Home Νέα Άρθρα Δελτίο τύπου Πανελληνίου Διαγωνισμού STEM 2025

Δελτίο τύπου Πανελληνίου Διαγωνισμού STEM 2025

Περισσότεροι από 1.200 μαθητές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2025 με θέμα την επιβίωση στον πλανήτη Άρη!

30 Μαρτίου 2025

Πρωτότυπες ρομποτικές λύσεις παρουσίασαν 250 ομάδες και περισσότεροι από 1.200 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2025 στη Λάρισα, την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025. Οι μαθητές δημοτικών σχολείων μελέτησαν τον πλανήτη Άρη και πρότειναν λύσεις σε προβλήματα όπως ηλεκτρονικές μετρήσεις φυσικών μεγεθών για να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, να ενεργοποιήσουν τους αυτοματισμούς και τα ρομποτικά τους συστήματα. Δημιούργησαν συστήματα παραγωγής νερού, οξυγόνου και τροφής για τη ζωή εκεί. Επίσης, είδαμε συστήματα παραγωγής υδρογόνου για καύσιμα πυραύλων, συστήματα εξόρυξης μετάλλων και δομικών υλικών για τη δημιουργία υποδομών. Επίσης είδαμε έξυπνα συστήματα διαστημικών μεταφορών που μειώνουν τους χρόνους και τους κινδύνους προσεδάφισης. Προτάθηκαν ως και συστήματα ηλεκτρομαγνητικής  προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία στον πλανήτη Άρη!

Η επιβίωση στον πλανήτη Άρη, τον τέταρτο πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα με πολύ ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Αυτές τις δυσκολίες ξεπέρασαν οι μαθητές με τις τεχνολογικές λύσεις που πρότειναν. Οι αυτοματοποιημένες ρομποτικές προτάσεις των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου περιελάμβαναν τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, την ασύρματη μετάδοση τους και την προβολή τους σε αρχιτεκτονικές cloud. Μεταξύ άλλων έργα μαθητών για την ανεύρεση πολύτιμων πόρων, την παραγωγή τροφής και ενέργειας στον πλανήτη Άρη καθώς και έξυπνες φορητές συσκευές που φροντίζουν την ασφάλεια αστροναυτών και αποίκων.

Η ομάδα Project A.R.E.S. του 6ου Γυμνασίου Γαλατσίου παρουσίασε μια έξυπνη λύση χαρτογράφησης του πλανήτη Άρη και ανεύρεση πολύτιμων για τη ζωή πόρων, ενώ η ομάδα The MARTIANS από τα εκπαιδευτήρια Γείτονα, αξιοποιώντας αυτούς τους πόρους παρήγαγε ενέργεια και πόσιμο νερό μέσω ηλεκτρόλυσης. Από τη Σύμη και το Πανορμίτειο, η ομάδα «Μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη» παρουσίασε μία ολοκληρωμένη και πλήρως αυτόνομη αποικία στον πλανήτη.

Στο Λύκειο, η ομάδα DAMATIR από το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Τρίπολης, παρουσίασε ένα ιδιαίτερα έξυπνο θερμοκήπιο προσαρμοσμένο εξ ολοκλήρου στις συνθήκες του αφιλόξενου πλανήτη, η ομάδα GALATAS ROBOGANG από τον Γαλατά Τριζοινίας ένα αυτόνομο σύστημα κατασκευής υποδομών, και η ομάδα RED HORIZON από την Πάτρα ένα έξυπνο ρολόι χειρός που συλλέγει βιομετρικά και άλλα στοιχεία, κατάλληλο να προειδοποιεί τους άποικους για άμεσες και έμμεσες απειλές σχετικά με την υγεία τους.

Οι ομάδες δημοτικών σχολείων που διακρίθηκαν στην κατηγορία OPEN Προχωρημένων είναι οι παρακάτω οι οποίες έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα προκριματικά της Ολυμπιάδας:

  • MARSAQUAPONICS Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Μάνεση (Αττικής)
  • Minders mini 1 Aristourgima “Εκπαιδευτική Αναγέννηση” (Αττικής)
  • Space Boyz STEM Education Thessaloniki (ΚεντρικήςΜακεδονίας)
  • MARSINIZATIONS Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Μάνεση (Αττικής)
  • 9οTripolis Robotics 9ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης (Πελοποννήσου)
  • Voula’s Scientists 2ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας (Αττικής)
  • ADVANCED GEITONAS ROBOTICS TEAM ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΑ (Αττικής)

Αντίστοιχα στην κατηγορία Γυμνασίου: Project A.R.E.S., THE MARTIANS, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΗ, ROBO-CLIMA, Robo Future Stars και Xylokastro Mars Rover.

