CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε σε Scratch! – Europe Code Week 2019

CodeAthon 2019: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε σε Scratch!

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019


Το CodeAthon επιστρέφει στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019! Μετά την επιτυχημένη πρώτη του διοργάνωση το 2018, φέτος το CodeAthon επεκτείνεται γεωγραφικά και ταξιδεύει σε 6 πόλεις: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα – Ξάνθη – Πάτρα – Τρίκαλα. Συγκεκριμένα για την Αθήνα το CodeAthon θα φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις της OTE ACADEMY την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019, ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν οι ημερομηνίες και οι χώροι υλοποίησης για τις υπόλοιπες πόλεις.

Το CodeAthon διοργανώνεται από τον STEM Education στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019, σε συνεργασία με τον WRO Hellas, με την υποστήριξη της Google και με τη φιλοξενία της OTE ACADEMY. Στο πλαίσιο του CodeAthon θα προσφερθούν δωρεάν εντατικά σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών στον προγραμματισμό με scratch, με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Πληροφορίες για το προηγούμενο CodeAthon εδώ.

Τι είναι το CodeAthon

Το CodeAthon είναι ένα hackathon μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και απευθύνεται σε ομάδες 2-3 παιδιών ηλικίας 8-16 ετών, με τη συνοδεία και καθοδήγηση ενός ενήλικα (εκπαιδευτικού, γονέα κ.ο.κ.). Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο CodeAthon καλούνται:

  • Να μελετήσουν ένα προγραμματιστικό πρόβλημα σε Scratch (προγραμματιστικό περιβάλλον σε ανάπτυξη του Πανεπιστημίου MIT)
  • Να αναζητήσουν τρόπους και λύσεις για να βελτιώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και
  • Να παρουσιάσουν τις λύσεις τους (εφόσον το επιθυμούν)

Τα έργα -όσων ομάδων το επιθυμούν- θα δημοσιοποιηθούν στον ιστότοπο του STEM Education.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο CodeAthon, οι ενήλικες καθοδηγητές των ομάδων (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ο.κ.) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν εντατικά σεμινάρια επάνω στον προγραμματισμό με Scratch, σε οργάνωση του STEM Education και με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα.

Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές στο πλαίσιο του CodeAthon 2019

Οι μαθητικές ομάδες που θα συμμετάσχουν στο CodeAthon 2019 της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019 θα χρησιμοποιήσουν τα παρακάτω υλικά για την προετοιμασία τους:

  • Πρόγραμμα σε Scratch (κατεβάστε το εδώ)
  • Αναπαράσταση του προγράμματος σε ΚωδικΌραμα (κατεβάστε το εδώ)
  • Παρουσιάσεις εκπαιδευτικών σεναρίων (κατεβάστε τις εδώ)

Το υλικό που προτείνεται βασίζεται στα «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» (Αν. Λαδιάς, Γ. Παπαδόπουλος, Δ. Φωτιάδης), ένα εκπαιδευτικό πακέτο 25 διδακτικών σεναρίων σε Scratch με θέματα από τη ρομποτική, που στοχεύει στην εισαγωγή στη Μηχανική Λογισμικού. Το υλικό της σειράς φιλοξενείται από τον Δεκέμβριο του 2014 στον χώρο της κοινότητας «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» στην πλατφόρμα Open Discovery Space (ODS) που εντάσσεται στις γενικότερες δράσεις έρευνας και καινοτομίας τις οποίες προωθεί το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 192096/Δ2, 26-11-2014). Το υλικό παρήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος ODS.


Υλικό για τους εκπαιδευτικούς ή/και τους γονείς

Για να σας βοηθήσουμε να καθοδηγήσετε τους μαθητές σας με τον καλύτερο τρόπο, σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε ή/και να εφαρμόσετε τα παρακάτω υποδειγματικά σχέδια μαθήματος:
  • Σενάριο 1 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 2 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 3 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 4 (Δείτε το εδώ)

Η διεξαγωγή

Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, οι συμμετέχουσες ομάδες θα γιορτάσουν όλες μαζί την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Europe Code Week 2019! Οι ομάδες θα φέρουν μαζί τους φορητούς υπολογιστές τους, στους οποίους θα δουλέψουν. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες για να τροποποιήσουν/εμπλουτίσουν το πρόγραμμα, που προσομοιώνει εικονικά τη συμπεριφορά ενός ρομπότ που συλλέγει αντικείμενα και τα εναποθέτει σε κατάλληλα σημεία. Για να το κάνουν αυτό, οι ομάδες μπορούν είτε να εφαρμόσουν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά τον μήνα της προετοιμασίας, είτε να αυτοσχεδιάσουν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education που θα τους δίνουν συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση.

Θα αναδειχθούν νικητές;
Ναι, το παιχνίδι και η μάθηση!

Το CodeAthon δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Ο σκοπός του είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός. Κατά τη διάρκεια του CodeAthon θα παρουσιαστούν ζωντανά τα προγράμματα ορισμένων από τις ομάδες, εφόσον το επιθυμούν. Αντίστοιχα, μετά από την ολοκλήρωση του CodeAthon, τα έργα όλων των ομάδων θα αναρτηθούν δημόσια (μαζί με την περιγραφή και τον κώδικά τους, καθώς επίσης με τα στοιχεία των μελών της ομάδας, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν) και θα αποτελέσουν τμήματα ενός αποθετηρίου με ανοικτή πρόσβαση για όλους.

Φόρμα εγγραφής ομάδων στο CodeAthon 2019

+

CodeAthon+

Συμπόσιο-ημερίδα: Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι

Σάββατο 5 Οκτωβρίου @ OTE Academy


Με την ευκαιρία που δημιουργούν το CodeAthon 2019 κι ευρύτερα η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Europe Code Week 2019, το Σάββατο 5 Οκτωβρίου, στο αμφιθέατρο της OTE ACADEMY και σε συνεργασία με την ΠΑΠΕΔΕ (Πανελλήνια Παιδαγωγική Εταιρεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα διοργανωθεί συμπόσιο-ημερίδα με θέμα «Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι».

Φιλοδοξεί να είναι ένα συμπόσιο για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε logo-like περιβάλλοντα, μέσα από τη ματιά και τις προσωπικές εμπειρίες όσων τα αγάπησαν, τα δημιούργησαν και τα αξιοποίησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία τα τελευταία σαράντα χρόνια στην Ελλάδα.

Κύριος σκοπός του είναι να φέρει σε επαφή παλαιούς και νεότερους εραστές, εργάτες και μαχητές των logo-like περιβαλλόντων και της παιδαγωγικής τους αξιοποίησης, από τις απαρχές της Logo μέχρι το Scratch, και ακόμη παραπέρα, μέσα από 4 «εποχές»:

  • «80s»: Η εποχή της τοπικότητας, των δημιουργικών ανεξάρτητων πρωτοβουλιών
  • «90s»: Η εποχή της υπολογιστικής πολυτροπικότητας, των πολυμέσων και των παραθύρων
  • «00s»: Η εποχή των διεπιστημονικώνδιερευνήσεων, του οπτικού προγραμματισμού
  • «10s»: Η εποχή των παγκόσμιων κοινοτήτων, των διασυνδέσεων με τον πραγματικό κόσμο