Προηγούμενοι Διαγωνισμοί
O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώθηκε για 9η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE, για το σχολικό έτος 2022-2023.
Οι Περιφερειακοί Διαγωνισμοί αν;a την Ελλάδα διοργανώθηκαν από 26 Φεβρουαρίου έως 19 Μαρτίου και ο Περιφερειακός Αττικής πραγματοποιήθηκε στο χώρο της OTE Academy στο Μαρούσι στις 18 και 19 Μαρτίου.
Ο Τελικός πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου του Κολλεγίου Αθηνών στο Ψυχικό. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γεώργιος Πατούλης καθώς και ο Ακαδημαϊκός, President του Κολλεγίου Αθηνών, κ. Κωνσταντίνος Συνολάκης, οι οποίοι και βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων ομάδων έφτασε τις 995, με το πλήθος των μαθητών και προπονητών να ξεπερνά τις 6.000.
Ο φετινός Πανελλήνιος Διαγωνισμός, με τη συμμετοχή περισσότερων από 1200 (!) μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας, έδωσε για ακόμη μία φορά την ευκαιρία στη νέα γενιά να μοιραστεί και να αναδείξει τις ιδέες της και να προσφέρει ελπίδα για το μέλλον.
O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώθηκε για 8η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE, για το σχολικό έτος 2021-2022 υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι Περιφερειακοί Διαγωνισμοί ανα την Ελλάδα διοργανώθηκαν τα 3 πρώτα Σαββατοκύριακα του Μαΐου και ο Περιφερειακός Αττικής πραγματοποιήθηκε στο χώρο της OTE Academy στο Μαρούσι 21-22/ Μαΐου.
Ο Τελικός πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Αθλητικό Προπονητικό Κέντρο του Ολυμπιακού Χωριού στους Θρακομακεδόνες. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Βουλής κύριος Νικήτας Κακλαμάνης και ο Ακαδημαϊκός Δρ. Σταμάτης Κριμιζής, οι οποίοι και βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα.
Χάρη στον διαγωνισμό, που φέτος διοργανώθηκε με τη συμμετοχή 1.200 μαθητών απ’ όλη την Ελλάδα, η εκπαιδευτική ρομποτική έχει φτάσει στα πέρατα της Ελλάδας. Με «όχημα» την τεχνολογία, μέσα από τον διαγωνισμό, δημιουργούνται προσδοκίες για ένα μέλλον που αξίζει στους πρεσβευτές του αύριο, τη νέα γενιά.
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το κομμάτι του Πανελλήνιου Διαγωνισμού που αφορά στις μαθητικές ομάδες από Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια της χώρας υβριδικά στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του OTE Academy. Οι ομάδες που συμμετείχαν στον Τελικό έδειξαν πολύ μεγάλο ταλέντο και επίσης δίδαξαν, παρόλο ότι είμασταν στην κορύφωση της πανδημίας, καθόλη τη σχολική χρονιά που πέρασε, πως μπόρεσαν και συνεργάστηκαν από απόσταση!
Οι μαθητές της χώρας κέρδισαν γνωρίζοντας μαζί με τα ρομποτάκια τους από τον Γαλαξία, τον Αρχιμήδη και τον Da Vinci, ως το Θούριο του Ρήγα και τα Βαλκάνια. Ανακάλυψαν επίσης, πώς τα ρομπότ τρέχουν σε αγώνα αυτοκινήτων.
Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στις μαθητικές ομάδες, τους προπονητές τους και φυσικά τους γονείς των παιδιών, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια έχουν αγκαλιάσει τους διαγωνισμούς μας. Και φέτος, σε πρωτόγνωρες συνθήκες, συνεχίσαμε μαζί με τον στρατηγικό μας συνεργάτη Cosmote, τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ, να συνδημιουργούμε το μέλλον και να ετοιμάζουμε τους επιστήμονες του 21ου αιώνα!
Με ρεκόρ συμμετοχών από όλη την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019.
Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε στις 16 & 17 Μαρτίου 2019 από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τέλεσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του διαγωνισμού.
Στη διοργάνωση πήραν μέρος σχεδόν 2.000 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, με τη συμμετοχή των παιδιών να αυξάνεται πάνω από 60% μέσα σε έναν χρόνο.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Γήπεδο Γαλατσίου, με την ευγενική παραχώρηση του Δήμου Γαλατσίου. Το παρών στον διαγωνισμό έδωσαν ο κ. Νίκος Παππάς, Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και ο κ. Γιώργος Μαρκόπουλος, Δήμαρχος Γαλατσίου.
«Οι διαγωνισμοί που διοργανώνει ο WRO Hellas με τη στρατηγική συνεργασία της COSMOTE, είναι ένας μοναδικός τρόπος για να κατανοήσουν τα παιδιά τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους – προσόντα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή πορεία τους στον 21ο αιώνα. Χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης, η οποία τελικά στοχεύει στην ανάδειξη της επιστήμης της μηχανικής σε εθνικό στόχο. Μαζί με την εκπαιδευτική ρομποτική αναπτύσσονται και οι δράσεις υποστήριξης που σχεδιάζουμε όπως η δωρεάν κατάρτιση των προπονητών και η δωρεάν διάθεση βιβλίων κατάρτισης με πρώτο το «Πώς να διδάξω με το Scratch», δήλωσε σχετικά ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas.
«Το μέλλον της κοινωνίας μας συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογία και την καινοτομία. Επενδύοντας στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών, επενδύουμε στην πρόοδο, αλλά και τη μελλοντική τους εργασία. Ο Όμιλος ΟΤΕ ήταν από τους πρώτους που στήριξαν την εκπαιδευτική ρομποτική στην Ελλάδα και προώθησαν τη διάδοσή της στις νέες γενιές. Σήμερα, χιλιάδες μαθητές παίρνουν μέρος στους πανελλήνιους διαγωνισμούς και εκπροσωπούν τη χώρα μας στις διεθνείς διοργανώσεις. Με τις ιδέες των νέων ανθρώπων και τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους», δήλωσε σχετικά ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ.
Στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019, συναγωνίστηκαν 1.976 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε 431 ομάδες από όλη την Ελλάδα.
Από τις ομάδες Δημοτικού οι ομάδες που νίκησαν:
- Στην κατηγορία με θέμα «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των νησιών», οι: «4 στοιχεία», «Energy Kids», «Minders Mini 3».
- Στο «Ποδόσφαιρο 2×2», οι: «Sakkas Academy 1» & «Robotakia Πρωταθλητές», «SakkasRobotBoys & «Robospecialists1», «Robotakia-Barcelona» & «Robot FC».
