δημοτικό Ιωαννίνων
41-84Δ68Τρελοί ρομποτοεπιστήμονεςΔημοτικό Κριτσάς

Δημοτικό: Ποδόσφαιρο 2x2

ΚΩΔΙΚΟΣΟΜΑΔΑΣχολείο ή Σχολή που εκπροσωπείΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΡΜΑΤΩΝΤέρματα που έβαλεΤέρματα που δέχτηκε
Π21Iron Maiden – RobotakiaΑνεξάρτητη Ομάδα1221232
Π39Cristiano RonaldoΓ΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης1216248
Π26Lego F.C.10ο Δημοτικό Καλλιθέας1216215
Π27RoboRafina1ο Δημοτικό Ραφήνας1212197
Π33Tigers10ο Δημοτικό Καλλιθέας1018235
Π34Scorers – EFUTUREΑνεξάρτητη Ομάδα911198
Π44SakkasRoboticsTeamFΕκπαιδευτήρια Σακκά,Τρίκαλα910188
Π11Robotitanes – Σύλλογος Ρομποτικής robospecialistsΑνεξάρτητη Ομάδα98146
Π32Υolo ball – RobotakiaΑνεξάρτητη Ομάδα97169
Π05Robowinners –  RobospecialistsΑνεξάρτητη Ομάδα97147
Π19WindGirls – RobotakiaΑνεξάρτητη Ομάδα715227
Π22RoboWinΕκπαιδευτήρια Στέγκα741511
Π43Boca Seniors – STEM Robotics Academy -ΛάρισαΑνεξάρτητη Ομάδα72119
Π40Socceroos – STEM Robotics Academy -ΛάρισαΑνεξάρτητη Ομάδα711514
Π28TEAM LAK (LUCK)Λακωνική Σχολή701111
Π42Robolingans – STEM Robotics Academy -ΛάρισαΑνεξάρτητη Ομάδα7-41519
Π24X-WingΓ΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης691910
Π30Tech-boysΑνεξάρτητη Ομάδα67158
Π12Λέων – RobospecialistsΑνεξάρτητη Ομάδα651813
Π31Παπαγάλοι9ο Δημοτικό Χαλανδρίου641511
Π01RoboGenius – RobospecialistsΑνεξάρτητη Ομάδα621311
Π23Goal Men – RobotakiaΑνεξάρτητη Ομάδα611211
Π20Clever Minds1ο Δημοτικό Βριλησσίων601010
Π08Turbo_X – Computer ActioΑνεξάρτητη Ομάδα6-11415
Π29Deadly FootballersΕλληνογερμανική Αγωγή6-41519
Π36Goal Robot Neas Ionias 23ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας Αττικής5-31316
Π04Roboplayers – Σύλλογος Ρομποτικής και Τεχνολογίας ΞάνθηΑνεξάρτητη Ομάδα5-4812
Π38Barcelona – RobotakiΑνεξάρτητη Ομάδα401111
Π41Last Place Champions – STEM Robotics Academy -ΛάρισΑνεξάρτητη Ομάδα401111
Π13DataEvros team4Ανεξάρτητη Ομάδα4-81321
Π10Fotballistes – RobospesialisΑνεξάρτητη Ομάδα4-8614
Π16DataEvros team3Ανεξάρτητη Ομάδα4-101020
Π18Joker two faces – RobotakiΑνεξάρτητη Ομάδα3-4711
Π17Ρομποτικός Δράκος7ο Δημοτικό Παλαιού Φαλήρου3-51419
Π07Robot8th8o Δημοτικό Αλεξανδρούπολης3-5813
Π37ΑστραπέςΑνεξάρτητη Ομάδα3-6915
Π25Diamond PlayersΑρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία Εκάλης3-6612
Π09Robo-Μπουλντόζες – RobospecialistΑνεξάρτητη Ομάδα3-8917
Π48BougaBotsΕκπαιδευτήρια Μπουγά3-10919
Π35Lego Builders22ο Δημοτικό Αχαρνών3-13821
Π02RoboDuo – RoboSpecialistsΑνεξάρτητη Ομάδα1-15520
Π03Football3 – RobospesialistsΑνεξάρτητη Ομάδα1-21425
Π14ActionDragons – Computer ActioΑνεξάρτητη Ομάδα0-19423
Π15RobotMakersof88o Δημοτικό Αλεξανδρούπολης0-22426

Γυμνάσιο: Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)

