Kindergarten 2026

Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να κατασκευάσουμε βιώσιμες δομές από υλικά που βρίσκονται στον Άρη.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάχνουμε δρόμους από υλικά του Άρη, για να κινούμαστε εύκολα.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε υπόγεια σπίτια για να είμαστε ασφαλείς από τη σκόνη και το κρύο.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ανακυκλώνουμε τα απορρίμματά μας για να διατηρήσουμε τον Άρη καθαρό.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να χρησιμοποιούμε ειδικά φίλτρα για να καθαρίζουμε τον αέρα και να αναπνέουμε.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάξουμε ρομπότ που θα ψάχνουν για νερό βαθιά μέσα στο έδαφος.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε ειδικές στολές που μας προστατεύουν από την ακτινοβολία του Άρη.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να φτιάξουμε μικρά, φορητά θερμοκήπια για να έχουμε φαγητό παντού.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να αποθηκεύουμε ηλιακή ενέργεια για να τη χρησιμοποιούμε τη νύχτα και να τη χρησιμοποιούμε για να καλύψουμε γενικότερα τις ενεργειακές μας ανάγκες στον Άρη.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να καλλιεργούμε τα δικά μας τρόφιμα σε κλειστά συστήματα καλλιέργειας.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δημιουργήσουμε μικρά πάρκα με φυτά που θα μας δίνουν καθαρό αέρα και χώρο για παιχνίδι.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ζήσουμε σε θόλους με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία και ατμόσφαιρα.

ΝΑΙ! ΜΠΟΡΟΥΜΕ να χρησιμοποιούμε ρομπότ για να βοηθούν στην εξερεύνηση και την επέκταση της ανθρώπινης παρουσίας.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (4-5 ετών) προτείνουν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη, μέσα από τις κατασκευές με επιδαπέδιες πίστες και υλικά της αρεσκείας τους, δημιουργώντας  ομάδες των 6-10 μαθητών. Φτιάχνουν τον πρώτο τους αλγόριθμο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Για πρώτη χρονιά φέτος τα παιδιά θα συμπεριλάβουν στο έργο τους μία τουλάχιστον κινούμενη κατασκευή η οποία θα ενσωματώνει κάποια από τις απλές μηχανές (τροχός, άξονας, γρανάζι, τροχαλία κ.λ.π). Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά θα εμπλακούν και σε βασικές δραστηριότητες μηχανικής.

Δημιουργούν μικρές μακέτες που χαρακτηρίζονται από 1-2 λέξεις και τις τοποθετούν πάνω στις πίστες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απεικονίζουν με τρισδιάστατο τρόπο:

● όποια θεωρούν ως πιο σημαντικά προβλήματα για την επιβίωση του ανθρώπου στον Άρη, όπως η έλλειψη νερού, καθαρού αέρα και η προστασία από τις σφοδρές καταιγίδες σκόνης.
● όποιες θεωρούν ότι είναι οι πιο σημαντικές λύσεις για αυτά τα προβλήματα, όπως ειδικά καταφύγια για να ζούμε με ασφάλεια, ρομπότ που μας βοηθούν στις δύσκολες εργασίες, και η χρήση ηλιακής ενέργειας για φως και θέρμανση.

Αυτές και πολλές άλλες ιδέες παρουσιάζονται στον 3ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Εκπαίδευση!

Kindergarten Category: “From Human to Artificial Intelligence”

Η Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2025 θα φιλοξενηθεί το Σάββατο 17 Μαΐου στο χώρου του Δημοτικού σχολείου International Metropolitan School (Υψηλάντη 9, 16452, Αργυρούπολη)

Η Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2025 θα φιλοξενηθεί το Σάββατο 10 Μαΐου στο χώρου των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης (Ελαιώνες Πυλαίας, Θεσσαλονίκη, Τ.Θ. 21002 Τ.Κ.55510)

Στιγμές από το 3ο Φεστιβάλ STEM εκπαιδευτικής ρομποτικής της προσχολικής αγωγής της Αν. Μακ. & Θράκης στην Δράμα!