- Στην παράλληλη κατηγορία «Εποικισμός του Άρη», οι: «Robo 8o», «Βoom Kaboom Junior», «Εξωγήινο Έπος».
- Και στην παράλληλη κατηγορία “STORIES OF TOMORROW” οι: «MarsAgrotica», «Vytina Robotics», «Robotakia Martians».
Στη βαθμίδα του Γυμνασίου νικήτριες ομάδες ήταν:
- Στην κατηγορία «Οι δρόμοι του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα», οι: «Robomasters», «Αλγόριθμος», «Teamwork Dream».
- Στην παράλληλη κατηγορία «Πρωτέας» οι: «ROBOT3», «Εv3 Builders», «RoboEagles».
- Στην κατηγορία του Λυκείου με θέμα “Smart Cities”, πρώτες ομάδες αναδείχθηκαν οι «European Citizens», «ΙΟΤΟCITY», «Creative Destruction», ενώ στην πιλοτική κατηγορία «Δίαθλο+1», για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου νικητές αναδείχτηκαν οι: «Salamina Racers», «PMGLP2», «SmartRobotsΠεύκης».
Μάλιστα ο φετινός διαγωνισμός φιλοξένησε και παιδιά Νηπιαγωγείου, που μέσα από τη μη διαγωνιστική κατηγορία με θέμα «Μια βόλτα στην πόλη μου» δημιούργησαν τον πρώτο τους αλγόριθμο, παρουσιάζοντας παράλληλα τα αξιοθέατα του τόπου τους.
Με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, ο WRO Hellas με την υποστήριξη της COSMOTE, αναλαμβάνει επίσης την ψηφιοποίηση των έργων των παιδιών, τα οποία μετατρέπονται από την επιστημονική επιτροπή του διαγωνισμού σε ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια, για την εκπαίδευση των επόμενων ομάδων.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Αποτελέσματα κατηγοριών Σαββάτου 16.03.19
Ανοικτές κατηγορίες Δημοτικού
- Ανοικτή κατηγορία Δημοτικού «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά»
- Παράλληλη ανοικτή κατηγορία Δημοτικού «Εποικισμός του Άρη»
Κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2×2»
Αποτελέσματα κατηγοριών Κυριακής 17.03.19
Κατηγορίες Regular Γυμνασίου
- Κατηγορία Γυμνασίου «Οι δρόμοι του κρασιού στη βόρεια Ελλάδα»
- Κατηγορία Γυμνασίου «Πρωτέας»
Κατηγορία Λυκείου
Παράλληλες κατηγορίες
ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ
Εξερευνήστε τις φωτογραφίες από τον μεγάλο Τελικό πατώντας εδώ!
Με τη συμμετοχή περισσότερων από 3.500 μαθητών και πάνω από 800 ομάδων και εκπαιδευτικών-προπονητών από όλη την Ελλάδα, την υψηλότερη από ποτέ, ολοκληρώθηκε ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τέλεσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.
«Για άλλη μια χρονιά οι συμμετοχές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Αυτό δείχνει ότι ευοδώνονται οι προσπάθειές μας ώστε να αποκτήσει η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας πρόσβαση στην εκπαιδευτική ρομποτική. Με την εθελοντική συνδρομή ανθρώπων που έχουν διεθνή εμπειρία στην εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM, ο WRO Hellas εργάζεται σκληρά για την ανάπτυξη ποιοτικών διαγωνισμών που λειτουργούν ως πλατφόρμα για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και την υποστήριξη των σχολείων με εκπαιδευτικό υλικό. Στόχος μας είναι όλοι οι μαθητές της Ελλάδας να κατανοήσουν σε βάθος την φιλοσοφία του STEM», δήλωσε σχετικά ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas.
Στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής των τελευταίων χρόνων, οι συμμετοχές των μαθητών από όλες τις σχολικές βαθμίδες έχουν ξεπεράσει τις 11.000 και των προπονητών- εκπαιδευτικών τις 2.500.
Στον φετινό τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, συμμετείχαν 1.230 μαθητές σε 265 ομάδες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, για τη νίκη.
Στην κατηγορία Δημοτικού, με θέμα «Εποικισμός στον Άρη», νικητές αναδείχτηκαν:
- Οι Space Team από το Δημοτικό Θυμιανών Χίου, με μία ειδική διαστημική πλατφόρμα που βοηθά τους ανθρώπους να μεταφερθούν από το διαστημόπλοιο στην αποικία τους, η οποία προστατεύεται από μία ασπίδα που δημιουργεί για τους αποίκους συνθήκες διαβίωσης παρόμοιες με αυτές της Γης.
- Οι Crazy Builders από το 3ο Δημοτικό Hρακλείου Αττικής, με ένα ρομπότ που εξειδικεύεται στην παραγωγή δομικών υλικών και κυρίως στην παραγωγή τούβλων από συμπιεσμένο ρεγκόλιθο, με σκοπό την κατασκευή κατοικιών για τους αποίκους του Άρη.
- Οι OXYGENATORS από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, με τον ρομποτικό μηχανισμό ονόματι MOXIE, ο οποίος παράγει οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη.
Στην κατηγορία του Δημοτικού «WeDo 2.0 Ποδόσφαιρο», τις πρώτες θέσεις κατέκτησαν:
- Οι Iron Maiden από τα Robotakia
- Οι Cristiano Ronaldo από το Γ΄Αρσάκειο Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης
- Οι LEGO F.C. από το 10ο Δημοτικό Καλλιθέας
Στο Γυμνάσιο, με θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)», οι τρεις πρώτες ομάδες ήταν:
- Οι Smart Moves
- Οι ΤΑΛΩΣ από το 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
- Οι Robots FC από το 13ο Γυμνάσιο Λάρισας
Στο Λύκειο, για την θεματική «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα», νικητές αναδείχθηκαν:
- Οι Ρομποτικές Αλχημείες από το12ο ΓΕΛ Πατρών, με ένα project που προσομοιώνει με επιτυχία τη λειτουργία μίας αυτοκινητοβιομηχανίας που κατασκευάζει οχήματα για ΑΜΕΑ και συγκεκριμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζονται με συνεχές ρεύμα που παράγεται αξιοποιώντας τα θαλάσσια ρεύματα.