Α/ΑΣειρά ΔιαγωνισμούΌνομα ΟμάδαςΣχολείο που εκπροσωπείmaxminΧρόνος min sec
1ΓΑ06smart  movesΑνεξάρτητη Ομάδα87075068
2ΓΓ08ΤΑΛΩΣ2ο Γυμνάσιο  Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων 870550100
3ΓΕ08Robots FC13ο Γυμνάσιο Λάρισας870046
4ΓΣτ08Robot Direction13ο Γυμνάσιο Λάρισας75075036
5ΓΒ11VirusΑνεξάρτητη Ομάδα750750100
6ΓΒ10SaMianS2ο Γυμνάσιο Σάμου750750115
7ΓΕ11Kalamata Storm 3Ανεξάρτητη Ομάδα75065092
8ΓΔ07CapacitorsΑνεξάρτητη Ομάδα75020077
9ΓΑ05Tik Tak Tech2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης75020093
10ΓΑ09BrickMans13ο Γυμνάσιο Λάρισας750038
11ΓΓ05Dizzy FlinjasΑρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού65065092
12ΓΣτ11Kalamata Storm 4Ανεξάρτητη Ομάδα65055077
13ΓΕ05Trinity RoboticsΑρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης64055091
14ΓΣτ05SupremeΑρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης6100107
15ΓΣτ07Gymlech_2Γυμνάσιο Λεχαινών55030092
16ΓΕ07Gymlech_1Γυμνάσιο Λεχαινών54040094
17ΓΓ02Smart Robots GymΑνεξάρτητη Ομάδα490064
18ΓΔ11BougaBots 1Εκπαιδευτήρια Μπουγά400200104
19ΓΕ06Μαρλάδες2ο Γυμνάσιο Σάμου350098
20ΓΑ11RobotronicsΑνεξάρτητη Ομάδα800120
21ΓΔ02ΓΜΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΓυμνάσιο Μεταμόρφωσης – Ηρακλείου70-10120
22ΓΑ04Wish I knewΑνεξάρτητη Ομάδα00120
23ΓΓ10Corfu Robotics5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας0-10120
24ΓΔ12Nea ArtakiΓυμνάσιο Νέας Αρτάκης-10-10120

Λύκειο: Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα

ΑΑΘέσηΚωδικός ΟμάδαςΟνομα ομάδαςΣχολείο που εκπροσωπεί
11Λ25Ρομποτικές Αλχημείες12o ΓΕΛ Πατρών
22Λ46ΘΕΤΙΚΟ ΕρμιόνηΦροντιστήριο ΘΕΤΙΚΟ Ερμιόνη
33Λ41RoboTreeΓυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σίφνου
44Λ09ARAFIN ROBOT TEAM3ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής (Ραφήνας)
54Λ21Rest in PC’sΑμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος – Pierce
66Λ14REDIScoverΓΕΛ Αγίου Ιωάννη Ρέντη
77-12Λ12Robot Feelings1ο ΕΠΑΛ Δάφνης
87-12Λ01AgrobotΓΕΛ Ελευθερούπολης
97-12Λ10GreenRobotics1o ΓΕΛ Σαλαμίνας
107-12Λ49ROBOTEKT1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας
117-12Λ05Robot-ilions1ο ΓΕΛ Ιλίου
127-12Λ40SYSTEM OVERLOAD5o ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης
1313-28Λ22ChargitechΕκπαιδευτήρια Δούκα
1413-28Λ30RoboMastersΓΕΛ Πλατυκάμπου Λάρισας
1513-28Λ02Ο.Ρ.Ε.Α (Ομάδα Ρομποτικής ΕΠΑ.Λ Αλίμου)1o ΕΠΑΛ Αλίμου (Ευπαλίνειο)
1613-28Λ16NM_ART1ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης
1713-28Λ31Ραντιστές1ο ΕΠΑΛ Παλαμά
1813-28Λ13Ionized mechanics2ο ΓΕΛ Αλίμου
1913-28Λ37RobonautsAnatolia High School
2013-28Λ29V-RobotΓενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς
2113-28Λ36LORAX_AgAthanEΠΑΛ Αγίου Αθανασίου
2213-28Λ08GPN Team1ο ΕΚ Αγίας Παρασκευής
2313-28Λ42Fantastic 62ο ΓΕΛ Σπάρτης – 3ο ΓΕΛ Σπάρτης
2413-28Λ44Hawk SquadΓΕΛ Γερακίου Λακωνίας
2513-28Λ45GreenTitansΓΕΛ Μεθώνης
2613-28Λ43PioNeer Robotics TeamΓΕΛ Ξυλοκάστρου
2713-28Λ03Το κύμαΑνεξάρτητη Ομάδα
2813-28Λ32World Of Wisdom TeamΓΕΛ Αγριάς
2929-40Λ06DionBot1ο ΕΠΑΛ Διονύσου
3029-40Λ11EcoDigiMinds1o ΓΕΛ Σαλαμίνας
3129-40Λ26RoboExperts1ο ΕΠΑΛ Λεχαινών
3229-40Λ07ΕΠΑΛ Ηλιούπολης1o ΕΠΑΛ Ηλιούπολης
3329-40Λ17Ένας Διασώστης στην υπηρεσία των προσφύγωνΠρότυπο Λύκειο Αναβρύτων
3429-40Λ47NeoBotΓΕΛ Νεάπολης
3529-40Λ23Cypher group4ο Γενικό Λυκειο Μυτιλήνης
3629-40Λ28C–Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας
3729-40Λ04Robothood1ο ΓΕΛ Ιλίου
3829-40Λ39energETRA2ο ΓΕΛ Ιεράπετρας
3929-40Λ20Μηχανικοί1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου
4029-40Λ50ΕΠΑΛ ΨΑΧΝΩΝ1ο ΕΠΑΛ Ψαχνών

Φωτογραφίες

Το 2017 ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE διοργάνωσε τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που απευθύνθηκε παράλληλα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 730 σχολικές ομάδες και συγκεκριμένα 3.300 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Εξ αυτών, 256 ομάδες και συγκεκριμένα 1.200 μαθητές προκρίθηκαν στον τελικό, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαρτίου 2017 στο ΟΑΚΑ και σημείωσε προσέλευση περισσότερων από 3500 θεατών.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των ομάδων για το διαγωνισμό υλοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα 45 workshops ενημέρωσης εκπαιδευτικών – προπονητών. Επιπλέον, με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ο WRO Hellas προσέφερε δωρεάν κύκλους εντατικών σεμιναρίων. Οι κύκλοι σεμιναρίων υλοποιήθηκαν με φυσική παρουσία για τους προπονητές της Αττικής και διαδικτυακά (webinars) για τους προπονητές της υπόλοιπης Ελλάδας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι με έναυσμα το διαγωνισμό, 270 σχολεία της χώρας εξοπλίστηκαν δωρεάν με κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Τα έργα που παρουσίασαν οι μαθητές με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η μέθοδος αυτή  αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για τη δημιουργία πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών.

Όλες οι συμμετέχουσες ομάδες δούλεψαν με πάθος και ενθουσιασμό και παρουσίασαν εκπληκτικές ρομποτικές κατασκευές, δείχνοντας το δρόμο για το μέλλον. Οι ομάδες του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν το ρομπότ που θα διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ενώ οι ομάδες Λυκείου δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ρομποτικές κατασκευές για «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».

Κατηγορία Δημοτικού

Θέμα Δημοτικού: «Οχήματα και μεταφορές του αύριο»

Περιγραφή:

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς μας έχουν βοηθήσει σε πολλά πράγματα στην ζωή μας, αλλά και ακόμη μας βοηθάνε. Μας χρησιμεύουν στην ανάπτυξη της οικονομίας, στη μεταφορά, στον πόλεμο, στην μετακίνηση μεγάλων αποστάσεων, στη μετακίνηση στον αέρα, κ.λπ. Μέσω της τεχνολογίας τα ΜΜΜ εξελίσσονται και μας χρησιμεύουν σε ακόμα περισσότερες δραστηριότητες.
Η ιστορία των μεταφορών είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ανθρώπινης ζωής. Ο πρωτόγονος άνθρωπος μετακινούνταν βαδίζοντας σε αναζήτηση τροφής ή από περιέργεια να γνωρίσει το περιβάλλον του, ή ακόμα και για την προστασία του από τους διάφορους φυσικούς κινδύνους (όπως σε αναζήτηση κάποιου καταφυγίου – σπηλιάς). Γρήγορα όμως κατάλαβε ότι οι φυσικές του αντοχές για να διανύει μεγάλες αποστάσεις ήταν περιορισμένες και πολύ περισσότερο περιορισμένη η ικανότητά του να μεταφέρει βάρη σε σημαντικές αποστάσεις.
Οι αδυναμίες αυτές οδήγησαν τον άνθρωπο σε αναζήτηση διαφόρων μέσων μεταφοράς τόσο για τον ίδιο όσο και για τα αγαθά του, ξεκινώντας αρχικά τη χρησιμοποίηση ζώων στη ξηρά και από το πρωτόγονο μονόξυλο στις λίμνες και τους ποταμούς βγήκε στη θάλασσα. Έτσι παράλληλα με τις καταπληκτικές του εφευρέσεις έφθασε από τον τροχό, το κουπί, το πανί και τον ατμό στους σύγχρονους αεροστρόβιλους των εξελιγμένων σύγχρονων μέσων μεταφορών.
Το όνομα της φετινής πρόκλησης του διαγωνισμού Δημοτικών WeDo Scratching είναι «Οχήματα και μεταφορές του αύριο» και προσκαλεί τους μαθητές να παρουσιάσουν μία σχετική κατασκευή με αυτοματισμούς.

 

Τελική κατάταξη Δημοτικού

Κατηγορία Γυμνασίου

Θέμα Γυμνασίου: «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου»

Περιγραφή:

Η δοκιμασία αναφέρεται στην περιπετειώδη πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που διέσχισε και κατέκτησε όλο το γνωστό κόσμο της εποχής του. Η διαδρομή πραγματοποιείται πάνω σε ένα χάρτη και τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που «χάραξε» ο Μ. Αλέξανδρος και να ολοκληρώσουν τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν. Η δοκιμασία στηρίζεται και αναδεικνύει το ιστορικό γεγονός, αλλά δεν αποτελεί πιστή αναπαράσταση της πορείας του Μ. Αλεξάνδρου, έχοντας  τις απαραίτητες τροποποιήσεις λόγω του αγωνιστικού της χαρακτήρα.

 

 Τελική κατάταξη Γυμνασίου

Κατηγορία Λυκείου

Θέμα Λυκείου: «Πράσινη Ενέργεια και Επιχειρηματικότητα»

Περιγραφή:

Το βασικό θέμα είναι η Πράσινη Ενέργεια και Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας. Βιώσιμη ενέργεια είναι η ενέργεια που καταναλώνεται σε ασήμαντα ποσοστά σε σύγκριση με την προσφορά τους και με διαχειρίσιμες παράπλευρες συνέπειες, ιδίως αυτές των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό της βιώσιμης ενέργειας είναι ένα ενεργειακό σύστημα που εξυπηρετεί τις ανάγκες του σήμερα χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.

Ο λόγος που προτείνουμε αυτό το Project είναι η  αειφορία. Η Αειφόρος ανάπτυξη, περιλαμβάνει τα τέσσερα αλληλοσυνδεόμενα πεδία: Την Οικολογία, την οικονομία, την πολιτική και τον πολιτισμό. Η επιστήμη της βιωσιμότητας είναι η μελέτη της αειφόρου ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής επιστήμης.

Τεχνολογίες που προωθούν τη βιώσιμη ενέργεια περιλαμβάνουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η υδροηλεκτρική ενέργεια, η ηλιακή ενέργεια, η αιολική ενέργεια, η κυματική ενέργεια, η γεωθερμική ενέργεια, η βιοενέργεια, η παλιρροϊκή ενέργεια και τις τεχνολογίες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Οι περισσότερες από αυτές τις τεχνολογίες είναι είτε οικονομικά ανταγωνιστικές ή κοντά στο να είναι έτσι. Όλο και περισσότερο, οι αποτελεσματικές πολιτικές των κυβερνήσεων υποστηρίζουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών και αυτές οι αγορές επεκτείνονται. Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί στον τομέα της ενέργειας δηλαδή η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε οικολογικά βιώσιμα συστήματα, στο σημείο όπου πολλές μελέτες να υποστηρίζουν 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Το project της κάθε ομάδας θα πρέπει να παρουσιάζει ένα ρομποτικό σύστημα/αυτοματισμό το οποίο λειτουργεί καταναλώνοντας ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας ή βοηθάει στην παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας. Επιπλέον, οι ομάδες καλούνται να αποδείξουν ότι το project τους είναι βιώσιμο, συνοδεύοντάς το με ένα ολοκληρωμένο business portfolio.

