Site icon STEM Education

SmartBots: AI Adventures

Engineering & Coding

Στο πρόγραμμα SmartBots: AI Adventures, οι μαθητές σχεδιάζουν και διαμορφώνουν πλήρως αυτόνομα ρομποτικά συστήματα για να εκπληρώσουν συναρπαστικές αποστολές. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος γίνεται στα παιδιά μια απλοποιημένη και κατανοητή εισαγωγή στον τρόπο λειτουργίας της τεχνητής νοημοσύνης. Αξιοποιούν πιο σύνθετους αισθητήρες όπως ο αισθητήρας αναγνώρισης χρώματος και ο αισθητήρας αναγνώρισης μοτίβων κίνησης. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κάμερα με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης για αυτόματη αναγνώριση αντικειμένων, αυτόματη αναγνώριση και εκτέλεση πορείας, αναγνώριση χωμάτων κ.α. Το πρόγραμμα ενσωματώνει δραστηριότητες παιχνιδιού και διαγωνιστικές δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές έρχονται σε επαφή με βασικές αρχές μηχανικής μάθησης, μηχανικής όρασης και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Οι δραστηριότητες επικεντρώνονται σε σύγχρονη γνώση και προετοιμάζουν τα παιδιά για ένα κόσμο στον οποίο τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματώνεται ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας.

Στόχοι του προγράμματος

Το Πρόγραμμα στοχεύει να εμπνεύσει τους μαθητές να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν πλήρως αυτόνομα ρομποτικά συστήματα ικανά να λύσουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Επιδιώκει την επαφή των παιδιών με προηγμένες προγραμματιστικές έννοιες όπως η μηχανική μάθηση και η μηχανική όραση.

Διδάσκει απλοποιημένα στα παιδιά τις βασικές αρχές της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, τις δυνατότητες, τα πλεονεκτήματα και τα σημεία προσοχής προετοιμάζοντας τελικά τους μαθητές για την τεχνολογική επανάσταση που βιώνουμε σε όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητάς μας.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: 

  • Απόκτηση βασικών γνώσεων και κατανόηση βασικών αρχών για την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης
  • Απόκτηση άποψης χρήσης της τεχνολογίας AI για αποτελεσματικότερη επίλυση
  • προβλημάτων και διαχείριση προκλήσεων.
  • Ικανότητα χρήσης της τεχνολογίας μηχανικής όρασης και τεχνητής νοημοσύνης στις ρομποτικές κατασκευές για την διεξαγωγή ομαδικών παιχνιδιών και επίλυση προκλήσεων.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: E’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 30 
  • Διάρκεια μαθήματος: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Exit mobile version