- Οι ΘΕΤΙΚΟ από το Φροντιστήριο Θετικό στην Ερμιόνη, με ένα αυτόματο θερμοκήπιο που συλλέγει ηλιακή ενέργεια και βρόχινο νερό για τις ανάγκες της καλλιέργειας, καθώς επίσης αξιολογεί και επεμβαίνει στις συνθήκες αερισμού, ψύξης και θέρμανσης του χώρου με αυτοματοποιημένο τρόπο.
- Οι RoboΤree από το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Σίφνου, με ένα αυτόνομο τεχνητό φυτό που κατασκευάστηκε με ξύλα, ξεραμένες φλοίδες αλλά και φύλλα εκτυπωμένα σε τρισδιάστατο εκτυπωτή και εξοπλίστηκε με αισθητήρες και συσκευές επεξεργασίας και μετάδοσης δεδομένων, με σκοπό να παρέχει σε πραγματικό χρόνο, πολύτιμη πληροφόρηση σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στις περιοχές NATURA όπου τοποθετείται.
Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής φιλοξενήθηκε στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018, με την ευγενική παραχώρηση του Δήμου Γαλατσίου και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε (ΕΤΑΔ).
Τελικά αποτελέσματα
Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη
Δείτε την κατάταξη με τα πλήρη στοιχεία των μελών των ομάδων πατώντας εδώ
Θέση | Κωδικός Ομάδας | Όνομα ομάδας | Σχολείο που εκπροσωπεί |
1 | Δ37 | Space team | Δημοτικό Θυμιανών Χίου |
2 | Δ16 | Crazy Builders | 3o Δημοτικό Ηρακλείου Αττικής |
3 | Δ26 | OXYGENATORS | Εκπαιδευτήρια Γείτονα |
4 | Δ29 | Oxygenbombs | Εκπαιδευτήρια Γείτονα |
4 | Δ28 | Spacebuilders | Ανεξάρτητη ομάδα |
6 | Δ32 | IT-Robotics 1 | IT-Experts |
7 | Δ35 | VISITORS | 1o Δημοτικό Θρακομακεδόνων |
8 | Δ19 | Μπλέ Προγραμματιστές | Ανεξάρτητη Ομάδα |
9 | Δ47 | Μικροί Επιστήμονες | 1ο Δημοτικό Ηγουμενίτσας |
10-20 | Δ54 | Extra – Terrestrial | STEM Robotics Academy |
10-20 | Δ25 | Geitonas Robotic team | Εκπαιδευτήρια Γείτονα |
10-20 | Δ14 | M.A.R.S. | Ανεξάρτητη Ομάδα |
10-20 | Δ01 | RoboGalaxy | 11ο Δημοτικό Κομοτηνής |
10-20 | Δ77 | Space Oxygen | Εκπαιδευτήρια Μπουγά |
10-20 | Δ43 | Top Six | Πειραματικό Δημοτικό Φλώρινας |
10-20 | Δ78 | Vytina Robotics | Δημοτικό Βυτίνας |
10-20 | Δ50 | Αρσάκειο του Διαστήματος | Αρσάκειο Δημοτικό Ιωαννίνων |
10-20 | Δ40 | Ελληνική Mensa | Ανεξάρτητη Ομάδα |
10-20 | Δ81 | Οι Αστροπολίτες | Δημοτικό Βαθέος Αυλίδας |
10-20 | Δ58 | Ρομποτίστας | 1ο Δημοτικό Κιλκίς |
21-40 | Δ11 | 3D-Robo-Ice Builders | 11ο Δημοτικό Αργυρούπολης |
21-40 | Δ24 | Advanced Ideas Robotics | 18o Δημοτικό Κερατσινίου |
21-40 | Δ22 | BOOM KABOOM | Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή |
21-40 | Δ10 | C.A.P.E. | Ανεξάρτητη Ομάδα |
21-40 | Δ65 | EarthToMarsAirlines | 1ο Δημοτικό Πολυγύρου |
21-40 | Δ13 | Flow | Neue Schule Athen |
21-40 | Δ18 | Gemma Robot Neas Ionias | 3ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας Αττικής |
21-40 | Δ82 | Labstem – LegoDrillers | Labstem – 1ο Δημοτικό Λαμίας |
21-40 | Δ84 | MarsΜέλλον | Εκπαιδευτική Αναγέννηση |
21-40 | Δ69 | Plakias robotics | Δημοτικό Πλακιά Ρεθύμνου |
21-40 | Δ83 | ROBOKIDS | ROBOSPECIALISTS |
21-40 | Δ73 | Six young scientists | Δημοτικό Ποσειδωνίας Σύρου |
21-40 | Δ17 | SMARties | Ανεξάρτητη Ομάδα |
21-40 | Δ79 | SpaceX | 3ο Δημοτικό Θήβας |
21-40 | Δ45 | TopMars | Πειραματικό Δημοτικό Φλώρινας |
21-40 | Δ12 | Water Explorers | 3o Δημοτικό Καισαριανής |
21-40 | Δ71 | Αποστολή Ευγένιος Αντωνιάδης | 31ο Δημοτικό Ηρακλείου |
21-40 | Δ70 | ΔωδεκAριανοί | 12o Δημοτικό Ηρακλείου Κρήτης |
21-40 | Δ06 | Πεντανοί Αρειανοί | Ανεξάρτητη Ομάδα |
21-40 | Δ36 | Ταξιδευτές | Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου |
41-84 | Δ21 | #Flamethrowers | International School of Piraeus |
41-84 | Δ67 | 3ο Δημοτιικό Σερρών | 3ο Δημοτιικό Σερρών |
41-84 | Δ31 | 7-10 IT-Robotics | 7o-10o Δημοτικό Χαλανδρίου |
41-84 | Δ51 | AstroBots18 | 18ο Δημοτικό Λάρισας |
41-84 | Δ27 | CLIMA-LOGIC | Εκπαιδευτήρια Γείτονα |
41-84 | Δ23 | Electro Fun | 4ο Δημοτικό Ζωγράφου |
41-84 | Δ48 | Fantastic Four | 4ο Δημοτικό Ιωαννίνων |
41-84 | Δ30 | H2O | Δημοτικό Κολλέγιο Αθηνών Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα |
41-84 | Δ44 | IQ Robots | Πειραματικό Δημοτικό Φλώρινας |
41-84 | Δ76 | kalamata22robotics | 22ο Δημοτικό Καλαμάτας |
41-84 | Δ34 | Lego Mars Builders | 5o Δημοτικό Άνω Λιοσίων |
41-84 | Δ41 | LegoDiamonds | 3ο Δημοτικό Γρεβενών |
41-84 | Δ60 | Mars Base Infrastructure Team | Anatolia Elementary School (AES) |
41-84 | Δ61 | Mars Base Resources Team | Anatolia Elementary School (AES) |
