Αντιμετωπίζω τις δυσκολίες των Μαθηματικών…έξυπνα!

Το πρόγραμμα με τίτλο «Αντιμετωπίζω τις δυσκολίες των Μαθηματικών…έξυπνα!» εστιάζει σε καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας, που δίνουν σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα να προσεγγίσει τους αριθμούς, βιωματικά, χρησιμοποιώντας εναλλακτικά υλικά (π.χ. ράβδοι cuisenaire, νομίσματα, μεζούρα). Μέσω των πολλαπλών δραστηριοτήτων, που είναι έτσι δομημένες ώστε να ταιριάζουν σε διαφορετικά γνωστικά προφίλ, και των ποικίλων εποπτικών υλικών του συγκεκριμένου προγράμματος, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, και ιδιαίτερα στα Μαθηματικά, καταφέρνουν να κατανοήσουν δυσνόητες έννοιες και πολύπλοκες διαδικασίες και να αντιληφθούν τα Μαθηματικά ως ένα εργαλείο που τους βοηθά να ερμηνεύσουν την καθημερινότητά τους, συμβάλλοντας τελικά στην τόνωση της αυτοπεποίθησης και του αισθήματος της αποτελεσματικότητας σε σχέση με το συγκεκριμένο μάθημα.

Ακολουθώντας τη δομή της ύλης των Μαθηματικών του Δημοτικού σχολείου, το πρόγραμμα χωρίζεται σε 2 μέρη. Το πρώτο μέρος, το οποίο και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-9 ετών, περιλαμβάνει θεμελιώδεις έννοιες των ακέραιων αριθμών, εισαγωγή στις τρεις βασικές αριθμητικές πράξεις (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός) καθώς επίσης και εισαγωγή στην επίλυση αριθμητικών προβλημάτων. Το δεύτερο μέρος, απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10-12 ετών, και ξεκινά με μια συνοπτική αναφορά στις θεματικές ενότητες του πρώτου μέρους και συνεχίζει με την εισαγωγή στους δεκαδικούς και κλασματικούς αριθμούς καθώς και στον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό εργαστήριο που βασίζεται στο καινοτόμο πρόγραμμα «οι αριθμοί …πέρα από τους κανόνες» του Δρ. Γιάννη Καραγιαννάκη (το βιβλίο και το ομώνυμο εποπτικό υλικό κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Διερευνητική Μάθηση») και είναι κατάλληλο και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες δραστηριότητες και τα υλικά που προτείνονται σε αυτό το πρόγραμμα έχουν δοκιμαστεί και συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται με μεγάλη επιτυχία εδώ και 30 χρόνια στο Βέλγιο, και συγκεκριμένα στο Eureka Leuven School, ένα πρότυπο σχολείο αποκλειστικά για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, το οποίο ίδρυσε και διευθύνει η εκπαιδευτικός και ειδική παιδαγωγός Anny Cooreman κι επιστημονικός υπεύθυνος του οποίου είναι ο ο Δρ. Γιάννης Καραγιαννάκης.

  • Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος: Δρ. Γιάννης Καραγιαννάκης, Μαθηματικός
  • Διδακτική εφαρμογή: Ιωάννα Στρουμπούλη, ΜΑ, Ειδική Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Πληροφορίες Προγράμματος (1ο μέρος)

  • Ηλικία: 6-9 ετών
  • Αριθμός μαθημάτων: 25 ενότητες
  • Διάρκεια μαθήματος: 60′
  • Αριθμός μαθητών: 12 μαθητές

Πληροφορίες Προγράμματος (2ο μέρος)

  • Ηλικία: 10-12 ετών
  • Αριθμός μαθημάτων: 25 ενότητες
  • Διάρκεια μαθήματος: 70′
  • Αριθμός μαθητών: 12 μαθητές

Θεματικές ενότητες (1ο μέρος)


  • 1η ενότητα: κατανόηση και δομή του ακεραίου μέρους του δεκαδικού συστήματος με έμφαση στη αρχή της ανταλλαγής Μονάδων Δεκάδων Εκατοντάδων, στη γραφή και ανάγνωση ακεραίων αριθμών καθώς και στη θεσιακή αξία των ψηφίων τους (7 μαθήματα)
  • 2η ενότητα: στρατηγικές πρόσθεσης με έμφαση στις νοερές προσθέσεις από το 0- 1000 και στον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης (6 μαθήματα)
  • 3η ενότητα: στρατηγικές αφαίρεσης ακεραίων αριθμών με έμφαση στις νοερές αφαιρέσεις από το 0-1000 και στον αλγόριθμο της κάθετης αφαίρεσης (6 μαθήματα)
  • 4η ενότητα: η έννοια του πολλαπλασιασμού και εναλλακτικές στρατηγικές εκμάθησης της προπαίδειας (4 μαθήματα)
  • 5η ενότητα:στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων (2 μαθήματα)

Θεματικές ενότητες (2ο μέρος)


  • 1η ενότητα: κατανόηση και δομή του ακεραίου και του δεκαδικού μέρους του δεκαδικού συστήματος με έμφαση στη γραφή, στην ανάγνωση και στη σύγκριση ακεραίων και δεκαδικών αριθμών (5 μαθήματα)
  • 2η ενότητα: νοερές προσθέσεις και ο αλγόριθμος της κάθετης πρόσθεσης ακεραίων και δεκαδικών αριθμών (4 μαθήματα)
  • 3η ενότητα: νοερές αφαιρέσεις και ο αλγόριθμος της κάθετης αφαίρεσης ακεραίων και δεκαδικών αριθμών (4 μαθήματα)
  • 4η ενότητα: στρατηγικές πολλαπλασιασμού με έμφαση σε εναλλακτικούς τρόπους εύρεσης των γινομένων της προπαίδειας και στον αλγόριθμο του κάθετου πολλαπλασιασμού ακεραίων και δεκαδικών αριθμών (4 μαθήματα)
  • 5η ενότητα:στρατηγικές διαίρεσης με έμφαση σε μία εναλλακτική τεχνική εκτέλεσης της κάθετης διαίρεσης ακεραίων και δεκαδικών αριθμών (4 μαθήματα)
  • 6η ενότητα:τα κλάσματα με έμφαση στην κατανόηση βασικών εννοιών όπως γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα, κλασματική μονάδα, δεκαδικό κλάσμα (2 μαθήματα)
  • 7η ενότητα:στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων (3 μαθήματα)

0 Comments

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *