Επιστημονική Ομάδα

Ηλίας Καλαμπόκης

Έχει πτυχίο Χημείας και διδακτορικό στη Χημεία από το ΑΠΘ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι στη Φωτοχημεία, στην Πράσινη Χημεία και τα τελευταία χρόνια στο σχεδιασμό και την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών στους τομείς του STEM. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, συμμετείχε σε πολλά συνέδρια σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς του. Από το 1993 εργάζεται ως καθηγητής Χημείας στο Κολλέγιο Ανατόλια και από το 2012 διευθύνει το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου, το οποίο διατρέχει όλες τις εκπαιδευτικές του βαθμίδες, από τα προνήπια έως το μεταδευτεροβάθμιο ACT (American College of Thessaloniki). Είναι δε αρμόδιος για όλα τα εκτός curricular προγράμματα στους τομείς του STEM. Έχει οργανώσει το Κέντρο Πράσινης Εκπαίδευσης του Κολλεγίου, το πρώτο του είδους του σε σχολείο παγκοσμίως, το οποίο με ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εισάγει τους μαθητές στην Πράσινη προσέγγιση.

Το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια έχει οργανώσει τα τελευταία χρόνια πολλά προγράμματα Σαββατοκύριακου αλλά και μεγάλης διάρκειας σε τομείς όπως Engineering, Biotechnology, Nanotechnology, Ανανεώσιμες Μορφές Ενέργειας, Φαρμακολογία και Αναγεννητική Ιατρική, τα οποία παρακολουθούν πολλοί μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου τόσο του Κολλεγίου Ανατόλια όσο και εξωτερικοί. Πολλά από τα προγράμματα αυτά βραβεύτηκαν στις ΗΠΑ για την πρωτοτυπία και τη διδακτική τους προσέγγιση. Έχει διδάξει σε όλα τα προαναφερθέντα προγράμματα. Επίσης έχει οργανώσει προγράμματα Ρομποτικής και STEM για παιδιά Δημοτικού σχολείου, ενώ προετοίμασε πολλές ομάδες οι οποίες συμμετείχαν στον μεγαλύτερο παγκόσμιο διαγωνισμό Τεχνολογίας, την F1 in Schools. Ακόμα καθοδήγησε τη συμμετοχή πολλών μαθητών σε διεθνείς διαγωνισμούς και διοργανώσεις. Οι συμμετοχές αυτές συνοδεύονται με πολλές διακρίσεις και βραβεία.

Άρης Μαυρομάτης

Ο Άρης Μαυρομμάτης έχει σπουδάσει Μαθηματικά. Είναι επιστη­μο­νικός σύμβουλος στο Μουσείο Ηρακλειδών, διδάσκων στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο δια βίου τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και σύμβουλος  παιδαγωγικού έργου σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία.

Κύριο αντικείμενο του είναι η έρευνα, η οποία εστιάζεται στην προσέγγιση των Μαθηματικών εννοιών μέσα από αλληλεπιδρα­στικά αντικείμενα και κυρίως των έργων Τέχνης. Έχει δημοσιεύσει σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε συνέδρια με κριτική επιτροπή  με περισσότερες από 30 εργασίες. Έχει δώσει πολλές διαλέξεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό με κύριο αντικείμενο τα Μαθηματικά, τη Φιλοσοφία και την Τέχνη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες  με θέματα εκπαιδευτικά και σχετικά με τον συμπληρωματικό ρόλο της εκφραστικότητας της Τέχνης και της λογικής των Μαθηματικών. Είναι συγγραφέας μαθηματικών βιβλίων και επιτομών για την διδασκαλία των Μαθηματικών μέσα από το περιβάλλον της Τέχνης.