41-84 | Δ38 | Master Builders | 7o Δημοτικό Αγρινίου |
41-84 | Δ02 | MikroRobots | Δημοτικό Μικρόπολης |
41-84 | Δ80 | Pathfinders | Ανεξάρτητη Ομάδα |
41-84 | Δ59 | Robotic Maniacs | 18ο Δημοτικό Καλαμαριάς |
41-84 | Δ04 | Robot-Tech | Ανεξάρτητη Ομάδα – @robot’s- Δράμα |
41-84 | Δ62 | rοbmars | 5 Δημοτικό Βέροιας |
41-84 | Δ63 | School4Robots | 4o Δημοτικό Θέρμης Θεσαλονίκης |
41-84 | Δ07 | Smart Robots Πεύκης | Ανεξάρτητη Ομάδα |
41-84 | Δ08 | Spacebase MARS10 | 10 Δημοτικό Αγίου Δημητρίου |
41-84 | Δ52 | STORM DETECTORS | Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Δράκου |
41-84 | Δ57 | Team E | Tech able |
41-84 | Δ64 | technofive | 20ό Δημοτικό Καλαμαριάς |
41-84 | Δ09 | the generation of the future | 54o Δημοτικό Πειραιά |
41-84 | Δ42 | The Inventors 2 | 7ο Δημοτικό Καστοριάς |
41-84 | Δ66 | Toymakers | 1ο Δημοτικό Πυλαίας |
41-84 | Δ55 | Zante Robotics | Φροντιστήριο Κυβετός |
41-84 | Δ53 | Διαγαλαξιακοί Αργοναύτες | 5ο Δημοτικό Βόλου |
41-84 | Δ05 | Εμπρός Mars | 1ο Δημοτικό Γαλατσίου |
41-84 | Δ33 | Εμπρός Mars! | Ανεξάρτητη Ομάδα |
41-84 | Δ39 | Θερμοκήπιο στον Άρη | 1ο Δημοτικό Αγίου Κων/νου |
41-84 | Δ74 | Κόκκινοι Εισβολείς | 11ο Δημοτικό Ρόδου |
41-84 | Δ20 | Λάτσειο | Κολλέγιο Ψυχικού- Λάτσειο |
41-84 | Δ15 | Οι Εφευρέτες | CGS – COSTEAS-GEITONAS SCHOOL |
41-84 | Δ72 | Οι μικροί ταξιδιώτες | 4ο Δημοτικό – Δημοτικό Άνω Σύρου, 6ο Δημοτικό Σύρου |
41-84 | Δ46 | Οι πρώτοι άνθρωποι που πάτησαν στον Άρη | Πειραματικό Δημοτικό Φλώρινας |
41-84 | Δ75 | Οι Υπερ6πνοι | 3ο Δημοτικό Ναυπλίου |
41-84 | Δ56 | Παιδιά του Σχολείου Της Άφρας | Δημοτικό Άφρας |
41-84 | Δ03 | Ρομποαριανοί | Computer Action |
41-84 | Δ49 | Τα Πράσινα Ανθρωπάκια … από έναν γαλαξία πολύ πολύ μακρινό… | 18ο Δημοτικό Ιωαννίνων |
41-84 | Δ68 | Τρελοί ρομποτοεπιστήμονες | Δημοτικό Κριτσάς |
Δημοτικό: Ποδόσφαιρο 2x2
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΟΜΑΔΑ | Σχολείο ή Σχολή που εκπροσωπεί | ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ | ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΡΜΑΤΩΝ | Τέρματα που έβαλε | Τέρματα που δέχτηκε |
Π21 | Iron Maiden – Robotakia | Ανεξάρτητη Ομάδα | 12 | 21 | 23 | 2 |
Π39 | Cristiano Ronaldo | Γ΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης | 12 | 16 | 24 | 8 |
Π26 | Lego F.C. | 10ο Δημοτικό Καλλιθέας | 12 | 16 | 21 | 5 |
Π27 | RoboRafina | 1ο Δημοτικό Ραφήνας | 12 | 12 | 19 | 7 |
Π33 | Tigers | 10ο Δημοτικό Καλλιθέας | 10 | 18 | 23 | 5 |
Π34 | Scorers – EFUTURE | Ανεξάρτητη Ομάδα | 9 | 11 | 19 | 8 |
Π44 | SakkasRoboticsTeamF | Εκπαιδευτήρια Σακκά,Τρίκαλα | 9 | 10 | 18 | 8 |
Π11 | Robotitanes – Σύλλογος Ρομποτικής robospecialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 9 | 8 | 14 | 6 |
Π32 | Υolo ball – Robotakia | Ανεξάρτητη Ομάδα | 9 | 7 | 16 | 9 |
Π05 | Robowinners – Robospecialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 9 | 7 | 14 | 7 |
Π19 | WindGirls – Robotakia | Ανεξάρτητη Ομάδα | 7 | 15 | 22 | 7 |
Π22 | RoboWin | Εκπαιδευτήρια Στέγκα | 7 | 4 | 15 | 11 |
Π43 | Boca Seniors – STEM Robotics Academy -Λάρισα | Ανεξάρτητη Ομάδα | 7 | 2 | 11 | 9 |
Π40 | Socceroos – STEM Robotics Academy -Λάρισα | Ανεξάρτητη Ομάδα | 7 | 1 | 15 | 14 |
Π28 | TEAM LAK (LUCK) | Λακωνική Σχολή | 7 | 0 | 11 | 11 |
Π42 | Robolingans – STEM Robotics Academy -Λάρισα | Ανεξάρτητη Ομάδα | 7 | -4 | 15 | 19 |
Π24 | X-Wing | Γ΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης | 6 | 9 | 19 | 10 |
Π30 | Tech-boys | Ανεξάρτητη Ομάδα | 6 | 7 | 15 | 8 |
Π12 | Λέων – Robospecialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 6 | 5 | 18 | 13 |
Π31 | Παπαγάλοι | 9ο Δημοτικό Χαλανδρίου | 6 | 4 | 15 | 11 |
Π01 | RoboGenius – Robospecialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 6 | 2 | 13 | 11 |
Π23 | Goal Men – Robotakia | Ανεξάρτητη Ομάδα | 6 | 1 | 12 | 11 |
Π20 | Clever Minds | 1ο Δημοτικό Βριλησσίων | 6 | 0 | 10 | 10 |
Π08 | Turbo_X – Computer Actio | Ανεξάρτητη Ομάδα | 6 | -1 | 14 | 15 |
Π29 | Deadly Footballers | Ελληνογερμανική Αγωγή | 6 | -4 | 15 | 19 |
Π36 | Goal Robot Neas Ionias 2 | 3ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας Αττικής | 5 | -3 | 13 | 16 |
Π04 | Roboplayers – Σύλλογος Ρομποτικής και Τεχνολογίας Ξάνθη | Ανεξάρτητη Ομάδα | 5 | -4 | 8 | 12 |
Π38 | Barcelona – Robotaki | Ανεξάρτητη Ομάδα | 4 | 0 | 11 | 11 |
Π41 | Last Place Champions – STEM Robotics Academy -Λάρισ | Ανεξάρτητη Ομάδα | 4 | 0 | 11 | 11 |
Π13 | DataEvros team4 | Ανεξάρτητη Ομάδα | 4 | -8 | 13 | 21 |
Π10 | Fotballistes – Robospesialis | Ανεξάρτητη Ομάδα | 4 | -8 | 6 | 14 |
Π16 | DataEvros team3 | Ανεξάρτητη Ομάδα | 4 | -10 | 10 | 20 |
Π18 | Joker two faces – Robotaki | Ανεξάρτητη Ομάδα | 3 | -4 | 7 | 11 |
Π17 | Ρομποτικός Δράκος | 7ο Δημοτικό Παλαιού Φαλήρου | 3 | -5 | 14 | 19 |
Π07 | Robot8th | 8o Δημοτικό Αλεξανδρούπολης | 3 | -5 | 8 | 13 |
Π37 | Αστραπές | Ανεξάρτητη Ομάδα | 3 | -6 | 9 | 15 |
Π25 | Diamond Players | Αρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία Εκάλης | 3 | -6 | 6 | 12 |
Π09 | Robo-Μπουλντόζες – Robospecialist | Ανεξάρτητη Ομάδα | 3 | -8 | 9 | 17 |
Π48 | BougaBots | Εκπαιδευτήρια Μπουγά | 3 | -10 | 9 | 19 |
Π35 | Lego Builders | 22ο Δημοτικό Αχαρνών | 3 | -13 | 8 | 21 |
Π02 | RoboDuo – RoboSpecialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 1 | -15 | 5 | 20 |
Π03 | Football3 – Robospesialists | Ανεξάρτητη Ομάδα | 1 | -21 | 4 | 25 |
Π14 | ActionDragons – Computer Actio | Ανεξάρτητη Ομάδα | 0 | -19 | 4 | 23 |
Π15 | RobotMakersof8 | 8o Δημοτικό Αλεξανδρούπολης | 0 | -22 | 4 | 26 |
Γυμνάσιο: Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)
Α/Α | Σειρά Διαγωνισμού | Όνομα Ομάδας | Σχολείο που εκπροσωπεί | max | min | Χρόνος min sec |
1 | ΓΑ06 | smart moves | Ανεξάρτητη Ομάδα | 870 | 750 | 68 |
2 | ΓΓ08 | ΤΑΛΩΣ | 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων | 870 | 550 | 100 |
3 | ΓΕ08 | Robots FC | 13ο Γυμνάσιο Λάρισας | 870 | 0 | 46 |
4 | ΓΣτ08 | Robot Direction | 13ο Γυμνάσιο Λάρισας | 750 | 750 | 36 |
5 | ΓΒ11 | Virus | Ανεξάρτητη Ομάδα | 750 | 750 | 100 |
6 | ΓΒ10 | SaMianS | 2ο Γυμνάσιο Σάμου | 750 | 750 | 115 |
7 | ΓΕ11 | Kalamata Storm 3 | Ανεξάρτητη Ομάδα | 750 | 650 | 92 |
8 | ΓΔ07 | Capacitors | Ανεξάρτητη Ομάδα | 750 | 200 | 77 |
9 | ΓΑ05 | Tik Tak Tech | 2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης | 750 | 200 | 93 |
10 | ΓΑ09 | BrickMans | 13ο Γυμνάσιο Λάρισας | 750 | 0 | 38 |
11 | ΓΓ05 | Dizzy Flinjas | Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού | 650 | 650 | 92 |
12 | ΓΣτ11 | Kalamata Storm 4 | Ανεξάρτητη Ομάδα | 650 | 550 | 77 |
13 | ΓΕ05 | Trinity Robotics | Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης | 640 | 550 | 91 |
14 | ΓΣτ05 | Supreme | Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης | 610 | 0 | 107 |
15 | ΓΣτ07 | Gymlech_2 | Γυμνάσιο Λεχαινών | 550 | 300 | 92 |
16 | ΓΕ07 | Gymlech_1 | Γυμνάσιο Λεχαινών | 540 | 400 | 94 |
17 | ΓΓ02 | Smart Robots Gym | Ανεξάρτητη Ομάδα | 490 | 0 | 64 |
18 | ΓΔ11 | BougaBots 1 | Εκπαιδευτήρια Μπουγά | 400 | 200 | 104 |
19 | ΓΕ06 | Μαρλάδες | 2ο Γυμνάσιο Σάμου | 350 | 0 | 98 |
20 | ΓΑ11 | Robotronics | Ανεξάρτητη Ομάδα | 80 | 0 | 120 |
21 | ΓΔ02 | ΓΜΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης – Ηρακλείου | 70 | -10 | 120 |
22 | ΓΑ04 | Wish I knew | Ανεξάρτητη Ομάδα | 0 | 0 | 120 |
23 | ΓΓ10 | Corfu Robotics | 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας | 0 | -10 | 120 |
24 | ΓΔ12 | Nea Artaki | Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης | -10 | -10 | 120 |
Λύκειο: Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα
ΑΑ | Θέση | Κωδικός Ομάδας | Ονομα ομάδας | Σχολείο που εκπροσωπεί |
1 | 1 | Λ25 | Ρομποτικές Αλχημείες | 12o ΓΕΛ Πατρών |
2 | 2 | Λ46 | ΘΕΤΙΚΟ Ερμιόνη | Φροντιστήριο ΘΕΤΙΚΟ Ερμιόνη |
3 | 3 | Λ41 | RoboTree | Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σίφνου |
4 | 4 | Λ09 | ARAFIN ROBOT TEAM | 3ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής (Ραφήνας) |
5 | 4 | Λ21 | Rest in PC’s | Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος – Pierce |
6 | 6 | Λ14 | REDIScover | ΓΕΛ Αγίου Ιωάννη Ρέντη |
7 | 7-12 | Λ12 | Robot Feelings | 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης |
8 | 7-12 | Λ01 | Agrobot | ΓΕΛ Ελευθερούπολης |
9 | 7-12 | Λ10 | GreenRobotics | 1o ΓΕΛ Σαλαμίνας |
10 | 7-12 | Λ49 | ROBOTEKT | 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας |
11 | 7-12 | Λ05 | Robot-ilions | 1ο ΓΕΛ Ιλίου |
12 | 7-12 | Λ40 | SYSTEM OVERLOAD | 5o ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης |
13 | 13-28 | Λ22 | Chargitech | Εκπαιδευτήρια Δούκα |
14 | 13-28 | Λ30 | RoboMasters | ΓΕΛ Πλατυκάμπου Λάρισας |
15 | 13-28 | Λ02 | Ο.Ρ.Ε.Α (Ομάδα Ρομποτικής ΕΠΑ.Λ Αλίμου) | 1o ΕΠΑΛ Αλίμου (Ευπαλίνειο) |
16 | 13-28 | Λ16 | NM_ART | 1ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης |
17 | 13-28 | Λ31 | Ραντιστές | 1ο ΕΠΑΛ Παλαμά |
18 | 13-28 | Λ13 | Ionized mechanics | 2ο ΓΕΛ Αλίμου |
19 | 13-28 | Λ37 | Robonauts | Anatolia High School |
20 | 13-28 | Λ29 | V-Robot | Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς |
21 | 13-28 | Λ36 | LORAX_AgAthan | EΠΑΛ Αγίου Αθανασίου |
22 | 13-28 | Λ08 | GPN Team | 1ο ΕΚ Αγίας Παρασκευής |
23 | 13-28 | Λ42 | Fantastic 6 | 2ο ΓΕΛ Σπάρτης – 3ο ΓΕΛ Σπάρτης |
24 | 13-28 | Λ44 | Hawk Squad | ΓΕΛ Γερακίου Λακωνίας |
25 | 13-28 | Λ45 | GreenTitans | ΓΕΛ Μεθώνης |
26 | 13-28 | Λ43 | PioNeer Robotics Team | ΓΕΛ Ξυλοκάστρου |
27 | 13-28 | Λ03 | Το κύμα | Ανεξάρτητη Ομάδα |
28 | 13-28 | Λ32 | World Of Wisdom Team | ΓΕΛ Αγριάς |
29 | 29-40 | Λ06 | DionBot | 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου |
30 | 29-40 | Λ11 | EcoDigiMinds | 1o ΓΕΛ Σαλαμίνας |
31 | 29-40 | Λ26 | RoboExperts | 1ο ΕΠΑΛ Λεχαινών |
32 | 29-40 | Λ07 | ΕΠΑΛ Ηλιούπολης | 1o ΕΠΑΛ Ηλιούπολης |
33 | 29-40 | Λ17 | Ένας Διασώστης στην υπηρεσία των προσφύγων | Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων |
34 | 29-40 | Λ47 | NeoBot | ΓΕΛ Νεάπολης |
35 | 29-40 | Λ23 | Cypher group | 4ο Γενικό Λυκειο Μυτιλήνης |
36 | 29-40 | Λ28 | C– | Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας |
37 | 29-40 | Λ04 | Robothood | 1ο ΓΕΛ Ιλίου |
38 | 29-40 | Λ39 | energETRA | 2ο ΓΕΛ Ιεράπετρας |
39 | 29-40 | Λ20 | Μηχανικοί | 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου |
40 | 29-40 | Λ50 | ΕΠΑΛ ΨΑΧΝΩΝ | 1ο ΕΠΑΛ Ψαχνών |
Φωτογραφίες
Το 2017 ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE διοργάνωσε τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που απευθύνθηκε παράλληλα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 730 σχολικές ομάδες και συγκεκριμένα 3.300 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Εξ αυτών, 256 ομάδες και συγκεκριμένα 1.200 μαθητές προκρίθηκαν στον τελικό, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαρτίου 2017 στο ΟΑΚΑ και σημείωσε προσέλευση περισσότερων από 3500 θεατών.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των ομάδων για το διαγωνισμό υλοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα 45 workshops ενημέρωσης εκπαιδευτικών – προπονητών. Επιπλέον, με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ο WRO Hellas προσέφερε δωρεάν κύκλους εντατικών σεμιναρίων. Οι κύκλοι σεμιναρίων υλοποιήθηκαν με φυσική παρουσία για τους προπονητές της Αττικής και διαδικτυακά (webinars) για τους προπονητές της υπόλοιπης Ελλάδας.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι με έναυσμα το διαγωνισμό, 270 σχολεία της χώρας εξοπλίστηκαν δωρεάν με κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Τα έργα που παρουσίασαν οι μαθητές με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για τη δημιουργία πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών.
Όλες οι συμμετέχουσες ομάδες δούλεψαν με πάθος και ενθουσιασμό και παρουσίασαν εκπληκτικές ρομποτικές κατασκευές, δείχνοντας το δρόμο για το μέλλον. Οι ομάδες του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν το ρομπότ που θα διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ενώ οι ομάδες Λυκείου δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ρομποτικές κατασκευές για «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».
Κατηγορία Δημοτικού
Θέμα Δημοτικού: «Οχήματα και μεταφορές του αύριο»
Περιγραφή:
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς μας έχουν βοηθήσει σε πολλά πράγματα στην ζωή μας, αλλά και ακόμη μας βοηθάνε. Μας χρησιμεύουν στην ανάπτυξη της οικονομίας, στη μεταφορά, στον πόλεμο, στην μετακίνηση μεγάλων αποστάσεων, στη μετακίνηση στον αέρα, κ.λπ. Μέσω της τεχνολογίας τα ΜΜΜ εξελίσσονται και μας χρησιμεύουν σε ακόμα περισσότερες δραστηριότητες.
Η ιστορία των μεταφορών είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ανθρώπινης ζωής. Ο πρωτόγονος άνθρωπος μετακινούνταν βαδίζοντας σε αναζήτηση τροφής ή από περιέργεια να γνωρίσει το περιβάλλον του, ή ακόμα και για την προστασία του από τους διάφορους φυσικούς κινδύνους (όπως σε αναζήτηση κάποιου καταφυγίου – σπηλιάς). Γρήγορα όμως κατάλαβε ότι οι φυσικές του αντοχές για να διανύει μεγάλες αποστάσεις ήταν περιορισμένες και πολύ περισσότερο περιορισμένη η ικανότητά του να μεταφέρει βάρη σε σημαντικές αποστάσεις.