 

Αποτελέσματα Λυκείου

Στην πρώτη θέση ισοβάθμισαν οι ομάδες Minders & Fargrobs

ΘέσηΚωδικός ΟμάδαςΌνομα ομάδαςΣχολείο που εκπροσωπείΠεριφέρειαΒαθμοί
1ΛΑ02MindersΕκπαιδευτική ΑναγέννησηΑττικής390
1ΛΑ26Fargrobs7ο Γενικό Λύκειο ΤρικάλωνΘεσσαλίας390
2ΛΑ01Robotilus TeamΕλληνογερμανική ΑγωγήΑττικής380
3ΛΑ33KickPumps2ο Γενικό Λύκειο ΘήβαςΣτερεάς Ελλάδας350
4ΛΑ35Rebel Mind Team1ο Λύκειο ΛάρισαςΘεσσαλίας
5ΛΑ05ARTEMIDA ROBOTICS TEAM 22ο ΓΕΛ ΑρτέμιδοςΑττικής
6ΛΑ13ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ1ο ΓΕΛ ΙλίουΑττικής
7ΛΑ10EKAGPAR Robotics1ο ΕΚ Β’ ΑθήναςΑττικής
8ΛΑ14Green EngineersΕκπαιδευτήρια ΓείτοναΑττικής
9ΛΑ20A.ST RoboticsΓενικό Λύκειο ΑμύνταιουΔυτικής Μακεδονίας

Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 2016 συμμετείχαν ομάδες μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2015 και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο 2016 και δημιούργησε την ευκαιρία για 120 σχολεία της χώρας μας να εφοδιαστούν από την COSMOTE με εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής. Συγκεκριμένα, 100 Δημοτικά σχολεία έλαβαν το εκπαιδευτικό πακέτο LEGO WeDo και 20 Γυμνάσια έλαβαν το κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Mindstorms EV3.

Κατηγορία Δημοτικού

Θέμα Δημοτικού: «Ο Γαλαξίας μας»

Περιγραφή:

Θα κοιτάζεις τη νύχτα τ’ αστέρια. Το δικό μου είναι πολύ μικρό για να σου δείξω πού βρίσκεται. Έτσι είναι καλύτερα. Το αστέρι μου θα είναι για σένα ένα από τ’ αστέρια. Τότε, θα σ’ αρέσει να κοιτάζεις όλα τα αστέρια… Όλα θα είναι φίλοι σου…

(Ο Μικρός Πρίγκιπας – Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ)

O εβένινος ουρανός, διάσπαρτος με αστέρια, ανέκαθεν γέμιζε με δέος την ανθρωπότητα. Από τη μία, τα αστέρια όμορφα και απόμακρα συνάμα, από την άλλη έσωσαν τις ζωές γενναίων ταξιδιωτών. Οι ευγνώμονες αυτοί άνθρωποι έδωσαν ονόματα στους αστερισμούς, ανακάλυψαν συσκευές και εργαλεία για να τα παρατηρήσουν το βράδυ καλύτερα, σχεδίασαν ουράνιους χάρτες και δημιούργησαν άτλαντες.

Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για όσα σχετίζονται με τα άστρα και το γαλαξία μας. Οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν μηχανισμούς όπως ο μηχανισμός των Αντικυθήρων για τον υπολογισμό των φάσεων και εκλείψεων της Σελήνης.

Συσκευές που είναι παρόμοιες με ρουκέτες εμφανίστηκαν πρώτη φορά κατά τον 2ο αιώνα π.Χ. στην Κίνα. Τώρα όλοι μπορούν να τις δουν στις διακοπές – είναι τα πυροτεχνήματα! Η επιστήμη και η τεχνολογία έκαναν ένα μεγάλο βήμα για την ικανότητα σχεδιασμού πολύπλοκων οχημάτων που χρησιμοποιούν αεριοπροώθηση μόλις τον 19ο αιώνα.

Αργότερα, η επιθυμία της κατάκτησης του διαστήματος μετατράπηκε σε κούρσα. Χιλιάδες άνθρωποι από διαφορετικές χώρες εργάστηκαν σκληρά για να εφεύρουν και να αναπτύξουν πυραύλους, δορυφόρους, διαστημικούς σταθμούς, ρομπότ τα οποία είναι ικανά να εργαστούν σε εξωτερικό χώρο και σε άλλους πλανήτες.

