Μαθηματικά
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τέχνη, Μαθηματικά, Επιστήμη και Τεχνολογία πραγματοποιείται μια διαδρομή στα θεμέλια της επιστημονικής σκέψης, μια πορεία αναζήτησης της διασύνδεσης Επιστήμης, Τέχνης και Μαθηματικών, μέσα από δραστηριότητες που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση με διαδραστικά και παραστατικά εκθέματα εκλαΐκευσης και κατανόησης της επιστημονικής σκέψης, καθώς και επιλεγμένα έργα Τέχνης από τα σημαντικότερα εικαστικά ρεύματα.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος Τέχνη, Μαθηματικά, Επιστήμη και Τεχνολογία είναι να αναπτύξει τη διερευνητική σκέψη των μαθητών, σε ένα περιβάλλον ελεύθερης αναζήτησης και άτυπης μάθησης. Το πρόγραμμα λειτουργεί παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, στην κατεύθυνση της κοινά επιθυμητής από όλους τους ερευνητές της Διδακτικής, «διαθεματικότητας», διασυνδέοντας τα Μαθηματικά με την Επιστήμη, τις Τέχνες και τη Φιλοσοφία.
Ενότητες
- Παραλληλία και ομοιότητα.
- Το διασημότερο Θεώρημα στα Μαθηματικά και την Τέχνη.(Πυθαγόρειο θεώρημα).
- Ήχος, Μουσική και Μαθηματικά.
- Ένα ταξίδι στη γεωμετρία του τρισδιάστατου χώρου (από τα εικαστικά του Da Vinci στη φιλοσοφία του Πλάτωνα)
- Βάζοντας τον ουρανό σε τάξη (η αναγκαιότητα της τριγωνομετρίας)
- Σαπωνοειδείς επιφάνειες, πλακοστρώσεις και η Τέχνη της κυψέλης.
- Γεωμετρικοί μετασχηματισμοί και Συμμετρία στη Φύση και την Τέχνη. Λόγος, αναλογία, χρυσή τομή.
- Αιτιοκρατία και τυχαιότητα.
- Το δυαδικό αλφάβητο του Η/Υ.
- Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων – Μηχανισμοί και γρανάζια
- Αυτοματισμοί και ρομπότ