Οι αδυναμίες αυτές οδήγησαν τον άνθρωπο σε αναζήτηση διαφόρων μέσων μεταφοράς τόσο για τον ίδιο όσο και για τα αγαθά του, ξεκινώντας αρχικά τη χρησιμοποίηση ζώων στη ξηρά και από το πρωτόγονο μονόξυλο στις λίμνες και τους ποταμούς βγήκε στη θάλασσα. Έτσι παράλληλα με τις καταπληκτικές του εφευρέσεις έφθασε από τον τροχό, το κουπί, το πανί και τον ατμό στους σύγχρονους αεροστρόβιλους των εξελιγμένων σύγχρονων μέσων μεταφορών.
Το όνομα της φετινής πρόκλησης του διαγωνισμού Δημοτικών WeDo Scratching είναι «Οχήματα και μεταφορές του αύριο» και προσκαλεί τους μαθητές να παρουσιάσουν μία σχετική κατασκευή με αυτοματισμούς.
Κατηγορία Γυμνασίου
Θέμα Γυμνασίου: «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου»
Περιγραφή:
Η δοκιμασία αναφέρεται στην περιπετειώδη πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που διέσχισε και κατέκτησε όλο το γνωστό κόσμο της εποχής του. Η διαδρομή πραγματοποιείται πάνω σε ένα χάρτη και τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που «χάραξε» ο Μ. Αλέξανδρος και να ολοκληρώσουν τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν. Η δοκιμασία στηρίζεται και αναδεικνύει το ιστορικό γεγονός, αλλά δεν αποτελεί πιστή αναπαράσταση της πορείας του Μ. Αλεξάνδρου, έχοντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις λόγω του αγωνιστικού της χαρακτήρα.
Κατηγορία Λυκείου
Θέμα Λυκείου: «Πράσινη Ενέργεια και Επιχειρηματικότητα»
Περιγραφή:
Το βασικό θέμα είναι η Πράσινη Ενέργεια και Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας. Βιώσιμη ενέργεια είναι η ενέργεια που καταναλώνεται σε ασήμαντα ποσοστά σε σύγκριση με την προσφορά τους και με διαχειρίσιμες παράπλευρες συνέπειες, ιδίως αυτές των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό της βιώσιμης ενέργειας είναι ένα ενεργειακό σύστημα που εξυπηρετεί τις ανάγκες του σήμερα χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Ο λόγος που προτείνουμε αυτό το Project είναι η αειφορία. Η Αειφόρος ανάπτυξη, περιλαμβάνει τα τέσσερα αλληλοσυνδεόμενα πεδία: Την Οικολογία, την οικονομία, την πολιτική και τον πολιτισμό. Η επιστήμη της βιωσιμότητας είναι η μελέτη της αειφόρου ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής επιστήμης.
Τεχνολογίες που προωθούν τη βιώσιμη ενέργεια περιλαμβάνουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η υδροηλεκτρική ενέργεια, η ηλιακή ενέργεια, η αιολική ενέργεια, η κυματική ενέργεια, η γεωθερμική ενέργεια, η βιοενέργεια, η παλιρροϊκή ενέργεια και τις τεχνολογίες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Οι περισσότερες από αυτές τις τεχνολογίες είναι είτε οικονομικά ανταγωνιστικές ή κοντά στο να είναι έτσι. Όλο και περισσότερο, οι αποτελεσματικές πολιτικές των κυβερνήσεων υποστηρίζουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών και αυτές οι αγορές επεκτείνονται. Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί στον τομέα της ενέργειας δηλαδή η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε οικολογικά βιώσιμα συστήματα, στο σημείο όπου πολλές μελέτες να υποστηρίζουν 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Το project της κάθε ομάδας θα πρέπει να παρουσιάζει ένα ρομποτικό σύστημα/αυτοματισμό το οποίο λειτουργεί καταναλώνοντας ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας ή βοηθάει στην παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας. Επιπλέον, οι ομάδες καλούνται να αποδείξουν ότι το project τους είναι βιώσιμο, συνοδεύοντάς το με ένα ολοκληρωμένο business portfolio.
Αποτελέσματα Λυκείου
Στην πρώτη θέση ισοβάθμισαν οι ομάδες Minders & Fargrobs
Θέση | Κωδικός Ομάδας | Όνομα ομάδας | Σχολείο που εκπροσωπεί | Περιφέρεια | Βαθμοί |
1 | ΛΑ02 | Minders | Εκπαιδευτική Αναγέννηση | Αττικής | 390 |
1 | ΛΑ26 | Fargrobs | 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων | Θεσσαλίας | 390 |
2 | ΛΑ01 | Robotilus Team | Ελληνογερμανική Αγωγή | Αττικής | 380 |
3 | ΛΑ33 | KickPumps | 2ο Γενικό Λύκειο Θήβας | Στερεάς Ελλάδας | 350 |
4 | ΛΑ35 | Rebel Mind Team | 1ο Λύκειο Λάρισας | Θεσσαλίας | |
5 | ΛΑ05 | ARTEMIDA ROBOTICS TEAM 2 | 2ο ΓΕΛ Αρτέμιδος | Αττικής | – |
6 | ΛΑ13 | ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ | 1ο ΓΕΛ Ιλίου | Αττικής | – |
7 | ΛΑ10 | EKAGPAR Robotics | 1ο ΕΚ Β’ Αθήνας | Αττικής | – |
8 | ΛΑ14 | Green Engineers | Εκπαιδευτήρια Γείτονα | Αττικής | – |
9 | ΛΑ20 | A.ST Robotics | Γενικό Λύκειο Αμύνταιου | Δυτικής Μακεδονίας | – |
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 2016 συμμετείχαν ομάδες μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2015 και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο 2016 και δημιούργησε την ευκαιρία για 120 σχολεία της χώρας μας να εφοδιαστούν από την COSMOTE με εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής. Συγκεκριμένα, 100 Δημοτικά σχολεία έλαβαν το εκπαιδευτικό πακέτο LEGO WeDo και 20 Γυμνάσια έλαβαν το κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Mindstorms EV3.
Κατηγορία Δημοτικού
Θέμα Δημοτικού: «Ο Γαλαξίας μας»
Περιγραφή:
Θα κοιτάζεις τη νύχτα τ’ αστέρια. Το δικό μου είναι πολύ μικρό για να σου δείξω πού βρίσκεται. Έτσι είναι καλύτερα. Το αστέρι μου θα είναι για σένα ένα από τ’ αστέρια. Τότε, θα σ’ αρέσει να κοιτάζεις όλα τα αστέρια… Όλα θα είναι φίλοι σου…
(Ο Μικρός Πρίγκιπας – Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ)
O εβένινος ουρανός, διάσπαρτος με αστέρια, ανέκαθεν γέμιζε με δέος την ανθρωπότητα. Από τη μία, τα αστέρια όμορφα και απόμακρα συνάμα, από την άλλη έσωσαν τις ζωές γενναίων ταξιδιωτών. Οι ευγνώμονες αυτοί άνθρωποι έδωσαν ονόματα στους αστερισμούς, ανακάλυψαν συσκευές και εργαλεία για να τα παρατηρήσουν το βράδυ καλύτερα, σχεδίασαν ουράνιους χάρτες και δημιούργησαν άτλαντες.
Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για όσα σχετίζονται με τα άστρα και το γαλαξία μας. Οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν μηχανισμούς όπως ο μηχανισμός των Αντικυθήρων για τον υπολογισμό των φάσεων και εκλείψεων της Σελήνης.
Συσκευές που είναι παρόμοιες με ρουκέτες εμφανίστηκαν πρώτη φορά κατά τον 2ο αιώνα π.Χ. στην Κίνα. Τώρα όλοι μπορούν να τις δουν στις διακοπές – είναι τα πυροτεχνήματα! Η επιστήμη και η τεχνολογία έκαναν ένα μεγάλο βήμα για την ικανότητα σχεδιασμού πολύπλοκων οχημάτων που χρησιμοποιούν αεριοπροώθηση μόλις τον 19ο αιώνα.
Αργότερα, η επιθυμία της κατάκτησης του διαστήματος μετατράπηκε σε κούρσα. Χιλιάδες άνθρωποι από διαφορετικές χώρες εργάστηκαν σκληρά για να εφεύρουν και να αναπτύξουν πυραύλους, δορυφόρους, διαστημικούς σταθμούς, ρομπότ τα οποία είναι ικανά να εργαστούν σε εξωτερικό χώρο και σε άλλους πλανήτες.
Κατηγορία Γυμνασίου
Θέμα Γυμνασίου: «Ταξίδι στην Αρχαιότητα»
Περιγραφή:
Τα αυτόματα μέσα στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας αποτελούν σίγουρα ένα ιδιαίτερο, ξεχωριστό, ειδικό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό στοιχείο. Οι αυτόματες μηχανές χάνονται μέσα στον αρχαίο ελληνικό μύθο. Η ποιητική φαντασία όχι μόνο πλάθει αλλά και οραματίζεται, προβλέπει, επινοεί μηχανές αυτοκίνητες, όπως τους αυτόματους τρίποδες του Ηφαίστου στην Ομηρική Ιλιάδα ή τα αυτόματα πλοία των Φαιάκων στην Οδύσσεια. Ο μυθικός ανθρωπομορφισμός, η ποιητική δηλαδή πρόθεση να αποκτήσει η φύση ανθρώπινη μορφή και ψυχή, επηρεάζει και την ελληνική σκέψη.
Πανάρχαιο τεχνικό όραμα, που σταδιακά εξελίσσεται σε έμπρακτη τεχνική επιδίωξη, είναι η κατασκευή αυτοκινούμενων, όμοιων με ζωντανά όντα, σαν τις χρυσές θεραπαινίδες του Ηφαίστου ή σαν τον μπρούντζινο γίγαντα Τάλω.
Οι ιστορικοί της επιστήμης και της τεχνολογίας μένουν άναυδοι με τα ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης που αναφέρονται στα πεδία των δικών τους ερευνών. Αστρολάβοι, ρομπότ, αυτοματισμοί για άνοιγμα θυρών υδροστρόβιλοι, ατμοστρόβιλοι και υδραυλικές πρέσες, παρελαύνουν μπροστά από τα έκπληκτα μάτια τους
Τα αυτόματα βρίσκονται στο τελευταίο σκαλοπάτι της τεχνολογικής πυραμίδας, αποτελούν την τεχνολογία αιχμής κάθε εποχής και μελετώνται, συστηματοποιούνται, κατατάσσονται, βελτιώνονται, υλοποιούνται και ανανεώνονται στα ελληνιστικά χρόνια, από μια σχολή μηχανικών, τον Φίλωνα τον Βυζάντιο, τον Κτησίβιο και τον Ήρωνα, που διέθεταν τον βιβλιογραφικό πλούτο της αλεξανδρινής βιβλιοθήκης, την όρεξη να αξιοποιήσουν, να βάλουν σε τάξη και να εφαρμόσουν σε ειρηνικές περιόδους τις εμπειρίες των πλούσιων μεσογειακών πολιτισμών και την πρόθεση να δημιουργήσουν τεχνολογίες.
Το 2015 ο WRO Hellas με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTE διεξήγαγε για πρώτη φορά τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για παιδιά Δημοτικού, ηλικίας 8-12 ετών. O διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. Η επιτυχία του πρώτου αυτού διαγωνισμού οδήγησε στην καθιέρωση του θεσμού του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τα σχολεία της χώρας μας.
Ο Διαγωνισμός με θέμα «Η δική μου πόλη», διήρκεσε από τα τέλη Οκτωβρίου 2014 έως τον Φεβρουάριο 2015 και διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, με τη βοήθεια της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ).
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του WRO Hellas κος Ι. Σομαλακίδης: «Έχει αποδειχθεί σε χώρες όπως στις ΗΠΑ, τη Γερμανία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, ότι η μέθοδος STEM μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην ενθάρρυνση εμπλοκής των παιδιών σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Η Ελλάδα δεν μπορεί να αγνοήσει αυτές τις εξελίξεις και κρίνω ότι μέσω ειδικών δράσεων μπορεί να ενταχθεί η μέθοδος αυτή στην ελληνική εκπαίδευση».
Η κα. Ντέπη Τζιμέα, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε σχετικά: «Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, o ΟΤΕ και η COSMOTE συμβάλλουν στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών από νεαρή ηλικία και στην εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες. Αυτά είναι πλέον και τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική σταδιοδρομία της νέας γενιάς».
Ο ΟΤΕ και η COSMOTE στο πλαίσιο της χορηγίας τους ανέπτυξαν μια σειρά δράσεων προβολής και επικοινωνίας του διαγωνισμού, ενώ Χορηγός επικοινωνίας του προγράμματος ήταν ο ΟΤΕ TV. Μεταξύ άλλων, οι δύο εταιρείες κάλυψαν τα έξοδα συμμετοχής όλων των σχολείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ διέθεσαν και τα έπαθλα των νικητριών ομάδων.