Chemistry- Biology
Η τάξη θα δουλέψει όπως και οι σύγχρονοι ερευνητές στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
Θα κληθούν να ερευνήσουν μια μυστηριώδη υπόθεση φόνου χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό από εργαλεία και τεχνικές της εγκληματολογίας όπως ανάλυση ινών και σύνθεσης του χώματος, αναλύσεις πυκνότητας, ταυτοποίηση εντόμων και χημικές αναλύσεις.
Οι μαθητές θα συλλέξουν τα στοιχεία και θα αναλύσουν τα αποτελέσματα για να λύσουν το μυστήριο ενός φόνου.
Ο εκπαιδευτικός καλείται να διαμορφώσει την σκηνή του εγκλήματος και να καθοδηγήσει τους μαθητές στην επίλυση των υποθέσεων. Τους μαθαίνει να εργάζονται ακολουθώντας την επιστημονική μέθοδο, να χρησιμοποιούν σύγχρονες εργαστηριακές τεχνικές και να τηρούν τους απαραίτητους κανόνες ασφάλειας του εργαστηρίου και αποφυγής μόλυνσης των δειγμάτων τους.
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Αναφορά στο CSI. Τι είναι και πως λειτουργεί. Συλλογή αποδεικτικών στοιχείων και οπτική παρατήρηση.
Ενότητα 2η: Αρχή του Locard. Επίλυση υπόθεσης Ι –Ποιός έκανε τον φόνο;
Ενότητα 3η: Επίλυση υπόθεσης ΙΙ. Το πινέλο του καλλιτέχνη. Μέρος 1ο: Ποιός έκλεψε το πινέλο;
Ενότητα 4η: Επίλυση υπόθεσης ΙΙ. Το πινέλο του καλλιτέχνη. Μέρος 2ο: Είναι το αυθεντικό πινέλο;
Ενότητα 5η α: Επίλυση υπόθεσης ΙΙΙ. Το ασυνήθιστο θραύσμα. Μέρος 1ο: Ποιός είναι ο δολοφόνος;
Ενότητα 5η β: Επίλυση υπόθεσης ΙΙΙ. Το ασυνήθιστο θραύσμα. Μέρος 2ο: Ποιό ήταν το φονικό όπλο;
Ενότητα 6η: Επίλυση υπόθεσης ΙV. Το σκισμένο μανίκι
Ενότητα 7η: Επίλυση υπόθεσης V: Η ψεύτικη απειλή
Ενότητα 8η: Χημική ανίχνευση δακτυλικών αποτυπωμάτων
Ενότητα 9η: Επίλυση υπόθεσης VI: Ληστεία στο σχολείο. Ποιός είναι ο ένοχος;
Ενότητα 10η: Επίλυση ανοιχτής υπόθεσης: Φτιάξε μια υπόθεση με τους μαθητές σας.
Διαθεματικές γνώσεις:
- Χημεία: Χημικές αντιδράσεις, βασικές εργαστηριακές τεχνικές
- Βιολογία: DNA, σύσταση αίματος, βιολογικές ουσίες