Site icon STEM Education

Design & Technology

Engineering & Coding

In the Design & Technology educational program, students explore the world of design and technology, combining creativity and innovation!

From digital design to the construction of functional prototypes, children discover the principles of design and technology integration. They learn to use digital design tools, 3D printers, and robotics, transforming their ideas into reality. 

By understanding the basic principles of programming, students develop the ability to create functional programs for robots, allowing them to control them on their own during a competitive test. Leveraging this knowledge, students learn to modify the construction of robots with the aim of improving their performance.

In summary, Design & Technology allows students to develop their skills in design and technology, inspiring them to become creators of their own innovation and shape their ideas for a better outcome, aiming to achieve their goal.

Objectives of the program

By the end of the program, students will be able to:

  1. Created their first competitive robot.
  2. Programmed their robot using MakeCode Micro-bit.
  3. Designed 3D models using the Tinkercad application.
  4. Worked in teams to improve and showcase their creations.
  5. Competed among themselves to see their constructions in action and observe how their changes affect the outcome.

Program Info

  • Age: 5th-6th Grade
  • Number of courses: 30
  • Duration: 90′
  • Number of students: 12 

Διαθεματικές Γνώσεις


  • Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
  • Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
  • Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
  • Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός

Θεματικές Ενότητες


Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί

Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους

Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών

Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)

Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών

Exit mobile version