 

Τελική κατάταξη Δημοτικού

Κατηγορία Γυμνασίου

Θέμα Γυμνασίου: «Ταξίδι στην Αρχαιότητα»

Περιγραφή:

Τα αυτόματα μέσα στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας αποτελούν σίγουρα ένα ιδιαίτερο, ξεχωριστό, ειδικό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό στοιχείο. Οι αυτόματες μηχανές χάνονται μέσα στον αρχαίο ελληνικό μύθο. Η ποιητική φαντασία όχι μόνο πλάθει αλλά και οραματίζεται, προβλέπει, επινοεί μηχανές αυτοκίνητες, όπως τους αυτόματους τρίποδες του Ηφαίστου στην Ομηρική Ιλιάδα ή τα αυτόματα πλοία των Φαιάκων στην Οδύσσεια. Ο μυθικός ανθρωπομορφισμός, η ποιητική δηλαδή πρόθεση να αποκτήσει η φύση ανθρώπινη μορφή και ψυχή, επηρεάζει και την ελληνική σκέψη.

Πανάρχαιο τεχνικό όραμα, που σταδιακά εξελίσσεται σε έμπρακτη τεχνική επιδίωξη, είναι η κατασκευή αυτοκινούμενων, όμοιων με ζωντανά όντα, σαν τις χρυσές θεραπαινίδες του Ηφαίστου ή σαν τον μπρούντζινο γίγαντα Τάλω.

Οι ιστορικοί της επιστήμης και της τεχνολογίας μένουν άναυδοι με τα ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης που αναφέρονται στα πεδία των δικών τους ερευνών. Αστρολάβοι, ρομπότ, αυτοματισμοί για άνοιγμα θυρών υδροστρόβιλοι, ατμοστρόβιλοι και υδραυλικές πρέσες, παρελαύνουν  μπροστά από τα έκπληκτα  μάτια τους

Τα αυτόματα βρίσκονται στο τελευταίο σκαλοπάτι της τεχνολογικής πυραμίδας, αποτελούν την τεχνολογία αιχμής κάθε εποχής και μελετώνται, συστηματοποιούνται, κατατάσσονται, βελτιώνονται, υλοποιούνται και ανανεώνονται στα ελληνιστικά χρόνια, από μια σχολή μηχανικών, τον Φίλωνα τον Βυζάντιο, τον Κτησίβιο και τον Ήρωνα, που διέθεταν τον βιβλιογραφικό πλούτο της αλεξανδρινής βιβλιοθήκης, την όρεξη να αξιοποιήσουν, να βάλουν σε τάξη και να εφαρμόσουν σε ειρηνικές περιόδους τις εμπειρίες των πλούσιων μεσογειακών πολιτισμών και την πρόθεση να δημιουργήσουν τεχνολογίες.

 

Τελική κατάταξη Γυμνασίου (κατηγορία Regular)


Τελική κατάταξη Γυμνασίου (κατηγορία Open)

Το 2015 ο WRO Hellas με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTE διεξήγαγε για πρώτη φορά τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για παιδιά Δημοτικού, ηλικίας 8-12 ετών. O διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα  διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. Η επιτυχία του πρώτου αυτού διαγωνισμού οδήγησε στην καθιέρωση του θεσμού του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τα σχολεία της χώρας μας.

Ο Διαγωνισμός με θέμα «Η δική μου πόλη»,  διήρκεσε από τα τέλη Οκτωβρίου 2014 έως τον Φεβρουάριο 2015 και διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, με τη βοήθεια της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ).

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του WRO Hellas κος Ι. Σομαλακίδης: «Έχει αποδειχθεί σε χώρες όπως στις ΗΠΑ, τη Γερμανία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, ότι η μέθοδος STEM μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην ενθάρρυνση εμπλοκής των παιδιών σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Η Ελλάδα δεν μπορεί να αγνοήσει αυτές τις εξελίξεις και κρίνω ότι μέσω ειδικών δράσεων μπορεί να ενταχθεί η μέθοδος αυτή στην ελληνική εκπαίδευση».

Η κα. Ντέπη Τζιμέα, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε σχετικά: «Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, o ΟΤΕ και η COSMOTE συμβάλλουν στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών από νεαρή ηλικία και στην εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες. Αυτά είναι πλέον και τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική σταδιοδρομία της νέας γενιάς».

Ο ΟΤΕ και η COSMOTE στο πλαίσιο της χορηγίας τους ανέπτυξαν μια σειρά δράσεων προβολής και επικοινωνίας του διαγωνισμού, ενώ Χορηγός επικοινωνίας του προγράμματος ήταν ο ΟΤΕ TV. Μεταξύ άλλων, οι δύο εταιρείες κάλυψαν τα έξοδα συμμετοχής όλων των σχολείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ διέθεσαν και τα έπαθλα των νικητριών ομάδων.