STEM Education Εκπαιδευτικό περιεχόμενο Αρχές Προγραμματισμού με το Scratch

Αρχές Προγραμματισμού με το Scratch

Το βιβλίο «Αρχές Προγραμματισμού με Scratch» των κκ. Λαδιά και Καρβουνίδη είναι διαθέσιμο για όλους τους προπονητές του WRO Hellas, αλλά και κάθε εκπαιδευτικό που θέλει να εντάξει το Scratch στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πολυαναμενόμενο βιβλίο «Αρχές Προγραμματισμού με το Scratch» με συγγραφείς τους κκ. Αναστάσιο Λαδιά και Θεόδωρο Καρβουνίδη είναι πλέον διαθέσιμο σε ψηφιακή μορφή για όλους τους προπονητές και τις προπονήτριές μας στη βαθμίδα του Δημοτικού, ως ένδειξη της υποστήριξής μας προς τη σημαντική προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά, με τις ομάδες τους.

Ως ελάχιστη ανταπόδοση ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς που θα κατεβάσουν και θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο να μας στείλουν σε ηλεκτρονική μορφή ένα εκπαιδευτικό σενάριο (περιγραφή, εκπαιδευτικοί στόχοι, φωτογραφίες, video, κώδικα) από κάποιο μάθημα που θα πραγματοποιήσουν τη νέα σχολική χρονιά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως πρότυπο τα Εκπαιδευτικά Σενάρια του WRO Hellas.

Συμπληρώστε τη φόρμα για να κάνετε download το βιβλίο

Δυο λόγια για το μάθημα “Αρχές Προγραμματισμού με το Scratch”

Η φιλοσοφία του βιβλίου

Η θεωρητική προσέγγιση της διδασκαλίας του προγραμματισμού μέσα σε ένα logo-like προγραμματιστικό περιβάλλον όπως το Scratch είναι αυτή του “αναδυόμενου εγγραμματισμού”. Τα παιδιά πρέπει αρχικά να πράττουν, μέσα από αυτό να συσσωρεύσουν εμπειρίες και να αποκτούν προσλαμβάνουσες παραστάσεις, δίνοντας έμφαση σε διαχρονικές έννοιες του προγραμματισμού και όχι σε συγκεκριμένες και εξειδικευμένες δυνατότητες εφήμερων γλωσσών προγραμματισμού σύμφωνα με το πνεύμα του Π.Σ. του «Νέου Σχολείου». Ένα παράδειγμα για αυτή την προσέγγιση είναι να χρησιμοποιηθούν οι εντολές επιλογής (εάν [λογική συνθήκη] τότε…) πριν τη διδασκαλία των μεταβλητών που είναι απαραίτητες για την αλλαγή κατάστασης της λογικής συνθήκης, χρησιμοποιώντας εναλλακτικά λογικές τιμές που προέρχονται από την κατάσταση των αισθητήρων.

Αργότερα και καθώς ωριμάζουν στο μυαλό των μαθητών οι ιδέες, έρχεται η θεωρία που συστηματοποιεί τις εμπειρίες που έχουν αποκτηθεί μέσα από την πράξη. Αυτό υποβοηθείται με τη σπειροειδή προσέγγιση που διαπνέει τη σχεδίαση του παρόντος Π.Σ. το οποίο  επιβάλλει πολλαπλά περάσματα σχετικά με κάποιο δύσκολο γνωστικό αντικείμενο (όπως η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής). Μέσα από αυτή τη σπειροειδή προσέγγιση δίνεται στους μαθητές ο απαραίτητος χρόνος για να ωριμάσουν οι ιδέες στο μυαλό τους και να εξοικειωθούν με έννοιες υψηλού επιπέδου χωρίς να χρησιμοποιούνται ορισμοί, χωρίς να διδάσκονται θεωρητικά οι δομές και οι έννοιες, τις οποίες τα παιδιά ξεκαθαρίζουν σταδιακά και με τη συστηματική χρήση τους όπως συμβαίνει και με την εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας.

 

Η δομή του περιεχομένου

Ο άξονας του προγραμματισμού πρέπει να βασίζεται σε ενότητες με νοητικές σκαλωσιές που να περιλαμβάνουν τα νήματα με:

  • τις χρησιμοποιούμενες εντολές
  • την αναπαράσταση του κώδικα
  • την αναπαράσταση των δεδομένων
  • τις προγραμματιστικές τεχνικές
  • την επικοινωνία με το περιβάλλον του υπολογιστή και την αλληλεπίδραση με το χρήστη

0 Comments

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *