Engineering
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ρομποτικής «Ο Θαλής και η Μέλισσα», οι μαθητές εξερευνούν τον κόσμο της υπολογιστικής σκέψης. Μέσα από αλγορίθμους, προσθέσεις και αφαιρέσεις, οι μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν πρότυπα και λύνουν προβλήματα, διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας παράλληλα. Παρέα με τον πανέξυπνο Θαλή και τη χαρούμενη Μέλισσα – BeeBot ξεκινούν ένα μαγικό ταξίδι γεμάτο περιπέτειες, όπου η μάθηση γίνεται παιχνίδι. Μέσω του προγράμματος αυτού, ενθαρρύνεται η ανακάλυψη και η δημιουργικότητα στον κόσμο της τεχνολογίας, γεγονός που φέρνει τη διασκέδαση και την εκπαίδευση στο επόμενο επίπεδο!
Μέσα από τις δραστηριότητες οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διαστάσεις της Υπολογιστικής Σκέψης ως τη δεξιότητα του να εφαρμόζεις διαδικασίες και μεθοδολογία της Πληροφορικής σε οποιοδήποτε αντικείμενο. Κυρίως οι διαστάσεις που προσεγγίζονται είναι η Αλγοριθμική Σκέψη, η Πρόσθεση, η Αφαίρεση και η Αναγνώριση προτύπων. Δηλαδή, η αντιμετώπιση προβλημάτων σε βήματα, η ικανότητα αναγνώρισης κοινών χαρακτηριστικών μεταξύ καταστάσεων ή στοιχείων και ο εντοπισμός ομοιοτήτων μεταξύ υπο-προβλημάτων.
Όλες οι δραστηριότητες στο πρόγραμμα «Ο Θαλής και η Μέλισσα» γίνονται με το Bee-Bot, την «έξυπνη μέλισσα», ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός της γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της (On-board) και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Με την απλή και φιλική προς το παιδί διάταξη του, το BeeBot αποτελεί ένα τέλειο σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία του ελέγχου, της κατεύθυνσης (προσανατολισμού) και της προγραμματιστικής λογικής για τα μικρά παιδιά.
Παρέχοντας λοιπόν, στα παιδιά τα κατάλληλα ερεθίσματα και τον εξοπλισμό προβληματιζόμαστε, διερευνούμε και ταξιδεύουμε μαζί στον κόσμο των Φυσικών Επιστημών, της Μηχανικής, των Μαθηματικών και της Τέχνης.
Η αστείρευτη φαντασία των παιδιών, η δημιουργικότητα και η τάση τους για εξερεύνηση αποτελούν για εμάς μία ισχυρή βάση, για να προσεγγίσουμε μαζί τους νέες έννοιες και να τα ωθήσουμε να καλλιεργήσουν μία θετική αλληλεπίδραση με τον κόσμο της τεχνολογίας και των θετικών επιστημών από την Προσχολική ηλικία.
Λιλιπούτειοι Επιστήμονες τώρα, πραγματικοί στο μέλλον!
Διαθεματικές Γνώσεις
- Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Ενέργεια
- Τεχνολογία: Απλές Μηχανές, Μετάδοση Κίνησης
- Μηχανική: Δόμηση, Επίλυση προβλήματος, Σχεδιασμός κατασκευαστικών λύσεων
- Μαθηματικά: Αρίθμηση, Μοτίβα, Μετρήσεις
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Κτίσματα
Ενότητα 2η: Φύση
Ενότητα 3η: Αέρας
Ενότητα 4η: Παιγνίδια
Ενότητα 5η: Γρανάζια
Ενότητα 6η: Απόσταση
Ενότητα 7η: Τροχοί και άξονες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΝΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ : «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ»
- ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ο Θαλής και η Μέλισσα» τα παιδιά καλούνται να ομαδοποιήσουν κάποια αντικείμενα με βάση κάποιο κριτήριο. Συγκεκριμένα, ο Θαλής εξηγεί πως τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα έπαιζαν παιχνίδια μέσα στο σπίτι ή έξω στην αυλή. Επίσης, τα παιχνίδια αυτά ήταν φτιαγμένα από διάφορα υλικά και αφορούσαν είτε αγόρια, είτε κορίτσια αλλά μπορούσαν να παιχτούν και ομαδικά. Μερικά από αυτά ήταν η πλαταγή, το άθυρμα, ο στρόμβος, το πηνίο, η σφαίρα κτλ. Έπειτα, έρχεται η σειρά της Μελισσούλας – BeeBot, η οποία παίζει με τα παιχνίδια των παιδιών της αρχαίας Ελλάδας. Ο Θαλής, της προτείνει το παιχνίδι «Βλέπω, βλέπω…». Τα παιδιά επιλέγουν στην τύχη μία κάρτα από το πρώτο σετ με τις εντολές/κατηγορίες του Θαλή και οδηγούν τη Μέλισσα στα παιχνίδια που ταιριάζουν με την κατηγορία που έχουν επιλέξει.