Το κεντρικό θέμα αυτής της κατηγορίας αφορά τον εποικισμό στον πλανήτη Άρη. Αυτή η διαγωνιστική πρόσκληση σας προσκαλεί να σχεδιάσετε και να αναπτύξετε ρομποτικές και έξυπνες λύσεις που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τα εμπόδια της ζωής στον Άρη συλλέγοντας, επεξεργάζοντας και αξιοποιώντας κρίσιμα δεδομένα για να εξασφαλίσουμε την επιτυχία των προσπαθειών αποίκισης.
Με τις δικές σας ιδέες και λύσεις, μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη!
Kατηγορία Γυμνασίου – Λυκείου: «Μπορούμε να Ζήσουμε στον Άρη»
Καθώς η ανθρωπότητα συνεχώς επεκτείνει τα όρια της εξερεύνησης και της τεχνολογίας, η ιδέα της δημιουργίας αποικιών στον Άρη έχει μεταβληθεί από επιστημονική φαντασία σε έναν απτό στόχο. Η έλξη για τον Άρη, τον τέταρτο πλανήτη από τον Ήλιο, έγκειται στο δυναμικό του να γίνει ένα νέο σύνορο για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Αυτό το όραμα καθοδηγείται από διάφορους επιτακτικούς λόγους. Πρώτον, ο Άρης προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να επεκταθεί η ανθρώπινη παρουσία πέρα από τη Γη, διασφαλίζοντας την επιβίωση του είδους μας σε περίπτωση παγκοσμίων καταστροφών. Δεύτερον, ο Κόκκινος Πλανήτης παρουσιάζει έναν πλούτο επιστημονικών γνώσεων, προσφέροντας πληροφορίες για την ιστορία του ηλιακού μας συστήματος και την πιθανότητα παρελθόντων ή παρόντων μορφών ζωής. Τέλος, η αποίκιση στον Άρη αναζωπυρώνει το πνεύμα της περιπέτειας και της καινοτομίας, εμπνέοντας γενιές να ακολουθήσουν καριέρες στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).
Η ομάδα θα πρέπει να ερευνήσει και να συλλέξει πληροφορίες, να κατασκευάσει ρομποτικά συστήματα και μακέτα, να προγραμματίσει και να παρουσιάσει τη συνολική της ιδέα σε ένα έργο συμβατό με το θέμα της κατηγορίας.
Το συνολικό σύστημα θα αποτελείται από δύο μέρη, με το κυρίως (αυτόνομο) σύστημα να έχει ενεργό ρόλο στο έργο, ενώ το δευτερεύον (βοηθητικό) να προβάλει την επεξεργασμένη πληροφορία. Τα συστήματα αυτά, μεταξύ άλλων θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τα οποία εφόσον απαιτείται θα επεξεργάζονται σε ένα από τα 2 συστήματα, με σκοπό την εξαγωγή αξιόπιστης πληροφορίας.
- Η ομάδα αποτελείται από:
- Τον προπονητή (άνω των 20 ετών)
- 2-6 μαθητές Γυμνασίου ή Λυκείου (έτος γέννησης 2007 έως 2014)*
*Μία ομάδα μπορεί να αποτελείται από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Ο
μεγαλύτερος μαθητής της ομάδας προσδιορίζει και την ηλικιακή κατηγορία
(Γυμνασίου ή Λυκείου) που η ομάδα αυτή διαγωνίζεται.
Κάθε ομάδα οφείλει να παραδώσει το αργότερο 15 ημέρες πριν την ημέρα του διαγωνισμού portfolio
που θα περιλαμβάνει:
- Αναφορά σε μορφή PDF
- Βίντεο συνολικής διάρκειας μέχρι 2 λεπτά
Η ομάδα προσέρχεται την προβλεπόμενη ημερομηνία και ώρα στον αγωνιστικό χώρο και εγκαθιστά το έργο της στο χώρο που θα τους υποδειχθεί από το διοργανωτή. Θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί ώστε να παρουσιάσει το έργο της (συμπεριλαμβανομένου του αυτόνομου συστήματος σε λειτουργία) σε τουλάχιστον δύο επιτροπές κριτών αλλά και σε άλλες ομάδες και επισκέπτες
Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.