Εισαγωγή στην ηλεκτρονική τεχνολογία

Engineering

electroniki

Ο κόσμος των ηλεκτρονικών διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον στο οποίο ζούμε. Είναι εξαιρετικά σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν βασικές αρχές ηλεκτρονικής έτσι ώστε να έχουν έλεγχο του τεχνολογικού περιβάλλοντος στο οποίο ζουν και να είναι σε θέση να κάνουν σωστές επιλογές. Οι βασικές αρχές ηλεκτρονικών δεν διδάσκονται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του σχολείου. Το προτεινόμενο πρόγραμμα έρχεται να συμπληρώσει αυτό το κενό με τρόπο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό.

Πώς δουλεύει ένας επεξεργαστής και η μνήμη του και σε τί μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους? Πώς λειτουργούν τα τροφοδοτικά των συσκευών και ποια είναι τα βασικά στοιχεία με τα οποία τα επιλέγουμε? Πως λειτουργούν τα φώτα LED, neon, αλογόνου και με ποια κριτήρια να επιλέξω μία λάμπα? Πώς μεταδίδεται ενσύρματα και ασύρματα η πληροφορία και τί κεραίες χρησιμοποιούνται για κάθε σκοπό? Πώς το χρώμα και ο ήχος μεταφράζεται σε δεδομένα και πώς οι οθόνες απεικονίζουν την εικόνα και το video? Είναι μερικές από τις ερωτήσεις που θα απαντήσουμε στις διασκεδαστικές δραστηριότητες του προγράμματος.

Σκοπός προγράμματος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν:

1. γνωρίσει τις βασικές αρχές της Ηλεκτρονικής,
2. δημιουργήσει τα δικά τους κυκλώματα για να διερευνήσουν τις έννοιες του προγράμματος,
3. αναπτύξει κριτική σκέψη και τεχνογνωσία για ηλεκτρονικές συσκευές και διατάξεις που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους,
4. δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα του πραγματικού κόσμου, σύμφωνα με τη μεθοδολογία STEM.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: Α‘-Β’-Γ’ Γυμνάσιου
  • Διάρκεια Προγράμματος: 30
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός συμμετεχόντων: 12

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η:  Έξυπνες λύσεις στην καθημερινότητα

Ενότητα 2η: Εφευρέτες και Εφευρέσεις

Ενότητα 3η:Επιχειρηματικότητα

Ενότητα 4η:Προετοιμασία διαγωνισμών

Διαθεματικές Ενότητες


Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής

Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές

Μηχανική: Επιλογές – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα

Μαθηματικά: Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, Αναζήτηση Μοτίβων, Μελέτη Αλγορίθμων & Προχωρημένος Προγραμματισμός.

Τι είναι το SPIKE


Το SPIKE συνδυάζει τουβλάκια, ένα ισχυρό προγραμματιζόμενο Hub (μικροελεγκτή) με 6 θύρες, γλώσσα προγραμματισμού που βασίζεται και ακολουθεί τη φιλοσοφία του Scratch και μαθήματα STEAM που θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση καθώς και το επίπεδο κριτικής σκέψης των μαθητών. Οι δραστηριότητες συνδυάζουν κατασκευή και προγραμματισμό διευκολύνοντας την εισαγωγή των μαθητών στην συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στην επίλυση προβλημάτων με εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο.

Lesson tags: Γυμνάσιο STEM Alive Coding
Back to: Engineering