Micro – Ηλεκτρισμός

Science

Ο STEM Education, ακολουθώντας την τάση που υπάρχει στα σύγχρονα εργαστήρια σε όλο τον κόσμο, να γίνονται οι επιστημονικές πειραματικές δραστηριότητες όλο και περισσότερο σε μικροκλίμακα, έχει σχεδιάσει το πρόγραμμα micro – Ηλεκτρισμός. Το πρόγραμμα υλοποιείται με τον εξοπλισμό που έχει σχεδιάσει η UNESCO, με στόχο οι μαθητές:
 Να αποκτήσουν εργαστηριακή εκπαίδευση
 Να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες
 Να χρησιμοποιούν υλικά μικροκλίμακας τα οποία είναι ελαφριά, δεν τραυματίζουν και είναι φιλικά προς το χρήστη και προς το περιβάλλον.

Έτσι, τώρα οι μαθητές μπορούν να κάνουν πειράματα, που είχαν πρόθεση να κάνουν πριν, με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και με μικρότερο κόστος.

Το πρόγραμμα περιέχει τις δραστηριότητες ηλεκτρισμού και ηλεκτρομαγνητισμού, που περιέχονται στο σχολικό πρόγραμμα και τα πειράματα γίνονται από τα ίδια τα παιδιά (με την επίβλεψη του διδάσκοντα). Έτσι έχουν την ευκαιρία να μπουν στο ρόλο του επιστήμονα οικοδομώντας τη γνώση ενεργά, συνεργαζόμενα και επικοινωνώντας μεταξύ τους με θετικό τρόπο που ωφελεί στην ανάπτυξή τους.

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, εξασκούνται,  διερευνούν  και πειραματίζονται με τα υλικά που περιέχει το “micro” κουτί τους με σκοπό να κατανοήσουν τα βασικά θέματα του ηλεκτρισμού.

Σκοπός προγράμματος

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές/τριες την επιστήμη, ακολουθώντας την επιστημονική μεθοδολογία με ένα συναρπαστικό τρόπο.

Χωρίς «παπαγαλία», χρησιμοποιώντας εξαιρετικά φύλλα εργασίας, ανακαλύπτουν τους νόμους των φυσικών επιστημών, καταγράφουν φαινόμενα και γεγονότα, μετρούν, συγκρίνουν, σχεδιάζουν, δημιουργούν πίνακες και βγάζουν συμπεράσματα συνεργαζόμενοι σε ομάδες.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Μαθητές Γυμνασίου
  • Αριθμός μαθημάτων: 8
  • Διάρκεια μαθήματος: 90
  • Αριθμός καταρτιζόμενων: 16

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Λαμπτήρες συνδεδεμένοι σε σειρά
Ενότητα 2η: Λαμπτήρες συνδεδεμένοι παράλληλα
Ενότητα 3η: Ηλεκτρικά στοιχεία και μπαταρίες
Ενότητα 4η: Παράλληλες πηγές
Ενότητα 5η: Αμπερόμετρο, σαν να μην υπάρχει
Ενότητα 6η: Προκαλώντας έλξη
Ενότητα 7η: Σωληνοειδείς και ηλεκτρομαγνήτες
Ενότητα 8η: Πειραματισμός

Συχνές ερωτήσεις

Γιατί το παιδί μου πρέπει να εργάζεται σε ομάδα και όχι μόνο του;

Οι εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε όλο τον κόσμο και αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς οι εργοδότες δεν αναζητούν πλέον άτομα που κατέχουν μόνο γνώσεις και πανεπιστημιακή πιστοποίηση, αλλά άτομα που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε πολλαπλές καταστάσεις, να είναι
κοινωνικοποιημένα και συνηθισμένα στην συνεργασία με άλλα άτομα, να έχουν πρακτική εμπειρία και να έχουν καταφέρει να εφαρμόσουν όλα όσα διδάχτηκαν στο Σχολείο και το Πανεπιστήμιο.
Ένα μέσο απόκτησης αυτών των δεξιοτήτων είναι η συμμετοχή σε ομάδες εργασίας που δραστηριοποιούνται μέσα στο σχολείο (σε όλες τις βαθμίδες) αλλά και έξω από το σχολείο ώστε συνεργαζόμενοι και επικοινωνώντας μεταξύ τους με θετικό τρόπο να εξελιχθούν σε ανθρώπους που μπορούν να συνεργαστούν με πολλά και διάφορα άτομα.
Να συνεργάζονται με άτομα ακόμη και αν αυτά προέρχονται από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, είτε έχουν ζήσει σε μια πραγματικότητα πολύ διαφορετική από τη δική τους.
Το να μάθεις να επικοινωνείς με κάποιον, να τον κάνεις να αντιληφθεί τις ιδέες σου ή να τον πείσεις για κάτι, είναι πολύ δύσκολο, αλλά και πολύ ενδιαφέρον ταυτόχρονα. Από την άλλη εντός της ομάδας, κανείς μαθαίνει να θέτει στόχους, να ακολουθεί βήματα για να τους καταφέρει, να ανταποκρίνεται σε δυσκολίες και προθεσμίες και ίσως τελικά να καταφέρνει
αυτό που θέλει.

Γιατί το παιδί μου να πειραματίζεται σε μικροκλίμακα και όχι με μεγάλα όργανα μεγάλης ακρίβειας;

Στα σύγχρονα εργαστήρια οι επιστημονικές πειραματικές δραστηριότητες γίνονται όλο και περισσότερο σε μικροκλίμακα.

Αυτό γίνεται επειδή το κόστος είναι σημαντικά μικρότερο, είναι πιο ασφαλείς και λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον

Αυτά τα πλεονεκτήματα προέρχονται από δύο χαρακτηριστικά του συστήματος Microscience:

  • ο εξοπλισμός είναι πολύ μικρότερος από ό, τι ο παραδοσιακός εξοπλισμός
  • μεγάλο μέρος του εξοπλισμού είναι κατασκευασμένο από πλαστικό (αντί του γυαλιού).

Μια σημαντική συνέπεια, ειδικά για τη χημεία, είναι ότι οι χημικές ουσίες χρησιμοποιούνται σε πολύ μικρότερες ποσότητες, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρημάτων από την αγορά αναλωσίμων και το γεγονός ότι μειώνονται σημαντικά οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των μαθητών και περιορίζονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Το πρόγραμμα microscience της Unesco θα βοηθήσει το παιδί μου ώστε να αριστεύσει στο σχολείο;

γιατί το πρόγραμμα αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά ώστε άμεσα να έχουν πρόσβαση στην βιωματική κατάκτηση της γνώσης μέσα από προσωπικές εμπειρίες.

Το παιδί έχει τη δυνατότητα να δει στην πράξη πως λειτουργούν όσα έχει διαβάσει ή έχει ακούσει από το δάσκαλό του ή τη δασκάλα του, να τα δοκιμάσει, να κάνει λάθη και να αρχίσει από την αρχή. Έτσι, όταν έρθει η ώρα να κάνει κάτι αντίστοιχο στην εργασία του, θα έχει ήδη μια σχετική εμπειρία.

Στο πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά οικοδομούν τη γνώση ενεργά, ερευνώντας, εξερευνώντας, συνεργαζόμενα και επικοινωνώντας μεταξύ τους με θετικό τρόπο που ωφελεί την ανάπτυξή τους.

Lesson tags: 8. Γυμνάσιο
Back to: Φυσικές Επιστήμες