Αποστόλης Παπανικολάου

Ο Αποστόλης Παπανικολάου είναι ερευνητής της διδακτικής των Μαθηματικών με μεταπτυχιακό δίπλωμα του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθήνας, στη Διδακτική Μαθηματικών. Καθηγητής Μαθηματικών από το 1985 με πολλές διδακτικές προτάσεις, δημοσιεύσεις και συγγραφή βιβλίων για την ολιστική διδασκαλία των Μαθηματικών και τη διασύνδεσή τους με την Φυσική και την Τεχνολογία, τη Φιλοσοφία και την Τέχνη. Έχει διδάξει Απειροστικό Λογισμό στο Μαθηματικό Αθήνας και Γεωμετρία στην Τέχνη στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο δια βίου τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Μέλος της επιστημονικής ομάδας ανάπτυξης πιλοτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Εθνική Εστία Επιστημών, στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας και στην Εστία Γνώσης Πάτρας από το 2000 έως το 2013. Επιστημονικός σύμβουλος και σχεδιαστής εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Ηρακλειδών. To κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στην διασύνδεση των Μαθηματικών με τη Φιλοσοφία και την Τέχνη και την εφαρμογή στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε σειρά σχετικών επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς στην αλληλεπιδραστική διδασκαλία των Μαθηματικών, είναι επιμορφωτής Α επιπέδου ΤΠΕ, ενώ έχει δώσει σειρά διαλέξεων με κύριο θέμα τη βιωματική, διαθεματική και αλληλεπιδραστική διδασκαλία.

Γιάννης Τούρλος

Πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ΑΣΠΑΙΤΕ (ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ)

Μόνιμος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διδακτική εμπειρία: Υπηρετεί στο Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά τα  17 τελευταία χρόνια, διδάσκοντας το μάθημα της Τεχνολογίας. Προηγούμενες θέσεις: Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Πειραιά, Ζάννειο Λύκειο Πειραιά, Ράλλειο Λύκειο Θηλέων Πειραιά, ΤΕΣ Νέας Σμύρνης, ΙΕΚ Αργυρούπολης, ΤΕΛ Νάξου.

Εμπειρία στη Ρομποτική: Προπονητής ρομποτικής στο Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά από το 2009 μέχρι και σήμερα. Συμμετοχή σε όλους τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς αγωνιστικής Ρομποτικής με ομάδες που διαγωνίζονται στην Regular κατηγορία Γυμνασίου, Λυκείου και Δημοτικού. Ιδρυτής της Ραλλείου Ακαδημίας Ρομποτικής (Ralleio Robotics Academy), η οποία προσφέρει βασικές γνώσεις ρομποτικής σε 40 περίπου μαθήτριες κάθε χρόνο.

  • Συμμετοχή σε τρεις Ολυμπιάδες αγωνιστικής ρομποτικής, στην Κορέα το 2009, στην Ινδονησία το 2013 και στην Ινδία το 2016.
  • Μέλος της οργανωτικής επιτροπής του WROHellas και συμμετοχή στην υλοποίηση του αυτόνομου Πανελλήνιου Διαγωνισμού αγωνιστικής ρομποτικής αποκλειστικά για παιδιά Γυμνασίου.

Φώτιος Φωτεινάκης

Ο Φώτιος Φωτεινάκης είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ20 (Πληροφορικής), με σπουδές στη Μικροηλεκτρονική και την Επεξεργασία Πληροφοριών από το Πανεπιστήμιο του Brighton Αγγλίας, (Batchelor Honours of Sciences). Η πτυχιακή του εργασία είχε τίτλο «Building a Natural Language Programming environment, using “C” language», δηλαδή περιελάμβανε τον έλεγχο εξωτερικών συσκευών μέτρησης μέσω γραφικού περιβάλλοντος τύπου ‘Windows’.
Το 2005 διορίστηκε στο Δημόσιο, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (με τελε-υταία οργανική θέση στο Λύκειο Φιλοθέης) και εργάστηκε σε Γυμνάσια & Λύκεια ως Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20, στη διδασκαλία σε τμήματα τάξεων στο περιβάλλον των εργαστηρίων πληροφορικής.
Το Σχ. Έτος 2013-14 πήρε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διορίστηκε στο Δημοτικό Σχολείο Φιλοθέης όπου και διδάσκει μέχρι σήμερα το μάθημα των Τ.Π.Ε. και στις έξι τάξεις του Δημοτικού.
Τα τελευταία οκτώ (8) χρόνια ασχολείται με την Εκπαιδευτική Ρομποτική διατελώντας προπονητής σε ομάδες μαθητών λυκείου και δημοτικού. Οι ομάδες του έχουν λάβει μέρος και συνεχίζουν να συμμετέχουν στους ετήσιους Πανελλήνιους αγώνες της WRO Hellas.