Το Νερό, Πηγή Ζωής: Εξοικονόμηση και Βιωσιμότητα
Το νερό, το πιο πολύτιμο αγαθό της φύσης, είναι απαραίτητο για τη ζωή στον πλανήτη μας. Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση και η σπατάλη πόσιμου νερού θέτουν σε κίνδυνο την επάρκεια αυτού του πολύτιμου πόρου.
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι μαθητές κατανοούν τη σημασία της μείωσης της σπατάλης πόσιμου νερού και ανακαλύπτουν πρακτικούς τρόπους για να εξοικονομήσουν νερό. Μαθαίνουν για τη συλλογή και αξιοποίηση του βρόχινου νερού, καθώς και για τα πλεονεκτήματα της υδροπονίας, μιας σύγχρονης μεθόδου καλλιέργειας που χρησιμοποιεί λιγότερο νερό από την παραδοσιακή γεωργία.
Συλλογή Βρόχινου Νερού: Ένας Φυσικός Πόρος
Η συλλογή βρόχινου νερού είναι μια απλή και αποτελεσματική μέθοδος για την εξοικονόμηση πόσιμου νερού. Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να κατασκευάζουν και να λειτουργούν ένα σύστημα συλλογής βρόχινου νερού, χρησιμοποιώντας απλά υλικά και εργαλεία. Κατανοούν πώς το βρόχινο νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το πότισμα των φυτών, το πλύσιμο των αυτοκινήτων και άλλες οικιακές χρήσεις.
Υδροπονία: Καλλιέργεια με Λιγότερο Νερό
Η υδροπονία είναι μια μέθοδος καλλιέργειας φυτών χωρίς χώμα, χρησιμοποιώντας ένα διάλυμα νερού και θρεπτικών συστατικών. Οι μαθητές γνωρίζουν τις βασικές αρχές της υδροπονίας και τα πλεονεκτήματά της, όπως η μειωμένη κατανάλωση νερού, η ταχύτερη ανάπτυξη των φυτών και η δυνατότητα καλλιέργειας σε περιοχές με περιορισμένους πόρους νερού.
Κατασκευή και Προγραμματισμός: Ένα Αυτοματοποιημένο Σύστημα Υδροπονίας
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα υδροπονίας κλίμακας θρανίου. Χρησιμοποιούν αισθητήρες υγρασίας εδάφους και στάθμης νερού, αντλίες και φίλτρα για να δημιουργήσουν ένα σύστημα που ελέγχει αυτόματα το πότισμα των φυτών και την ανακύκλωση του νερού.
Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή micro:bit για να προγραμματίσουν το σύστημα και να ρυθμίσουν τις παραμέτρους που επηρεάζουν την κατανάλωση νερού, όπως η συχνότητα και η διάρκεια του ποτίσματος.
Πειραματισμός και Ανάλυση Δεδομένων
Οι μαθητές μελετούν πώς διάφορες παράμετροι, όπως η θερμοκρασία, η υγρασία και η ποσότητα του φωτός, επηρεάζουν την κατανάλωση νερού στο σύστημα υδροπονίας. Συλλέγουν και αναλύουν τα δεδομένα για να αξιολογήσουν την απόδοση του συστήματος.