Η Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2025 θα φιλοξενηθεί το Σάββατο 24 Μαΐου στο χώρου του Αθλητικού Πολιτιστικού Κέντρου “Δημήτρης Κραχτίδης” (Δράμα 661 00)

Η Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2025 θα φιλοξενηθεί την Κυριακή 1 Ιουνίου στο χώρου των Αρσακείων Σχολείων Ιωαννίνων (8ο χλμ ε.ο Λογγάδων, Βασιλική 455 00)

Η Κατηγορία Νηπιαγωγείου 2025 θα φιλοξενηθεί το Σάββατο 17 Μαΐου στο χώρου του Δημοτικού σχολείου International Metropolitan School (Υψηλάντη 9, 16452, Αργυρούπολη)

STEM Education, within the framework of the Panhellenic Competition, is organizing the 4th Preschool Education Festival. The Festival will take place across the 13 regions of our country, and at the same time, the teams’ projects will be uploaded to the STEM Education YouTube channel.

The theme of the competition is: “From Human to Artificial Intelligence.”

Read the detailed description of the challenge:

The full description of the Category will be uploaded soon.

Detailed Description

The Kindergarten game aims to help young children think algorithmically for the first time. It is designed to meet their specific developmental needs and to help them:

  • Represent their ideas and knowledge through problem-solving.

  • Become familiar with basic concepts of algorithm creation, including control, execution, and debugging.

  • Apply concepts of direction and spatial orientation (right, left, etc.).

  • Develop motor skills, as assembling the pieces helps children improve fine motor skills and hand-eye coordination.

  • Understand basic mechanical principles, such as balance, connections, levers, and gears, through hands-on interaction with simple mechanical materials.

  • Learn by doing and receive real-time feedback on how the instructions they create guide a robot and advance a story.

  • Engage in a full-body activity, encouraging movement and physical interaction.

  • Communicate and collaborate with peers as well as with adults.

Participants

  • Ages: Pre-preschool and Kindergarten (4–5 years old)

  • Team size: 6–10 children

Note

The activity “From Human Intelligence To AI” is non-competitive.

Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.

Το Webinar για την Προσχολική Εκπαίδευση θα ανακοινωθεί σύντομα!

Instructions for Video Upload – The submission deadline will be announced!

The following instructions will help you upload videos to the STEM Education YouTube channel https://www.youtube.com/@STEMEducation/ safely and effectively.
If you need more information, you can also watch the following video from the Anniversary Panhellenic STEM & Educational Robotics Competition 2024: #stem2024

How to upload your videos | #webinar


Initial Steps

  • It is preferable to have a Google account.

  • Step: Send a request via email from your Google account to stem.edu.gr@gmail.com (in the subject line, include your school name and full name) in order to be granted access.

  • Once the STEM Education channel Admin accepts your request, you will receive an automated email (via Google) informing you that you must accept the invitation. Make sure to accept it.


Uploading Your Video

  1. Using your Google account, log in to YouTube (www.youtube.com).

  2. Once logged in, click on your channel icon at the top right.

  3. From the drop-down menu, select “Switch accounts” and choose the STEM Education account.

  4. At the top right, click the “+ Create” icon and select “Upload video.”

  5. Choose the video file from your computer and start the upload.


Video Settings

  • Fill in the title (your school’s name and “Panhellenic STEM Competition 2026”), along with the description and tags (e.g., #STEM).

  • (Optional): Select the video category and add a thumbnail.

  • Set the visibility options (public view).


Publishing & Final Steps

  • You can either schedule the video for a specific date or publish it immediately.

  • Click “Publish” and your video will be uploaded to the STEM Education channel.

  • Notify stem.edu.gr@gmail.com via email once you have completed the process.