Για την κατηγορία Λυκείου τέλος έχουμε: DAMATIR, GALATAS ROBOGANG, RED HORIZON, Robot Ex Machina – REM, Galene, Zero Gravity και Minders Cooker.

Οι ομάδες αυτές έχουν εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους στα προκριματικά της Ολυμπιάδας World Robot Olympiad 2025 και θα διεκδικήσουν τέλη Ιουνίου 2025 την πρόκρισή τους στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί στη Σιγκαπούρη με θέμα “The Future of Robots”.

Επίσης, στην κατηγορία Regular, την πρόκριση για την Ολυμπιάδα Ρομποτικής WRO διεκδικούν οι παρακάτω ομάδες:

Regular Δημοτικού – Προχωρημένοι

  • Robot Bees – Σύμπραξη Σχολείων Θεσσαλίας (Θεσσαλία)
  • ΤechTitans – STEM Education ΑΜΘ (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη)
  • STEMEDU01 – STEM Education Αττικής (Αττική).

 

Regular Γυμνασίου – Προχωρημένοι

  • Don’t Litter – Σύμπραξη Σχολείων Θεσσαλίας (Θεσσαλία)
  • Martian settlers – Αλγόριθμος Χαλκίδας (Στερεά Ελλάδα)
  • My Robot Squad – Σύμπραξη Σχολείων Θεσσαλίας (Θεσσαλία)
  • The Rovers – Αλγόριθμος Χαλκίδας (Στερεά Ελλάδα)
  • Robonauts – Αλγόριθμος Εύβοιας (Στερεά Ελλάδα)
  • STEMEDU03 – STEM EDUCATION Αττικής (Αττική).

 

Regular Λυκείου – Προχωρημένοι

  • Yellow Squad 2.0 – Σύμπραξη Σχολείων Θεσσαλίας (Θεσσαλία)
  • Κουτσομπολιό – Σύμπραξη Σχολείων Θεσσαλίας (Θεσσαλία)
  • Amabots – 2ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας (Δυτική Ελλάδα)
  • STEMEDU05 – STEM EDUCATION Αττικής (Αττική)
  • roboforce – STEM EDUCATION Αττικής (Αττική)
  • Space Cowboys – Αλγόριθμος Χαλκίδας (Στερεά Ελλάδα)
  • e-γνώση 4 – e-γνώση (Πελοπόννησος)
  • Robotonio – ROBOTONIO (Αττική).

 

Οι διακριθείσες ομάδες στις υπόλοιπες κατηγορίες OPEN Α’- Δ’ Δημοτικού, OPEN Αρχαρίων Γ’- ΣΤ’ Δημοτικού, Regular Αρχαρίων μαζί με τις παράλληλες Δημοτικού «Ποδόσφαιρο 2×2» και «BaSTEMball» που ολοκληρώνουν το παζλ του Πανελληνίου διαγωνισμού, θα συμμετάσχουν στον Διεθνή Διαγωνισμό STEM Med Development 2025, το Σάββατο 5 Απριλίου, στη Helexpo (Κηφισίας 39, Μαρούσι). Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στη σελίδα: https://stemassociation.org

 

Τα αποτελέσματα όλων των κατηγοριών του 11ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του STEM Education. Επίσης, βίντεο με τα projects των παιδιών μπορούν να αναζητηθούν στο κανάλι You Tube του Οργανισμού https://www.youtube.com/@STEMEducation

Χορηγός Επικοινωνίας του Πανελληνίου Διαγωνισμού STEM 2025: ΕΡΤ Λάρισας. Δείτε το σχετικό απόσπασμα στη σελίδα: Λάρισα: Πανελλήνιος διαγωνισμός Stem και εκπαιδευτικής ρομποτικής – ertnews.gr

Related Post