Υλοποιώ ένα project

Engineering

Δε σας φαίνονται οι γνώσεις στο σχολείο μονότονες και ασύνδετες;

Ο STEM Education σχεδίασε ένα πρόγραμμα για όσους πιστεύουν ότι όλα έχουν σχέση μεταξύ τους. Η Φυσική μας επιτρέπει να ονειρευόμαστε, τα Μαθηματικά να αποδεικνύουμε και η Πληροφορική σκέφτεται αντί για εμάς.

Κατανοώντας τους νόμους της Φυσικής μέσα από την υλοποίηση ενός project, ανακαλύπτουμε τον σημαντικό ρόλο των Μαθηματικών στη δημιουργία Αλγορίθμων. Ο Προγραμματισμός είναι Μαθηματικά και η Ρομποτική είναι STEM.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Υλοποιώ ένα project αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση που στοχεύει στην ολιστική αντιμετώπιση της γνώσης μέσω της επίλυσης προβλημάτων. Οι μαθητές καλούνται μέσα από ειδικά δομημένες δραστηριότητες να προσεγγίσουν και να μελετήσουν έννοιες και αρχές από ένα σύνολο επιστημονικών πεδίων όπως αυτά της μηχανικής, της πληροφορικής, των μαθηματικών και της φυσικής.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά αξιοποιώντας το εξελιγμένο εκπαιδευτικό μοντέλο LEGO Education Mindstorm EV3, υποθέτουν, δοκιμάζουν, κρίνουν και ερμηνεύουν πλήθος δεδομένων και αποτελεσμάτων με σκοπό να οικοδομήσουν μια πλούσια σε νοήματα και συνδέσεις, γνώση. Με εφαρμογές από ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων, τα παιδιά κατανοούν στην πράξη την σημασία και την λειτουργία των εννοιών και των φαινομένων που μελετούν ώστε να μάθουν, πως τα μαθηματικά, η φυσική, η πληροφορική και η μηχανική αποτελούν τα εργαλεία για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων στην εποχή της τεχνολογίας. Κάθε δραστηριότητα εκκινεί μέσα από μια κατασκευή, ένα πρόβλημα ή μια έννοια ως αφετηρία προβληματισμού και στοχεύει στην ενεργή εμπλοκή του παιδιού με την διαδικασία της διερεύνησης. Έτσι, εντός ενός ομαδοσυνεργατικού πλαισίου, κατανοούν στην πράξη την σημασία των επιστημών, συγκρίνουν και ερμηνεύουν τα ευρήματα τους, επικοινωνούν και μοιράζονται τις ιδέες τους, δίνοντας πάντα χώρο στην ανάγκη για παιχνίδι και έκφραση.

Σκοπός προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι, οι μαθητές, να διερευνήσουν, να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν σε έννοιες που συναντούν στο σχολείο (Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, Μηχανική). Μέσω της μελέτης και επίλυσης ανοικτών προβλημάτων τους δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύψουν και να εφαρμόσουν αρχές και ιδέες διαφορετικών επιστημονικών πεδίων με τρόπο πρακτικό, δημιουργικό και ελεύθερο από τις δεσμεύσεις της ύλης, του ασκησιολόγιου και της εξέτασης.

Πληροφορίες Προγράμματος

  • Ηλικία: 13-17 ετών
  • Αριθμός μαθημάτων: 16 μαθήματα
  • Διάρκεια: 90′
  • Αριθμός μαθητών: 16 μαθητές

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Χρόνος, Μετατόπιση, Ταχύτητα(γραμμική, γωνιακή), Επιτάχυνση, Ροπή, Δύναμη, Συχνότητα (χρώμα, ήχος)
  • Μηχανική: Γρανάζια(οδοντωτά, κοχλίας), βραχίονες, δομικά στοιχεία (πλαίσιο, σύνδεσμοι κ.α.), μοχλοί, κινητήρες, συστήματα αυτομάτου ελέγχου (LineFollow, PID)
  • Μαθηματικά: Σχήματα επιπέδου (ιδιότητες και κατασκευή), μετασχηματισμοί στο επίπεδο (στροφή και μεταφορά), λόγοι/αναλογίες, συστήματα αρίθμησης, συναρτήσεις, παράγωγος(ρυθμός μεταβολής), ολοκλήρωμα (εμβαδόν)
  • Πληροφορική: Αλγόριθμος, Αποφάνσεις (δίτιμη λογική), έλεγχος, επανάληψη, μεταβλητές, Block-Based Coding

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η:Εισαγωγή, εκμάθηση βασικών block προγραμματισμού στο Mindstorm EV3 και εφαρμογή, βασικά στοιχεία κατασκευής και λειτουργίας ενός ρομπότ

Ενότητα 2η: Με προσανατολισμό τα μαθηματικά: μελετώνται τα σχήματα του επιπέδου και ιδιότητες τους, τα συστήματα αρίθμησης και οι συναρτήσεις, η συχνότητα (χρώμα, ήχος), και κατασκευάζονται αντίστοιχα μηχανικά μοντέλα για την εφαρμογή

Ενότητα 3η: Με προσανατολισμό τη φυσική: μελετώνται ο χρόνος, η μετατόπιση, η ταχύτητα, η επιτάχυνση μέσω πειραμάτων και κατασκευής αυτοκινούμενων μοντέλων

Ενότητα 4η: Με προσανατολισμό τη Μηχανική: μελετώνται τα γρανάζια, οι διάφοροι τύποι σύνδεση τους και οι ιδιότητες τους, η ροπή, η δύναμη και η ταχύτητα τους, οι κινητήρες και τα συστήματα αυτομάτου ελέγχου (PID σε LineFollow)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *