Site icon STEM Education

MotörMag

Είναι το κυριότερο είδος ηλεκτρικής μηχανής – διάταξη που χρησιμοποιείται για την μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια. Υπάρχει σε οποιαδήποτε συσκευή έχετε στο σπίτι σας, που έχει έστω ένα κινούμενο μέρος που περιστρέφεται…

Ο κινητήρας είναι ίσως η μεγαλύτερη από τις ανακαλύψεις που έχει κάνει ο άνθρωπος. Το 1831 ο Φάραντεϋ (M. Faraday, 1791-1867) κατασκεύασε ένα κύκλωμα με το οποίο απέδειξε ότι ήταν δυνατή η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από την επίδραση του μαγνητικού φαινομένου. Επέτυχε να κάνει τον πρώτο ηλεκτρικό μετασχηματιστή, ανακαλύπτοντας το φαινόμενο της ηλεκτρο­μαγνητικής επαγωγής και την πρώτη ηλεκτρογεννήτρια. Ο Χένρυ είχε ανακαλύψει την ηλεκτρική επαγωγή ανεξάρτητα από τον Φάραντεϋ, αλλά την ανακάλυψή του δημοσίευσε αργότερα. Ο Χένρυ επινόησε μια πρακτική διάταξη, όπου μ’ έναν αντίθετο τρόπο έθετε σε κίνηση έναν τροχό όταν τροφοδοτούσε το κύκλωμα με ηλεκτρικό ρεύμα, δηλαδή τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα οι μαθητές χρησιμοποιώντας τις αρχές και τις γνώσεις του ηλεκτρομαγνητισμού, θα κατασκευάσουν τον δικό τους κινητήρα με την χρήση απλών δομικών υλικών και μαγνητών. Με μικρές διορθώσεις στην απόσταση των μαγνητών και της μαγνητικής ‘παγίδας’ , θα προσπαθήσουν να επιτύχουν την μέγιστη δυνατή περιστροφή.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το πέρας των δραστηριοτήτων οι μαθητές θα είναι σε θέση να:

  • Να αναγνωρίζουν μέσα από δραστηριότητες κάποια φαινόμενα ηλεκτρομαγνητισμού που συναντούμε στην καθημερινή ζωή.
  • Να κατανοούν ότι την κοινή ‘πορεία’/ύπαρξη του ηλεκτρισμού και του μαγνητισμού.
  • Να μπορούν να κατανοήσουν την έννοια του μαγνητικού πεδίου. 
  • Να κατανοούν και να περιγράφουν το μηχανισμό απώθησης μεταξύ ίδιων πόλων δύο μαγνητικών πεδίων.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Τάξη: ΣΤ’ Δημοτικού
  • Αριθμός μαθημάτων: 1 μάθημα
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός μαθητών: ολόκληρη η τάξη
Exit mobile version